Så fint da ... da blir det gratis partyfly til Stureplan hver fredag for alle EBD/P ... Cannapeer og sjampis på flyet .... Gleder meg allerede ... fast sete på meg 1D
Skal ikke se bort fra at det er en svært vanskelig jobb å være fremoverlent og prøve å trekke med seg et så tungt system som SAS. Både systemer og kultur har nok gått i mot han for å få til det han vil. Lovnader har kommet og jeg tror han har vært innstilt på å få det til, men det kan godt være at det ikke har gått pga treghet i resten av systemet. Om han sluttet av egen vilje eller ikke tørr jeg ikke spå, men med alle de planer som har blitt publisert kan man jo nesten tro at det ble for mye for han og han innså at det ikke gikk å få det gjort som han ville. Eller mottsatt, han har ikke levert det som han skal og følgelig må ta med seg hatten og gå.
Dette lukter styrt utfasing. Dette var nok bestemt når han fikk ansvaret for å opprette Eurobonus som eget AS. En klassisk oppgave for noen på vei ut, når det ikke har vært skandaler, men kun strategisk uenighet eller svake, men ikke elendige resultater over tid.
For å snu på det; det må være fryktelig slitsomt for en innovativ person å komme til et så byråkratisk og bakstreversk selskap som jeg mistenker SAS for å være. Man kan skylde så mye man vil på IT-systemer, men til syvende og sist er det mennesker som blokkerer reformer, utvikling og nyskapning. Ingenting av det SAS har foreslått krever at man finner opp kruttet på nytt (Star Alliance Awards på nett, family pooling, lifetime status osv.) - teknologien finnes allerede.
Fikk anelsen av at dette ville skje i November-utgaven av Scandinavian Traveler. Det var plutselig Ask Rickard istedenfor Ask Eivind, og en annen var listet opp som Eurobonus-sjef.
Alltid interessant å se hva ledere skriver, når de går av. De pleier å være imponert og ydmyke overfor egen innsats, så også i dette tilfellet. Men Roald har antagelig grunn til å være fornøyd, EB ser jo ut til å levere, og tiden er vel snart inne for selskapet til å børsnotere EB som selvstendig selskap, slik at en ny ledelse kan begynne å strupe verdien av de opparbeidede poengene til folk, det kan jo virke som det er visse modeller man benytter seg av, i sånne prosjekter. Det tar noen andre seg av, mens Roald selv rir videre til nye utfordringer i et equity-selskap. Akkurat det er nok midt i blinken for ham. Kanskje kommer nettopp dette selskapet inn på eiersiden i et nytt EB-AS?
Spørs om det er helt i vinden å kjøpe bonusprogrammer fortiden... http://www.cbc.ca/news/business/air-canada-aeroplan-1.4109868
Blir vel litt som å kjøpe og selge alarm og mobilkunder. Det er de sløve som er attraktive. Blir vel slik med nye EB etterhvert, også. Poengene renner joninn raskere enn de kan brukes opp. Tror neppe det vil vare.
Du tror fortsatt det kommer til å skje? Det har vært så mange spekulasjoner, i så mange år, at det der tror jeg aldri vil skje.
Ikke nødvendigvis. Men samtidig så har det jo vært avslått fordi det har vært dårlig lønnsomhet i SAS, dette er bedre nå en på lenge så sånn sett er det jo ikke helt usannsynlig.
Jeg tror dette skjer .... "plutselig" for oss.. Lokaltrafikk i Skandinavia blir hetende SAS SAS sitt Europanett går inn i Eurowings og langdistanse går inn i Lufthansa. Da sitter vi med alle våre poeng kan fly til Skjelleftå ....