DNB og SAS inngår bonussamarbeid

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Bjoern In America, 22. okt 2015.

Tags:
  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Aha.. så får vi håpe EBG+ får unntak for dette :)

    Det er så, men det vil nok merkes om halvparten av de norske brukerne legger bort kortet..
     
  2. fastlane83

    fastlane83 Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Men ingen CT? Spørs om amex fortsatt blir førstevalget fremover
     
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje begge deler? Personlig så har jeg oppnådd forbruk nok til å få CT etter noen få måneder på Amex´en og da kan det jo være greit å ha ett MC med god bonus også. Men da må man vel til med bankskifte og greier...
     
  4. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg snakket med DNB kundeservice i dag og de sa at vi ikke får bonuspoeng på SAS når vi er registrert på kampanjen og bruker DNB Mastercard på bensinstasjonen. Da er det 4% rabatt som brukes istedenfor og ikke poeng i tillegg.
     
  5. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,
    Jeg har vært på telefonen med DNB i dag. Jeg er Siv-Øk, og medlem av Econa.
    Jeg ba om at renten skulle være 2,15% på boliglån, og at alle kort var gratis i 12 måneder.
    Etter 5 timer fikk jeg telefon tilbake om at alle "krav" var innfridd.

    Back to DnB - ikke planen men gode vilkår,
     
  6. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    jeg fikk renten hos dnb til å bli 2,05 etter litt mas fram og tilbake ;)
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk 2,2% uten diskusjon. Avventer en ny vurdering, men godt å se at det finnes muligheter til å presse mer :)
     
  8. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    tok å bestilte det, syntes at 99kr er verdt 12k poeng i seg selv. Men hva syns folk, er det verdt det i tillegg til å ha sas amex plat?

    betaler jo da 1700+1200 i året for bare å samle poeng :rolleyes:
     
  9. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Betaler ikke en krone
    Får se med DNB Mastercard, om det også er gratis for diamant. Ellers tror jeg det fortsatt blir Shell MC
     
  10. fastlane83

    fastlane83 Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hvis man ikke får CT med dette, hvorfor skal man da velge det istedet for amex? Prisforskjellen på 500kr i året er vært for å få CT spør du meg! Har man SAS amex og Trumf Visa så får man betalt overalt. Er ikke mange poengene jeg har gått glipp av fordi de ikke tar amex, og må bruke Trumf Visa istedet.

    Hadde det derimot vært CT inkl i DnB MC så hadde jeg sagt opp SAS Amex på dagen!
     
  11. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Er ikke snakk om å bytte ut Amex.... Spørsmålet er om man skal bytte ut Shell MC med MC til DNB.

    Blir det CT ticket hos DNB(noe jeg ikke tror), blir det heller ikke da å bytte ut Amex. Da blir det x2 CT... og droppe Shell MC(Da er jo valget helt klart )
     
  12. InCognito

    InCognito Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Er det noen som har regna skikkelig på når 20 bonuspoeng per 100 kroner brukt er bedre enn én krone Trumfbonus? En vanlig bonustur til New York koster 60.000 poeng, noe man vel får for å ha dratt kortet for 300.000 kroner. I tillegg må man betale skatter og avgifter på toppen av bonusbruken.
    300.000 kroner brukt kunne i stedet vært 3000 kroner i Trumf og nok til en NY-billett som man også får poeng for når man kjøper. Og da er det ingen ekstra avgiftskroner.

    På hvilke reiser/billettklasser/kampanjer er 20 poeng mer verdt enn én krone?
     
  13. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    20bonuspoeng per 100kr

    Du handler med 100kr og får 1% trumf = 1 trumf krone.
    Bytter så 1 trumfkrone inn i eurobonus poeng. Da får du 13,9 eurobonuspoeng.

    Så 13,9bonuspoeng per 100kr.

    Formet her har er langt innlegg som setter alle kort/fordeler opp mot hverandre. Husker ikke linken..
     
  14. InCognito

    InCognito Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Jo, men da snakker du jo om å bytte inn trumf i eurobonus. Det er ikke det jeg snakker om. Jeg mener å ta ut Trumf-poengene som rene penger og bruke dem på billetter.
    Hva får du i realiteten mest for: 1 krone eller 20 eurobonuspoeng, når ekstraavgifter på bonusbilletter blir kalkulert inn? Og hvordan spiller kampanjer/klasser/destinasjoner inn?
     
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Du må vel ikke overføre trumf til eurobonus og følgelig har incognito et legitimt spørsmål.
    Disse 6,1 poeng ekstra pr 100 kr koster tross alt 99kr/mnd, så man må ha en viss omsetning før det smaker..

    Samtidig er det nok få som bruker poeng på økonomi til New York.
    Vi vil reise på business med poeng da bare avgiftene på økonomi er omtrent like dyrt som å kjøpe billetten uten poeng...
     
    Anton80 liker dette
  16. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    de fleste bruker vel poeng på interkontinental biz, eventuelt first class.
    Tar du i betraktning at du for 190k poeng kan få lufthansa tur retur i first som kanskje koster 70-100 tusen kroner per pers, og du i tillegg da har en CT slik at du får 2 personer for 190k poeng. da vill jeg si at poengene har rimelig stor verdi. Men på økonomi klasse til NYC eller Asia er det jo vært så å si ingen ting :(
    190k poeng=9500 kroner.
    190k poeng i lufthansa first har en teoretisk verdi på 80-100 tusen kroner.(med CT kan du gange med 2)
     
    Reiseglad gutt liker dette
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Det koster ikke 190k poeng på økonomi, så den sammenligningen blir litt feil. Men jeg unngår å bruke poeng på økonomiklasse. Det er dårlig uttelling.
    Det er forøvrig 150k poenf på Luftwaffe F til USA.
     
    Xflipper liker dette
  18. fastlane83

    fastlane83 Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Ok, men jeg er personlig ikke interessert i å ha MC til 1200kr i året pluss SAS Amex til 1700 kr i året. Da klarer jeg meg med dagens oppsett med Trumf Visa og SAS Amex.
     
  19. wreilert

    wreilert Galactic Cowboy

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Må si jeg og synes 1200/år er stivt når de ikke kommer med noen andre perks enn eurobonusopptjeninga. Jeg har per nå ikke noe EB-knytta MC for jeg orker ikke flere nettbanker og må ha oversikt, men 1200 ass...
    Det er jo typisk DNB da, lure inn gebyrer der de kan.
     
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noen reiseforsikring å snakke om her da?
     

Del denne siden