ERROR FARE: BUSINESS CLASS OPEN-JAW FROM EUROPE TO ASIA FROM ONLY €593 ROUNDTRIP

Tråd i 'Testforum' startet av Baldrick, 09. des 2016.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Under 2000kr er ok, sikkert ikke noe problem utenom skoleferier.. (Og skoleferier samsvarer typisk nok med mine reiser..)

2. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Kan det være kun fare-rules som har blitt oppdatert?
    Det er rapportert om flere som har fått langt mer restriktive fares lagt inn på sin reise.

3. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er midt i juli - 10. til 20. for å være nøyaktig.

Finnes jo mange muligheter når man skal posisjonere seg til FLR. Pisa, Bologna og Roma er gode alternativer. Tar bare litt over en time med tog fra sistnevnte.

4. bor_i_en_koffert

bor_i_en_koffert Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fant også under 2 laks. Mystisk selskap til FLR, men SAS hjem fra DUS.

5. KristianR

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Mystisk selskap = LH? :p

6. tmolvik

tmolvik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    467
    Bonuspoeng:
    63
    Booket jo reisen relativt kjapt, så det ble ikke tid til noen lang analyse før jeg trykket på kjøpsknappen. Jeg håper derfor at noen kan kaste litt mer lys enn meg på hva jeg egentlig har booket :)

Er det gjennomgående bagasje på disse? Hvordan er det med bonuspoeng her? Jeg har kort hos BA med en del poeng på, men ingen annen status enn Blue. Bør jeg fortsette å tjene opp der eller vil jeg hente mer et annet sted? På en så billig flygning som jeg fikk med meg i siste liten (4900,-) er ikke standarden på Business Class det viktigste, men er det noen jeg kan se ekstra fram til (eller motsatt)?? Takker for all hjelp, så får vi se om flygningene står til syvende og sist...

DUS-VIE, AB 8438, A320, (E)
    VIE-DOH, QR 184, A787-8, (I)
    DOH-SEZ, QR 678, A319-LR, (I)

SEZ-AUH, HM 18, A320, (I)
    AUH-FCO, AZ 853, A330-200, (I)
    FCO-FLR, AZ 1675, A319, (E)

7. bor_i_en_koffert

bor_i_en_koffert Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Hemoroider airlines, var det vist. Sikkert gode seter.

Henrik and Shyneno like this.
  8. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,002
    Bonuspoeng:
    183
    Aner ikke, men da ville det vært rart at de bare var én av mange flygninger på samme booking som var vist som endret.

9. stensth

stensth Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Lyste rødt hos meg med nå, men det var bare bytte av sete den fanget opp! :rolleyes:

10. KristianR

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Kan de - med loven i hånd - forandre fare-rules på en billett etter at den er utstedt?

11. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Neppe, men det blir mer omstendelig å justere billettene.
    Merkelig at de øker kanselleringsgebyret egentlig...

12. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,726
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje de spekulerer i at mange, i ekstase over billige biz-billetter, har booket flere turer enn de greier å gjennomføre, og når turene da avbestilles, vil de sitte igjen med litt ekstra å betale de andre selskapene med.. ;)
    Denne teorien ville isåfall støttet opp under at de har tenkt å la bookingene stå..
    Litt ønsketenkning må være lov. ;)

13. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    hehe, ja det kan du si.
    Så lenge min AF-stock billett holder så kan jeg fint avse de andre...

Det kan fort bli svært kostbart om jeg ender opp noen poeng short på Flying Blue Platinum.. :D

Baldrick liker dette
  14. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,002
    Bonuspoeng:
    183
    Nå rapporteres det på Flyertalk at det begynner å skje ting. Flere har fått routinger lagt om (vesentlig forenklet til kun FLR-FCO-DUS) og datoer endret. Hvilken strategi Alitalia har lagt opp til nå er jeg usikker på, men de virker å være på saken. :oops:

15. phileas

phileas «Thanks upgrade»

Likes mottatt:
    3,630
    Bonuspoeng:
    93
    Ser at for mine 3 turer som alle ble kjøpt via expedia - så står kjøpesummen kun som tre reserverte beløp - og er enda ikke "bokført". Normalt skjer dette i løpet av en 24 - 48 timer. Her har det nå gått 5 døgn. Er det noen andre her som kan se på logge seg inn på sitt kort - sjekke status ? - Vi får håpe det beste - uansett satse på at alt er klart før Qatars storsalg i januar. Et idiotisk spørsmål - blir checkmytrip oppdatert løpende når du logger deg ut /inn med siste reisedata på turer som ligger der i loggen

16. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,745
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, så dette jeg også nå. Mye rart som har skjedd. En person fikk FCO-ICN kansellert og FLR-FCO skøvet to dager fra 31.12 til 2.1. Og som du sier noen har fått IC flightene kansellert og blitt reroutet til FLR-FCO-DUS....WTF :eek:

Payback time fra AZ?

17. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Mine reiser er i alle fall trukket fra kortet.

Ei heller på mine reiser.
    Faktisk ikke på KLM-stock-reisen heller.. Så får vi se hva som skjer her. Er jo også noen med UX og DL-stock så blir interessant å se om alt fanges opp..

Har ikke fått lest meg igjennom alle FT-trådene ennå. Spares til når jeg skal hjem fra jobb i ettermiddag.. :)

18. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Med dette så pusher de bare alt ansvaret over på OTA for å rydde opp og kansellere?
    Så har de lagt inn en gebyr på dette som gjør det enda mer komplisert..

19. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    8,847
    Bonuspoeng:
    183
    De er ferdig med julebord og tilbake på jobb kan det se ut som. Billetten overlever neppe til i morgen.

Får håpe den nye routingen er refunderbar. Ikke veldig hypp på FLR-DUS direkte.

20. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,745
    Bonuspoeng:
    113
    Begge mine reiser er trukket fra AmEx kortet. Blir litt bekymret nå som AZ endrer routing og strammer inn reglene for billettene. Bør vi være bekymret? Har vanskelig for å se at de kan endre så mye på billettene uten at vi kan kansellere og få tilbake pengene.

Del denne siden