I de siste dagene hadde jeg noe som måtte ordnes med SAS og etter første samtale ble det ikke noe hjelp og prøvde meg igjen senere. Men selv om jeg prøvde 3-4 ganger, så har hver eneste agenten henviste til de notatene skrevet av første agenten og dermed ikke prøvde noe annet. De virket som om de aldri noterte ting før. Har dere opplevd det samme?
Ikke bra. Så om den første agenten sier noe som er feil skal neste agent henvise til første agent sin feil. Bakgrunnen er åpenbart at sas opplever st mange ringer flere ganger noe som er kostbart.
Slik har det vært i årevis, spesielt om backoffice har vært innom en booking og lagt inn kommentar om at en endring/forespørsel er i strid med policy.
Mor hadde pluss billett. jeg ringte i etterkant for å legge til barna, det var en kampanje der barna betalte kun skatter og avgifter. Jeg sjekket på nett først og det var samme pris uansett klasse for barn. Jeg ringer og sier at jeg skal de legge til, agenten sjekker hennes referanse osv, så får jeg prisen og sier ok. etterhvert sjekker jeg billettene og de er i øko. så jeg ringte for å prøve å si at de gjorde en feil og barna måtte jo ha samme klasse. de sier jeg fikk info om pris (som da var i øko) og godkjente reise for barna i øko. men det gir ikke mening fordi de kunne aldri reise i øko, må reise i samme klasse som mor. det var aldri snakket om øko. så egentlig han som bestilte for meg på telefon kunne jo ikke bestille det og gjorde en feil. han bestilte til og med utreise i øko light og retur i øko standard (?!). Men første agenten sjekket en del rundt bla bla, sa til meg at det ble bestilt feil og barna kunne egentlig ikke reise med disse bestillinger fordi det er ulike klasser. jeg insisterer på at de må fikse dette og uansett på bestillingstidspunktet var det samme pris for barn uansett klasse. men de bare sa at den eneste måte barn kunne reise var å oppgradere til pluss 4000 pr stk OSL-BGO -.- og siden de bestilte feil skulle jeg slippe å betale ombokningsgebyret ellers så kunne de refundere barnas billetter.
Måtte barn reise sammen med en voksen for at det kun skulle koste skatter og avgifter? Man kan i utgangspunktet ikke legge til flere personer på en eksisterende billett. Da må den opprinnelige avbestilles og alle 3(?)) bookes på nytt. Evt må de på nye passasjerene på egen billett. Det er ikke noe problem med ulik klasse på tur og retur. Dette kan fint bookes. Det høres ut som du ønsker å gjøre noe som ikke går, og at de(n) du snakket med hos SAS prøvde etter beste evne, uten å ha helt kontroll selv.
jeg tror at du misforsto. men ja kampanjen var skatter+avgifter når barn reiser med en voksen. det var are en detalj, fordi SAS gjorde en feilbestilling uansett. Mor hadde billett i premium, så ringer jeg for å bestille 2 billetter til barna. Jeg sier at mor har billett og da skal de kobles sammen (ikke legge flere på eksisterende). I en slik situasjon må de alltid reise i samme klasse (på samme fly), iden det er barn under 12. Så feilen var at agenten bestilte 2 øko barnebilletter som skulle reise med en voksen som hadde premium. jeg vet at det kan bestilles ulike klasser tur og retur, jeg bare nevnte det for å vise at agenten bestilte litt random virket som. vi snakket om å bestille billetter i samme klasse som mor, for å reise sammen, han bestilte øko light og øko standard. og det som ville skje om de kom alle 3 til flyplassen hvis jeg ikke oppdaget og ringte var at barna kunne ikke reise, kun mor. er ikke det noe som SAS burde ha fikset og kan klages på?
Ble barna faktisk booket inn på kampanjepris (fare = 0 NOK) og var kampanjen fortsatt aktiv da du ringte inn for å korrigere? SAS pleier å skru opp prisene under slike kampanjer, så vil i utgangspunktet anta at "gratisbillettene" må bestilles samlet.
SAS tar opp samtaler, så det burde være en smal sak å vise til eventuelle feil som ble gjort, samt få refundert pengene for bookingen som ble feil. Jeg tror uansett at intensjonen ved nevnte kampanje er at voksen + barn må bestilles samlet, og dermed er det lite å hente for deg ved å pushe et krav om kun skatter og avgifter for barnas egen PNR (om det er slik du tenkte å løse det).
ja fare var 0 NOK, men kampanjen var ikke aktiv når jeg ringte inn. Det handler om at de bestilte feil da. det er sant at kampanjen gikk på at de bestilles samlet tror jeg, men når de likevel bestilte med 0 nok i FARE, blir situasjonen annerledes. han sjekket i backoffice før han bestilte disse tilleggsbillettene for barna. de hørte på samtalen og kom tilbake med beskjed om at det ble feilbestilt så da kunne jeg få tilbake penger eller oppgradere til premium ved å betale mellomlegg, men ikke betale endringsavgift. jeg bare synes ikke det er nok, særlig når de gjorde en feil som kunne gjøre at vi kommer til flyplassen og barna ikke fikk reise.
Du får ta det videre til TKN om du føler du ikke blir behandlet riktig av SAS. De pleier å ha sympati med passasjeren.
I de fleste tilfeller kommuniserer avdelingene seg i mellom ved hjelp av merknader ("remarks") lagret i bookingen. Høyst sannsynlig er også denne konklusjonen notert ned og godt synlig for neste agent om man prøver å ringe inn på nytt.