Som tråden sier, dette blir ett minireisebrev for flighten MUC-ICN. Hovedsaklig for å komme med input fra LH’s sin A350 som jeg ikke har prøvd før. Har QR og OY fra før og det har funket fint uten at service hos de 2 selskapene kan sammenlignes. Tanken er å oppdatere underveis men får se hvordan wifi funker(om det i det hele er montert?)
OK, ikke bare flight. Loungen må med. H-gate i MUC og Senators har lounge med barservice; Jeg startet med en Aperol; som fikk følge av Cremant og espresso; Som det observante øye ser så rakk jeg litt shopping i forbindelse med terminalbytte. Det ingen klarer å se er at jeg lurte i meg en Gin Mare med Fever Tree mellom Aperol og Cremant’en
Jeg var jo så klart oppmerksom på 2-2-2 config, så jeg tør påstå er det dårligste C løsningen som er levert. Det er altså kun D&G setene jeg mener er OK. Ellers må du klatre over noen, eller forvente å bli klatret over hver gang noen må på do. Ikke 2020 altså; Det jeg ikke hadde sjekket på forhand er at det ikke er toa foran, man må til bak mellom rad 6&7 for å finne alle/begge. Her er det vel kun SAS som er verre, siden de har toa foran som en ikke får bruke. Sånn er de oppsatt;
Ellers så er pledd, pute, madrass og kit på plass; En annen ting med rad 1. Det er ikke hattehylle over setene i midten så en må tigge plass lengre bak; Joda, velkomstdrikk er levert; Det er altså ikke sjampis men noe lokalt med bobler. Ikke OK.
Eller så er både hodesettet og bordet i midtarmlenet: Når en ser hva som leveres så er jeg veldig glad jeg har mine egne QC35
Litt som forventet så var wifi ikke brukelig. Fikk ikke koblet på i det hele så det ble ikke noe liveoppdatering. Sjampis og mandler ble servert ganske raskt etter T/O; Gikk for scampi som forrett og røye som hovedrett; Tradisjonell dessert med ost og portvin; Av maten var det kun osten som leverte, resten var litt trist.
Oppsummert så må jeg vel gjenta at LH, av de A350’ene jeg har prøvd, har den svakeste hardwaren. Crew er hyggelige, effektive og leverer som de skal men det løfter ikke produktet nok. Plus for madrass og dyne(og 2 puter siden nabosetet var ledig). Minus for setekontrollen da man må sette seg delvis opp i setet for å se hva som går i hvilken retning. Kan også anbefale seter lengre bak siden det er mye støy fra crewet i fremre galley. Også skandale med kun 2 toalett på 48 pax. Hva har de tenkt på der er helt umulig å forestille seg. QR har feks 3 på 36 pax mens OY har 4 på begge sine versjoner med enten 46 eller 32 pax.