Finnair Plus Lifetime Gold

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av DJViking, 08. okt 2024 kl 21:33.

  1. DJViking

    DJViking Medlem

    Innlegg:
    168
    Likes mottatt:
    135
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg liker måten Finnair Plus Lifetime fungerer på i motsetning til SAS EuroBonus.
    Hos SAS så må man ha Gold i 10 år for å få Lifetime Gold. Hvis man ikke klarer å oppnå Gold et år, så må man begynne på nytt (tror jeg).

    Finnair Plus Lifetime spiller det ikke noen rolle om man et år ikke klarer å opparbeide nok poeng.
    Om man bruker 5 år eller 10 år, så lenge man klarer å opparbeide 2 millioner poeng, så får man Lifetime Gold.

    Men det er veldig mange poeng man trenger å opparbeide. Uoppnåelig for de fleste som ikke flyr mye med Finnair.

    Jeg har flydd 1 gang med Finnair siden jeg ble medlem der. Har nå opparbeidet meg 20000 Avios poeng og 10000 Tier poeng.
    10 000 / 2 000 000 - "Bare" 1 990 000 igjen - Vil ta meg 200 år hvis jeg reiser kun 1 gang i året.

    Jeg kan også få Avios gjennom Strawberry hoteller (de 4-6 gangene jeg er på jobbreise i Oslo. Det blir da 1000 Avios per natt på Clarion), og gjennom mitt forbruk med American Express Green (1900 kr = 1900 poeng = 100 Avios).
    På 7 måneder har jeg med forbruk med mitt Amex fått 130000 poeng som kan overføres til 6800 Avios. Jeg ville fått mer poeng hadde det ikke vært for problem med Amex og gebyr hos Norwegian for betaling med Amex.

    Men Tier Points får man vel kun ved å reise med Finnair. Spiller vel ingen rolle om man klarer å opparbeide mye Avios.
    Skulle ønske Finnair hadde satset på Innenriks flyging i Norge, da spesielt mellom Tromsø (Nord-Norge) og Oslo.
     

Del denne siden