Endring av booking på utgått CT er nå tillatt!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Storbaba, 19. febr 2021.

  1. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,985
    Likes mottatt:
    2,315
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg så denne på corona-siden til SAS i går. Dette må da være noe nytt som akkurat har kommet? (I stedet for å forlenge CT utover feb/mars?). Uansett gledelig, da en kan bestemme destinasjon og booke CT innen fristen, og så gjøre endringer senere ift. timing! Så er det selvsagt et åpent spørsmål om hvor lenge det tillates!

    upload_2021-2-19_11-3-27.png
     
    Maggie, SNG, mrhaakon and 16 others like this.
  2. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Greit at det kommer med skriftlig info, gjorde en endring på en CT tur i dag (der Voucher er gyldig). Der sa sas kundekonsulent at han måtte sjekke at Voucher ikke hadde gått ut på dato, for da kunne reisen ikke endres.. Så de på call senteret er vel ikke oppdatert. Business as usual der altså
     
    SAJblue and Kristian like this.
  3. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,173
    Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut for at jeg må få satt den siste CT-en min «i arbeid» :) Takk for info!
     
    indahla and Storbaba like this.
  4. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,566
    Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Genialt! Takk for info - deilig at noen er våkne
     
    Emma and Storbaba like this.
  5. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,916
    Likes mottatt:
    8,251
    Bonuspoeng:
    183
    Fantastisk! Skulle bare mangle at man egentlig kunne rebooke så lenge det er samme destinasjon sånn egentlig. Så flott tiltak i disse corona tider av SAS :)
     
    Maggie and Emma like this.
  6. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,336
    Likes mottatt:
    6,519
    Bonuspoeng:
    183
    Dette punktet ble diskutert i CT-tråden for en måneds tid siden, så har ligget ute en liten stund :)

    Greit alternativ til utvidet gyldighet på CT, men ulempen er at det er noe uforutsigbart uten en frist å forholde seg til. SAS er neppe interessert i å la oss skyve på reiser ut i evigheten og kommer nok til å fjerne unntaket når det passer dem.
     
    Lars J liker dette
  7. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,940
    Likes mottatt:
    2,546
    Bonuspoeng:
    113
    Det er sant. Men likevel en fordel å kunne endre etter 28.02/31.03. Spørsmålet er om det i tillegg kan endres bookingklasse. Jeg har f.eks C frem og F tilbake. Skulle gjerne endret C til F også hvis tilgjengelighet.

    På slutten av Tallin-tiden tillot de jo å endre bookingklasse (men ikke flight) på utgåtte CT-awards.
     
  8. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,985
    Likes mottatt:
    2,315
    Bonuspoeng:
    113
    Så mye tid jeg bruker her er det merkelig at jeg har fått det med meg. (Tydeligvis ikke den eneste.) Men uansett bra at flere av oss får fanget det opp.

    FAQ sier at en kan endre reisen, men til samme reisemål. Jeg forutsetter da at endringer i både klasse og ruting er fullt mulig siden det ikke ligger noen slik begrensning i teksten, jfr. @Insomnia4u sitt spørsmål ovenfor.

    Jeg tror heller ikke at endringer blir noe som er mulig med et veldig langt perspektiv, men tror det kan gi muligheten for å flytte en reise som ikke er gjennomførbar (ila. høsten og frem til ca 1.3.22 som er bookbar på disse CT) fordi Covid-forholdene ikke er tilstrekkelig avklart uten at at reiserestriksjoner forhindrer reisen (som er dekket av annet punkt) og hvor alternativet ville vært en kansellering med tapt CT.

    Uansett positivt så lenge det varer :)
     
    milehigh, Insomnia4u and trygveat like this.
  9. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    520
    Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg sendte mail til SAS for å spørre om det er mulig å endre klasse på booking om man endrer en booking etter at CT er utløpt Jf. denne overnevnte regelen. Fikk dette svaret:

    Jeg: "Stemmer det at man også kan booke om på CT bestilling også etter at CT er utløpt?"
    SAS: "Det er korrekt hvis du vælger at ombooke selv om din C voucher er udløbet så kan du godt det bare det er sammen distination."
    Jeg: "Dersom man velger å booke om etter at CT er utløpt, og da vil booke om til samme destinasjon, kan man da endre klasse i bookingen, eller må man ha samme reiseklasse som opprinnelig booking?"
    SAS: "Nej, bare point prisen ikke ændre sig så er det i orden at ombooke"

    Jeg forstår egentlig ikke helt det svaret, fordi poengprisen vil jo endre seg dersom man endrer klasse....
     
    SAJblue liker dette
  10. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,796
    Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Det står jo at det kun er OK å endre hvis poengprisen ikke endrer seg. Med andre ord kan du ikke endre klasse.
     
  11. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,278
    Likes mottatt:
    5,579
    Bonuspoeng:
    183
    Poengprisen er basert på dyreste klasse hvis du har flere legs, så hvis du har forskjellige klasser på forskjellige legs kan du nok endre klasse. Men hvis høyeste du har er bis kan du ikke endre til LH F rett før du drar.

    K
     
    milehigh liker dette
  12. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,796
    Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan jeg være enig i =)
     
  13. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,940
    Likes mottatt:
    2,546
    Bonuspoeng:
    113
    Overraskende at de kommer med et ekstra poengkrav. Står ikke noe om det i informasjonen på websiden. Ganske irriterende egentlig. Men ikke overraskende at de legger til "uoffisielle" krav. Utfordrende å få til en booking med begge veier F nå (har C en vei og F tilbake).
     
  14. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    716
    Likes mottatt:
    998
    Bonuspoeng:
    93
    Samme problem. Har en C utreise med en F hjemreise, hvor jeg tenker det kan være trygt å utsette en stund. Men finner ikke hjemreisen i F nå...
     
  15. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    799
    Likes mottatt:
    976
    Bonuspoeng:
    93
    Er vel ikke noe problem å forandre hjemreisen til first etter fristen har gått ut? Du har jo first på utreisen, det vil si at du allerede har blitt belastet poeng for first. Forandrer du hjemreisen fra business til first vil jo ikke poengprisen forandre seg noe i og med at du allerede har et leg med first. Så lenge dette ikke er to enkeltturer?
     
  16. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    12,945
    Bonuspoeng:
    183
    Jo, prisen vil endre seg om du kun har first ene veien opprinnelig.
     
  17. SNG

    SNG Medlem

    Innlegg:
    53
    Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    18
    En kan si mye om SAS kundeservice, men dette er et bra tiltak.
     
  18. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,566
    Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, dette er riktig. Poengprisen beregnes pr. veg. Såvidt jeg husker så var det tidligere slik at at hele turen ble beregnet ut i fra dyreste klasse, men dette ble endret til å gjelde pr. veg. Denne endringen var generelt meget godt mottatt her inne, da mange faktisk sparte poeng på dette. Vi ser vel nå baksiden av den medaljen...
     
  19. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    402
    Likes mottatt:
    831
    Bonuspoeng:
    93
    Topp at vi nå får lov til å endre reiseperiode for CT, selv om destinasjon er låst.

    ...er det da lov å håpe på tillatelse til navneendring også?! Det kan jo være logisk at det ‘bør være lov’ når en flytter en reise 6-12 mnd. Det ville vært no :)
     
  20. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,985
    Likes mottatt:
    2,315
    Bonuspoeng:
    113
    Booket min siste 2019 CT på CT-telefonen i dag. De fant samme reise som jeg (AF) og lynrask service.

    Jeg spurte om endring, og da sier han at det er kun tillatt å endre en reise på utgått CT en gang kun. Han mente at informasjonen på SAS corona faq måtte oppdateres for denne regelen var tydelig kommunisert internt.. Det vil mao. ikke være mulig å endre utreisen og senere legge til returen om en vil plukke plassene når de første legges ut for utreisen.
     

Del denne siden