SAS endrer opptjeningen for noen EuroBonus-partnere fra 1. februar. Dessverre fortsetter de den dårlige trenden med å ikke informere om dette god tid i forveien. Singapore Airlines Frist og Business: F, A, Z, C, J (200%) U, D (150%) Economy: S, T (125%) P, Y, B, E (100%) M, H, W (75%) Q, N, V, K (50%) L (10%) https://www.flysas.com/Templates/FlexiblePage.aspx?id=216845 Så Premium Economy får bedre opptjening, det blir også gjort endringer for Economy. Den største endringen for oss her er at i Business så flyttes klasse U og D ned til 150%. Ikke spesielt overraskende, da SIA kun gir 125% til egne KrisFlyer-kunder i disse klassene. Det vil uansett bli mindre gunstig å ta MR til Australia og New Zealand. Ethiopian Airlines Business: C (200%) J (150%) D (125%) https://www.flysas.com/Templates/FlexiblePage.aspx?id=216867 Her blir det også endringer i forskjellige klasser, og den laveste klassen i Business gir nå kun 125% opptjening. Klasse P som veldig mange av de billigeste Business billettene er i gir fremdeles ingen opptjening.
Jeg synes ofte det er vanskelig å finne ut hva man faktisk får i EBpoeng hos andre aktører. Finnes det noen bra side for enkelt å finne ut hva man får? Eller er dette noe som kunne vært lurt å lage for alle frequent flyers ?
Billigste økonomiklassene hos SQ som V blir løftet fra 10 % til 50 %. Dyrere klasser som W går ned fra 100 % til 75 %. Skal ikke være greit.
Ikke bra. Ethiopian D og Singapore D har jo vært veldig gunstig priset.. SQ MR er ikke lenger så gunstig.. Men Air India har vel fortsatt 200% på all business
Fra 200% til 150% i business , ikke bra Men kunne vært verre altså 125% eller 100%. Får oss som samler EB poeng så ser det ut som sk flights som er mest lønnsomt ennå ( det har jo vært devalurering der også)
Veel. En Auckland-tur gir vel fortsatt drøye 35.000 poeng for ~20.000 kr, mens SAS gir EBG+ 25.000 poeng for en LAX-tur til 23.569 kr i Business Saver. Bare det at du kommer mye lengre og flyr mye bedre med Singapore Airlines.
Jeg tjener forblir EBG i år frem til september 2019, men fra da av er det tvilsomt at jeg er EBG lengre. Jeg ser ikke vitsen med å ha denne statusen lengre, etter "forbedringene" av programmet sitt. Da bestiller jeg heller dette kortet, og får Priority Pass
Prem Eco blir plutsleg aktuelt, 28000 poeng for kr 12000 litt bak i bussen. Det var via LHR og til Melbourne. Det er ikkje det samme, men i allefall enkel champis å få!
Dette er et kjent utsagn. Hver gang det skjer noe slikt er det boikott for alle penga. De fleste finner nok dessverre ut at gresset ikke er grønnere på andre siden..
Det er nok ikke grønnere på den andre siden, men dess mer uthulet fordelsprogrammene blir, dess mer attraktivt blir det å bli troløs, og shoppe der hvor man får most bang for the buck for den til enhver tid neste reise. Så, det er vel heller et spørsmål om fordelsprogrammene etterhvert blir mindre attraktive til fordel for å kjøpe der det er billigst.
Godt poeng. Jeg er heldigvis i en posisjon hvor SAS /Eurobonus fortsatt er snill mot meg Og ikke minst, trumf og kredittkort..
... lettere å tenke slik når vi ikke MÅ fly mye hos SAS/*A for å få EBG, det har vi jo .. og når vi flyr med en annen allianse flyr vi gjerne Business .
EB duger ikke til annet enn opptjening av ekstrapoeng. Det finnes flere programmer innen *A hvor man med fordel heller kan kredittere miles, og hvor både opptjening og uttak er bedre!
A3: 100 % opptjening på alle GO klasser og 200% opptjening i alle pluss/Biz klasser. 90 000 poeng for uttak i C til US og 110 000 til Asia i motsetning til 100 000 og 140 000 hos EB. Ekstrapoengene hos EB brukes til oppgraderinger eller uttak på norsk innenriks som er billigst i EB. For flere sammenligninger så er dette ett nyttig verktøy: www.wheretocredit.com