Finne rute for en bonustur i business over dammen...

Tråd i 'Bonushjelp' startet av aryx, 23. juli 2015.

  1. aryx

    aryx Medlem

    Innlegg:
    100
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    28
    Hei, kunne trengt litt hjelp til å finne en rute til Las Vegas i slutten av året, eventuelt noen tips til hvordan jeg bør gå frem for å finne den. Jeg kan være litt fleksibel i forhold til datoene om det blir vanskelig, men datoene er 19. Desember til 5. Januar.
    Hele reisen må ikke gå på poeng, men over dammen kunne jeg tenke meg å betale med poeng i business.
    Etter hva jeg har skjønt bør flyet til USA gå med SAS for å slippe å betale en haug med avgifter?

    Bonusprogram: SAS Eurobonus
    Antall Reisende: 1
    Tilgjengelige poeng: 100.000
    Kan betale cash for noen billetter, har også CT med amex plat som jeg kan vurdere å bruke.
    Avreisested: Oslo
    Ankomststed: Las Vegas
    Tidsrom: 19. Desember 2015 - 5. Januar 2016
    Kan være noe fleksibel på dato.
     
    Last edited: 23. juli 2015
  2. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Lurt å skrive hvor du skal reise fra, hvor mange som skal reise, hvilken klasse (man bruker ikke poeng til annet enn business...) og hvor mange poeng du har.
     
  3. aryx

    aryx Medlem

    Innlegg:
    100
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    28
    Avreisestedet kom ikke med :oops:
    Det er Oslo jeg skal reise fra, har 100.000 poeng å bruke.
     
  4. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Og hvilket program man skal bruke.....
     
  5. aryx

    aryx Medlem

    Innlegg:
    100
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    28
    hehe, føler meg nå ganske ny når det gjelder bonuspoeng (er forøvrig det også ;-) )
    Jeg har poengene hos SAS, eurobonus. Det er kun jeg som skal reise, de andre har valgt norwegian.
     
  6. aryx

    aryx Medlem

    Innlegg:
    100
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    28
    Recap:
    Bonusprogram: Eurobonus
    Antall Reisende: 1
    Tilgjengelige poeng: 100.000
    Kan betale cash for noen billetter, har også CT med amex plat som jeg kan vurdere å bruke.
    Avreisested: Oslo
    Ankomststed: Las Vegas
    Tidsrom: 19. Desember 2015 - 5. Januar 2016
    Kan være noe fleksibel på dato.
     
    Kjakan liker dette
  7. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    22 des 2015 7:50am : osl-lhr-ewr-ord-las (21 timer flytid ca) i biz

    Virker som Las Vegas er veldig vanskelig og få award billett til, spesielt i juletider. Fant bilett ned men ikke hjem. Hadde du feks flydd til LAX og deretter kjøp flybilett til las vegas er det noe større tilgjenlighet ser det ut som.
    Kan godt være noen er flinkere til og finne biletter en meg som kan prøve :)
     
  8. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    united.com er en grei plass og søke opp hvis du vill søke litt selv. rimelig lett å sette seg inn i siden også
    Så velger du award travel på søke krietreier. det må være ledig på saver award for at du skal kunne bestille med sas eurobonus poeng.


    Hilsen Andreas
     
  9. aryx

    aryx Medlem

    Innlegg:
    100
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    28
    Ja, prøvde meg litt på united.com, er det noen spesiell fremgangsmåte jeg bør bruke når jeg søker? Finnes det noen guide eller how-to på å søke opp bonusreiser? Kan gjerne prøve å søke opp selv, men kunne trengt noen tips til hvordan jeg bør sette opp søkene osv.
     
  10. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig det finnes en guide, men har ikke sett den.
    Når du fly til USA er det ofte lettest å først søke på fly til new york, så deretter et nytt søk videre. Føler ikke søkemotoren klarer det selv.
    Ellers kan det være lurt og velge my dates are flexible. Da får du opp en kalender der du kan se hvilken dager det er ledig på. Grønn og blå på kalenderen er vel det du bør se etter :)

    4. Search One Segment At A Time
    Don’t trust the United website to find you award seats for your entire trip – especially if it is an international trip with a lot of segments!

    Computers are only as smart as the people who program them! Search for each segment separately so that you know what flights are available and which ones aren’t. Computers are NOT programmed with EVERY possible flight combination.

    Andreas
     
  11. aryx

    aryx Medlem

    Innlegg:
    100
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    28
    Ser vanskelig ut dette, tror kanskje jeg bare sparer poengene til en annen tur.
    Fant ut hvordan jeg best kan søke på SAS nå, var en månedsvisning for bonusbilletter, prøvde så osl-ewr,svg-hou, cph-sfo,cph-iad,cph-ewr,sto-iad,sto-ewr,sto-sfo,sto-ord

    upload_2015-7-24_13-0-48.png
     
  12. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    (y)
    Bare husk at det kun er sas sine flyvninger du finner ved søk på sas ;)
     
  13. aryx

    aryx Medlem

    Innlegg:
    100
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    28
    Jepp, var i utganspunktet SAS-billetter jeg så etter for å slippe å betale en haug med avgifter. Jeg får heller finne en annen anledning.
    Prøvde meg litt på united.com, klarte også å få opp ana tool å gjort et par søk der, men de datoene jeg har er tydeligvis ikke de beste å finne billetter til :)
     
  14. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Du har nok rett i at det kan være vanskelige datoer (jul, nyttår og alt det der), men viss du ikke MÅ bestille nå så kan det godt hende at det slippes flere bonus-seter utover høsten. Jeg prøvde selv noen kjappe søk i går for å se om jeg kunne finne noen ledige bonus-seter i Business med SAS til USA utover høsten, men det eneste jeg kunne finne var til Chicago. Og det var med gammel Biz ifølge Seatguru og ExpertFlyer og det er ikke aktuelt for min del. Så enten prøver jeg igjen senere eller så prøver jeg å finne noe med ett annet selskap.
     
  15. aryx

    aryx Medlem

    Innlegg:
    100
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    28
    Jepp, kan avvente å se. Hvordan ser du om det er ny kabin? 1 sete ved vinduene og to i midten?
     
  16. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp, det er vel den enkleste måten ja :)
     
  17. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Er det bli oppdatert på seatguru så man kan bruke det til og sjekke?
    Vet du forresten om det er lagt ut noen billetter i biz på sas sin nye kabin over dammen?
     
  18. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Nja, det er nok enda tryggere å bruke ExpertFlyer for å sjekke/bekrefte konfigurasjonen. Problemet er at det uansett kan bli ett flybytte i siste liten, som jeg selv opplevde i vinter. Men nå er jo de fleste langdistanseflyene oppgradert, så sjansen for ny kabin bør være bra.
    Og som nevnt over så ser det dessverre ut til å være dårlig med bonus-seter med SAS i Biz tilgjengelig over Atlanteren. Det eneste jeg kunne finne i høst var til Chicago med gammel konfig :-(
     
  19. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,462
    Bonuspoeng:
    350
    Jeg booket NY i ny biz sist uke. Utreise fra OSL 21/11
     
  20. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det finnes sikkert seter der ute, men i de (fri)periodene mine utover høsten som jeg søkte i så fant jeg kun seter i økonomi (for to personer).
     

Del denne siden