Går som normalt her og. Kan telle på én hånd hvor mange jeg har måtte retroregistrere, og det er veldig sjeldent SAS-flighter. Vær påpasselig med riktig EB-nummer og at navn på flybillett og EB-profil matcher. F.eks har jeg byttet fra Ø til OE i SAS-profilen.
Mangler et leg fra forrige reise som ikke har dukket opp i appen fra helgen som var. Utreise ble registrert (fredag) samme dag, mens hjemreise (søndag) ikke er dukket opp enda. Grunn til bekymring, eller tar det lenger tid før ting blir registrert når det ikke er virkedag? Har aldri blitt sviktet av automatikken, så jeg har ikke erfaring med evt. etterregistrering, men nå har jeg 10-12 segmenter med SK inneværende måned, så det greit å få alt på stell nå som jeg startet ny kvalifiseringsperiode i august dersom man plutselig skulle kunne snuse litt på EBG neste år.
Etterregistrer når det har gått mer enn 7 dager. Måtte selv gjøre dette i dag på en returreise hvor tur allerede var kommet inn.
Har prøvd å søke, men fant ikke noe konkret svar eller dedikert tråd for spørsmålet. Jeg lurer rett og slett på når sånn ca poengene kommer fra en Star Alliance partner? Min forespørsel er rettet spesifikt til flyvninger utført hos Singapore Airlines. Hadde nemlig utreise 17. januar og har allerede fått for OSL-CPH med SAS. Men ingenting fra Singapore Airlines, hverken utreise eller innreise. Hvor lang tid tar dette? Hva er deres erfaringer? PS! Hvis det ikke finnes en samletråd for dette formålet, kan kanskje denne tråden brukes? Da kan eventuelt alle bidra med ulike erfaringer?
Har gått over 10 dager siden utreise, så vil tro de ville ha dukket opp allerede? Venter et par dager til og fyrer av en epost til support hvis de ikke noe skjer... Ja, det passet jeg på da jeg bestilte i fjor sommer. (Reiste i Premium Economy hos SQ og Plus hos SK.) 100% opptjening i klasse P: https://www.wheretocredit.com/singapore-airlines/p
Samme erfaring her(eit par dager), har også fått SQ poeng før en eg fekk SK ein gong. Men sjekk at nummeret ditt er registrert, og at dei ikkje har putta det på ein krissflyerkonto(om du har)
Har sjekket og dobbeltskjekket. De dyttet faktisk poengene fra SIN-DPS inn på KrisFlyer. Har allerede vært i kontakt med support og bedt dem reversere og ordne opp i det. (Selv om alt var korrekt registrert på mitt EBG-nummer i forkant.) Men har som nevnt ikke sett snurten av poengene fra CPH-SIN, som ble utført den 17. januar.
Jeg fikk poengene som jeg skulle, selv om jeg oppretter en Krisflyer av praktiske årsaker. Men jeg registrerte aldri reisen på Kris nummeret. 10 dager etter at reisen er gjennomført burde du absolutt ha fått poengene. Send mail. Hvis du allerede har opplevd feilpostering på et leg er det rimelig sannsynlig at dette har skjedd over hele linja.
Ikke SQ relatert. Måtte purre og vente i 5 mnd før jeg fikk poeng fra en reise med Swiss. Kona fikk sine etter en uke.
Jeg prøvde meg på å etterregistrere SQ turen fra CPH-SIN på SAS sine sider. Status: Vellykket Det er muligens treghet i maskineriet til SASIT eller at jeg faktisk måtte registrere reisen manuelt. Det vil jeg aldri egentlig få svar på nå. Etterregistrering fungerer kun syv dager etter endt reise. Hvis poeng ikke har funnet vei til kontoen innen den tid så er det kanskje verdt å prøve en manuell etterregistrering. Da sitter jeg litt rolig i båten de neste syv dagene for å se om poeng fra tilbakereisen SIN-CPH dukker opp slik de burde. Ellers prøver jeg på nytt og manuelt etterregistrere.
Jadda! Der dukket plutselig poengene fra tilbakereisen inn - for samtlige legs også! Ikke verst! Da mangler jeg bare et par lusne tusen poeng før EBD er sikret. Noe jeg får plenty (og altfor mye) av, på MR turen min til NYC senere i dag faktisk! Har en god del reiser i februar også, som ville bikket meg langt over EBD grensen uansett, så litt unødvendig med denne MR turen, egentlig.
Joda, neida, joa, nei, jo... [EDIT:] De teller jo også opp mot FlyPremium, så kanskje ikke så ille allikevel?
TAP imponerer meg enda en gang! Fikk poengene inn på konto på under 22 timer etter ankomst - strålende! Det resulterte i dette:
Hvor lang tid tar det erfaringsmessig å få etterregistrert en reise? Irriterende, dette var reise nr 45 (=EBG), men kan ikke etterregistrere før etter 7 dager. Hadde regnet med/bruk for ny status nå...