Jeg er like spent på om jeg får fri fra jobb som om billettene går gjennom Sjekket forresten checkmytrip også, og der står det at alt er bekreftet. Hvor lang tid har selskaper på å "trekke tilbake" billetter kjøpt på slike error-fares?
Ryktes at de har begynt å kansellere billetter allerede.. Normalt vil det gå fra en dag til et par uker. Jeg har april og juli så har god tid, eneste som er surt om det tar så lang tid at alt må betales fra kredittkortet så pengene låses..
Tror nok at de trekker disse billetten blir slettet til uka,er vel ikke så lenge siden noe tilsvarende skjedde at bilettene ble trukket tilbake,tror det hvar lufthansa som dreit på draget den gangen vis jeg ikke husker feil.. Her er en annen som ikke ble trukket tilbake. http://www.hangar.no/solgte-flybilletter-med-75-rabatt-datafeil-hos-flyselskap/
Hva skjer da, isåfall? Mottar en mail fra Expedia om at billettene er kansellerte og pengene tilbake? Jeg har også reise i juli. De kan vel ikke vente med å kansellere billettene til langt på nyåret?
Ikke helt død enda. Booket nettopp romjul/nyttår i J'burg for ca 6k. Men blir nok ikke stående så lenge
Den gangen Lufthansa dreit seg litt ut,alle billetter ble kanselert.. http://www.vg.no/forbruker/reise/reiseliv/foersteklasse-billett-til-usa-4-kr-og-50-oere/a/585066/
Dobbeltsjekket du den? Jeg forsøkte meg på et lignende business class-søk for ikke lenge siden og fikk opp billetter til rundt 6k, men det viste seg etterhvert at det dreide seg om Y-billetter.
Jeg satt nærmest med tårer i øynene i går, og måtte til slutt bare legge bort alt av elektronikk for å ikke bare.. Ja. Og når den fortsatt var åpen i dag, det var som om noen forsøkte å jævles med meg. Med bryllup og -sreise i høst og oppussing på toppen, er det ikke penger igjen. Eller, det hadde blitt vanskelig å forklare. Eller.. Nei, pokker. Jeg håper billettene står, og at dere koser dere alle sammen..... Bitter? Neida.
Fant du noe annet i Afrika? Jeg kikket etter steder som Namibia, Mauritius og Reunion, men fant ikke noe..
Det er ingenting å gråte over. Minimum 99 % av oss vil miste billettene uansett. Det kommer flere muligheter! Posten din fikk meg også til å tenke over hvor privilegerte mange av oss er som bare kan hive oss rundt på noe sånt. Mange tar det for gitt, men vi sitter fint i det.
Stemmer det som står her, at amerikanske myndigheter ikke gir anledning til å kansellere eller kreve mer betalt når det skyldes datafeil? Burde man i så fall bestille via amerikansk reisebyrå neste gang, fordi det vil bli vanskeligere for selskapet å kansellere?
Det er jo derfor man booker så mye Fikk treff på SEZ i høstferien, men prisen går opp når jeg klikker meg igjennom så er vel bare å la det ligge og være sånn passelig fornøyd med innsatsen. Eneste grunnen til å være gretten er vel egentlig at man kastet seg på dette for fort i går kveld og booket Cathay istedenfor Thai/Singapore. Man skal jo booke fort ikke sant?
Det er et veldig interessant spørsmål, og ikke minst hvordan det tolkes når billetten er utsted i Europa på amerikansk selskap. Eks. jeg har booket Delta til USA, tenker at jeg har 2% større sjans for at den blir stående enn den til Asia..
Det var vel en runde for noen år siden med Singapore som forsøkte å kansellere et lynsalg, men ble så nektet av australske myndigheter. Eller husker jeg feil?