EBG --> Miles and More

Tråd i 'Bonushjelp' startet av LufthansaKar, 05. okt 2023.

  1. LufthansaKar

    LufthansaKar Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    3
    SkyTeam kommer ikke til å fylle mine behov. Selv om EB Gold for Life dukker opp opp noen måneder, er det bare å innse at jeg må flytte til Miles & More. Den verste bøygen blir da perioden til fra nå fram til jeg får Senator status. Finnes det noe måte at jeg kan sjekke inn bagasje, og ha tilgang til fast-track og lounge med EBG, men få poengopptjening hos Miles & More?

    Jeg skal ha 2 reiser til Nord-Amerika i nær framtid. Da trenger jeg å kunne bruke *G bagasjekvote.
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,937
    Likes mottatt:
    22,642
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, du legger inn EB-nummer ved bestilling og endrer til Lufthansa i lounge eller ved gate. Det er alltid en risiko for at det ikke blir oppdatert riktig, men det er praktisk mulig. Til og med mulig å ha et nummer for status og et for opptjening i bookingen, men da må du snakke med noen som har Amadeus-tilgang.
     
    geddi and themichael like this.
  3. Sucellos

    Sucellos Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    33
    Nøkkelinfo for siste del av @Upsaker sitt innlegg er feltene FQTV for opptjening og FQTS for fordeler. Da gjenstår "tyvärr" bare å finne noen som både kan og vil legge det inn for deg. Det er i alle fall teoretisk mulig gjennom Amadeus https://live-travel.community.amade...nt-flyer-number-manually-with-srfqtv-cryptic-

    Og så fordrer det forsåvidt trolig at dette er noenlunde korrekt implementert i systemene til de to flyselskapene slik at det blir lest korrekt, så her tror jeg det mest positive som kan sies er å ønske deg lykke til.
     
    Spielhaug, geddi, Upsaker and 2 others like this.
  4. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,786
    Likes mottatt:
    32,485
    Bonuspoeng:
    183
    Bare å spise sure epler her. Må nok starte på blå, så er det å bygge seg oppover

    LH sine 100k for Senator kontra SAS sine 45k for gull setter desverre tingene i ett brutalt perspektiv
     
    Frode789 and Spielhaug like this.
  5. senorwafflez

    senorwafflez Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    18
    Kanskje eplene blir litt mindre sure fra januar 2024?
    https://onemileatatime.com/news/lufthansa-miles-more-changes/
     
  6. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,169
    Likes mottatt:
    7,854
    Bonuspoeng:
    183
    Med det nye systemet fra 1. januar 2024 må man for å opptjene Senator få minst 2000 poeng per kalenderår, hvorav minst 1000 med LH-gruppen. C i Europa gir 40 per legg. Interkontinentalt er det 200 for C og 300 for F.

    For å opptjene senator må man da f.eks. ha 1 t/r F (680), en t/r C interkont (480), fem Norge-FRA-Europa i C og en liten tur til. Det er før kredittkort hvis det kommer til Norge. Ser at LH har en lang liste over land med kredittkort, så vi kan håpe. Klarer ikke helt forstå hvor mange statuspoeng de gir, men lurer på om de heftigste gir opp mot halvparten?
     
  7. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,786
    Likes mottatt:
    32,485
    Bonuspoeng:
    183
    Sånn rent tallmessig så blir det vanskeligere å oprettholde Senator(og HON) med det nye systemet. I dag må en ha 40 flighter innen Europa i CDJ for å klare 100k miles. Med det nye systemet må en ha 50 tilsvarende flighter. Det er tilsvarende for lengre flighter også.

    Det blir feks mye lettere å opptjene Concorden hos BA enn HON, all tid BA teller med alt av OW for Concorden mens LH bare krediterer LH group og business eller høyere for HON opptjening
     
  8. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,169
    Likes mottatt:
    7,854
    Bonuspoeng:
    183
    For HON teller bare LH-gruppen, men for senator (som er litt mer oppnåelige for oss vanlige dødelige) kan man ha 50% hos øvrige *A. Det er vel litt som at EB diamant kan opptjenes uten å sette sine ben ombord på SAS, mens for pandion teller bare SAS.
     
    Frode789 and Wiolenze like this.
  9. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,786
    Likes mottatt:
    32,485
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp, det stemmer. Uansett blir det litt vanskeligere å oppnå med det nye systemet.
     

Del denne siden