ERROR FARE: BUSINESS CLASS OPEN-JAW FROM EUROPE TO ASIA FROM ONLY €593 ROUNDTRIP

Tråd i 'Testforum' startet av Baldrick, 09. des 2016.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Reglene du bestilte under gjelder forstatt så refusjon får du nok. Det blir bare litt mer omstendelig..

2. stensth

stensth Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Slik står det nå på min reise, men har bestemt for meg at jeg leste en hel del regler, så noe har skjedd:

Vi har inte fått någon information om regler eller begränsningar för detta flyg. När du köper den här biljetten accepterar du följande regler och begränsningar. Utgå från att biljetten inte är återbetalningsbar och att biljettens hela värde har förverkats vid eventuell ändring eller avbokning och att ingen kredit eller återbetalning utgår. Om du skulle bli tvungen att ändra eller avboka ditt flyg gäller det berörda flygbolagets regler och begränsningar.

3. tmolvik

tmolvik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    467
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har fått det samme på min flygning, men jeg har ikke noen endring i reiserute (annet enn de 10 min som andre også har fått for noen dager tilbake). Samtidig får jeg ikke logget inn på Alitalia med det referansenummeret som gjelder for dem, men det har fungert fint på Qatar og Air Berlin hvor reisen fortsatt er "confirmed".

4. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,002
    Bonuspoeng:
    183
    Heisann! Jeg har helt glemt å svare deg på denne. Det er klart jeg husker karen som skulle på sykkeltur i Vietnam. Jeg håper turen din til Hanoi ble bra! Tusen takk for hyggelige ord. :)

5. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,534
    Bonuspoeng:
    113
    Dette endret seg en gang mellom søndag og mandag...
    Antakelig for at Fare Rule ble gjort "utilgjengelig".

Se min post fra mandag.

6. Flosshatt

Flosshatt Nytt Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Da er reisen min for i morgen kansellert. Hadde booket FLR-FCO-AUH-SYD-AKL-NRT-DUS. Blanding av AZ, EY, NZ og NH. Fikk mail fra Expedia om at AZ hadde routet om til FLR-FCO-DUS og FCO-AUH-SYD var kansellert. SYD-AKL-NRT-DUS sto faktisk som bekreftet.
    Ringte Expedia og de kunne ikke skjønne hva som hadde skjedd, og kontaktet derfor AZ. Expedia ringte tilbake og informerte om at AZ sa det hadde vært en feil i systemet og at jeg derfor ikke kunne reise på opprinnelig rute.
    Expedia sa de ikke kunne gjøre mer, men jeg kunne prøve å få en forklaring fra AZ selv ved å ringe de. Følte at det ville være nytteløst, så nå er billetten kansellert med full refundering.

Dette er en del av det, noen ganger vinner man og noen ganger ikke.

7. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,002
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for at du rapporterer! Kjipt, men som forventet. Nå står vi andre for tur. Kanskje noen er heldige og glir igjennom. Om man skal se det positive i det, er det bra man ikke må vente i uker eller måneder på en avklaring.

Last edited: 14. des 2016
  8. dkvt

dkvt EBD

Likes mottatt:
    373
    Bonuspoeng:
    63
    Hvilken dato skulle turen gå? Og kan jeg spørre hva du betalte ca?

9. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Var dette på 055-stock?

10. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,002
    Bonuspoeng:
    183
    Brukeren Danusa86 skriver dette på Flyertalk:

NoLimit liker dette
  11. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Flott at de er så kundeorientert at de på goodwill refunderer fullfleks-billetter :)

12. Flosshatt

Flosshatt Nytt Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Turen skulle gå i morgen 15. desember, betalte ca 7500kr. 055-billettnummer.

geddi liker dette
  13. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Dette var ikke oppløftende nyheter. Alt man kan håpe på nå er vel å fly under radaren?

14. KristianR

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Hvem vet? Han skulle tross alt reise i morgen.

15. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Da har det kommet en offisiell uttalelse.

"Upon request of Aviazione Civile, Alitalia has officially explained what happened over the past weekend. Due to an IT problem, on some third-party websites (not Alitalia's), some tickets in business class for the Florence to Dusseldorf route have been sold as a complex itinerary that included unlikely stopovers. Such websites allowed to buy tickets on Alitalia and partners' flights, between Florence and Dusseldorf, by adding stopovers all over the world, at a price that was indeed very low for such a complex itinerary. Such error has been labelled as an "error fare" on many aviation websites that reported about the "supposed offer". The fact that such websites called this an error fare and warned customers of possible cancellations shows without shadow of a doubt that people who bought these tickets were completely aware of this being Alitalia's error and not a genuine offer. Alitalia has officially decided to "honor" the tickets between Florence and Dusseldorf that include only a stopover in Rome, but to cancel any other ticket that has been issued exploiting such evident mistake. Tickets will be refundable".

Fortsatt spent på å se om det blir det samme på de andre UX/KL/DL-billettene.
    Det er visst en kar på FT som har fått sin reise ombooket til 001-stock (AA) så han er vel antakeligvis safe..

Men halve morroa er planlegginga sier de, så vi har fått bra valuta for pengene her! :)

16. KristianR

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Det der kan jo tolkes mange veier da. Å reise FLR-FCO-NRT-DUS (som jeg har bestilt) er jo ikke "unlikely stopovers". Det er jo rett og slett bare en open jaw.

geddi liker dette
  17. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det er helt korrekt. Poenget er jo bare at man har flydd dette på en unormal rute :)
    For å snu på det, hvor mange i Norge kommer noen gang til å fly fra FLR til Australia og så ende opp i DUS. Om det er så mange som 10 stk i hele Norden som kommer til å gjøre dette i løpet av de neste 10 år blir jeg overasket :)

Det finnes sikkert noen som vil vri og vrenge på det og krangle i lang tid, men i det sore og det hele er det bare å kaste bort energi som kan brukes til å finne andre salg :)

Det er dog interessant å tenkte på hva som hadde skjedd om de som oppdaget dette ikke publiserte noe info og kun booket til seg selv. Denne ble vel liggende i ca 2 uker før det gikk over alle støvelskaft. Om en person hadde booket 2-3 RTW kanskje det ikke engang hadde blitt oppdaget..

18. KristianR

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er selvfølgelig helt enig i det du sier, og har ikke tenkt å bruke en eneste hardt opparbeidet kcal på å krangle med verken Expedia eller Alitalia om dem kansellerer billettene mine :p

19. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Håper bare vi får refusjonen i år og ikke neste år.
    Hadde sugd hard b*lle å starte året med -70000kr mot CT...

20. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,845
    Bonuspoeng:
    183
    Jaja, betre lykke neste gong..
    Får håpe det kjem nokon spennande kampanjar mot slutten av året, når selskapa skal pynte litt på resultatet.

Del denne siden