ERROR FARE: BUSINESS CLASS OPEN-JAW FROM EUROPE TO ASIA FROM ONLY €593 ROUNDTRIP

Tråd i 'Testforum' startet av Baldrick, 09. des 2016.

1. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Nå nettopp dumpet det inn to e-poster fra Expedia. Nervene gikk i helspenn når jeg så teksten i emnefeltet: "Varsel om mindre endringer av flyvningen din".

Å herrejemini ... slikt er egnet til å framkalle kognitivt sammenbrudd og total svikt i vitale kroppsorganer. Skjelvende leser jeg følgende:

Kjære Expedia.no-kunde,

Som en del av våre forpliktelser for å sikre deg en så enkel og bekymringsfri reise som mulig, ønsker vi å informere deg om at Alitalia nylig har utført følgende mindre endring(er) av flyvningen din:

* har endret avreisetid for 1 av flyreisene.
    * har endret ankomsttid for 1 av flyreisene.

Flyselskapene er av funksjonelle grunner fra tid til annen nødt til å justere tidene for flyvningene. I dette tilfellet har Alitalia arbeidet for å kunne tilby deg et alternativ som bryter minst mulig med den opprinnelige reiseplanen din. Vi har oppdatert reiseplanen i tråd med dette. Det er ikke nødvendig å ringe oss for å bekrefte denne endringen.

Oj, oj, oj... det var det, tenkte jeg. Og orket nesten ikke å lese videre. Trikset med omgjøring av billettene til 84 timers ventetid på et eller annet håpløst sted der det kun er en kontraktslounge som er åpen fem timer i døgnet, og der serveringstilbudet består av Mariekjeks og sitronte, er jo det eldste i boka for å få kundene til å avbestille helt frivillig.

Med skjelvende underleppe, klump i halsen og tåkete syn leser jeg videre. Og så kommer jeg dit endringene er beskrevet. Det er strekningen med Etihad fra Abu Dhabi til Roma som er berørt. Jeg stålsetter meg, og konsentrerer meg hardt for å forstå hvilke uhyrligheter italienerne har pønsket ut for å skremme meg til å være hjemme: 10 minutters utsettelse av avgangen.

Håpet er der fortsatt, men nå jeg tåler snart ikke flere telefoner eller e-poster fra Expedia :)

2. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,534
    Bonuspoeng:
    113
    Var inne på Expedia, og skulle bare sjekke "Fare Rules". I helga fikk jeg opp fullstendig regler, men nå får jeg bare følgende:

upload_2016-12-12_14-50-14.png

Så spørs om de har startet opprydningen nå, siden "Fare Rules" ser ut til å ha forsvunnet...

Flere som opplever det samme?

3. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,745
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, opplever det samme. Tidligere fikk jeg opp full oversikt over fare rules, hvor jeg postet endring/avbestillingsreglene her i denne tråden, et par sider lengre bak.

Nå står det: "Billettene kan ikke refunderes eller overføres, og navneendringer er ikke tillatt." Dette stod ikke tidligere.

Tror ikke man skal legge så mye i dette. I så fall må det være at de godkjenner billetten, men strammer inn endring/avbestillingsreglene til det kjipeste. Noe som er å leve med tatt pris i betraktning.

4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan vel være så enkelt som at disse farene er slettet fra systemet og da klarer de ikke lenger å hente opp reglene.
    Det er klart at billetter som er utstedt i bookingklasse C er fleksible.

geddi and bor_i_en_koffert like this.
  5. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,534
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan være så enkelt ja.

Leser på FlyerTalk også at DOW8C var "online" så tidlig som 28NOV16, så kan virke som "tilbudet" har vært online i bortimot 14 dager...

Noe som kanskje styrker muligheten for at billettene vil stå seg?

6. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er DOW8C?

7. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,845
    Bonuspoeng:
    183
    Det er fare code. Betyr at det er ein D-klasse billett.

8. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,845
    Bonuspoeng:
    183
    Betalinga gjekk dessverre aldri igjennom. Reknar med at ebookers var begynt å få problem i dei tider.
    Kanskje like greit, sjølv om eit platinumkort i Flying Blue ikkje hadde skada!

No får han kameraten min heller aldri vite kva han faktisk sa ja til, spørs om han hadde blitt med på fleire turar i framtida etter det der!

9. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har fortsatt ikke hørt noe :p Var det ikke en til her som bestilte til Sapporo?

10. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Mener en av mine ble booket i COW8C..

11. bor_i_en_koffert

bor_i_en_koffert Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har fått begge, såvidt jeg kan se. cow8c på SIN-reisen og dow8c på HKG-reisen.

12. bor_i_en_koffert

bor_i_en_koffert Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Det begynner vel å bli på tide å dokumentere suksesser her.

Hvem har kommet seg inn på et fly med disse billettene?

/koffert.

13. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,002
    Bonuspoeng:
    183
    Jo ... Guilty as charged!

LN-FHU liker dette
  14. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    Har du hørt noe? Du har helt annen routing da ;)

15. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,002
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, jeg har ikke hørt et pip. Begge mine turer har billettnummer og vises som confirmed i CheckMyTrip. Det er vel tilfelle for de fleste, etter hva jeg skjønner ...

KristianR liker dette
  16. KristianR

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Det er tilfelle for meg også. 055-billettnummer og confirmed i CMT.

17. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
  18. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Interessant at det ikke har kommet noen som helst snakk om dette.
    Svært svært få har fått billettene kanselert og noen har allerede kommet seg i lufta.

FFlyer liker dette
  19. KristianR

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Er dette sikkert?

20. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det sies i alle fall på FT.
    Ser ingen grunn til at noen skal komme med slike påstander om det er uriktig. Det beviser i utgangspunktet ingenting at noen kommer seg i lufta før selskapet rekker å reagere.

Del denne siden