Finnes det visa kort uten årsgebyr og uten gebyr for uttak i utlandet?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av mrhermano, 01. okt 2018.

  1. mrhermano

    mrhermano Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som vet om det finnes et visa debet kort som det er mulig å ta ut penger med i utlandet fra minibank uten at det koster noe, og uten at det har årsgebyr?

    Jeg har hatt visa kort (debet) hos bank2, men nå har de begynt å ta gebyr for uttak i utlandet. Er rimelig lei banken også, så jeg tenker å bytte bank. Noen som har noen gode tips? Vet at det finnes studentkontoer og slikt, men det er ikke aktuelt fremover.
     
  2. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,243
    Likes mottatt:
    22,481
    Bonuspoeng:
    183
    Bank Norwegian sitt kredittkort (ikkje debet) meinar eg oppfyller krava du ser etter.
     
    Sikiduck, Nilsen and HaraldOslo like this.
  3. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Sbanken visa har ikke gebyr i utlandet, men koster vel 200 i årsavgift eller noe sånt.
     
  4. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Debit, credit ... forskjellen ... forvirrer neg hver gang.


    Kun tre kort i Norge som har gratis årsavgift: KLP-medlem, Danske Bank Gold/Platinum og DnB Hvite Kort (18-33).

    Jeg vet kun at Hvite Kort er gratis å bruke i utland, de andre vet jeg ikke. Men det er noe greier med student der, så jeg vet ikke om du oppfyller kravene.
    Forøvrig anbefaler jeg Sbanken.
    De har og kampanje gående atm på kredittkortet deres, gratis årsavgift første året. Men det er kredittkort.
     
  5. flexitravel

    flexitravel Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Riktig.

    Eneste grunnen til at jeg fortsatt har Bank Norwegian sitt kredittkort i skuffen er fordelen med gebyrfrie uttak i utlandet hvor rentene ikke påløper før fakturaforfall. Ingen årsavgift heller.
     
    mrhermano and Sunnfjordingen like this.
  6. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Monobank sitt kredittkort gir sågar 1.5% kickback på all bruk i utlandet (inkludert uttak i minibank som også er gebyrfrie i utgangspunktet). Ulempen er at kortet koster 29 kroner i måneden å holde, bortsett fra de 6 første månedene som er gratis.

    Jeg tror dermimot ikke det finnes et debetkort som kan tilby det samme, hverken i det norske markedet eller i markeder utenlands som tilbyr kort til norske brukere ...


    Snacky
     
  7. gryteknut

    gryteknut Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Hva med Revolut, det er vel både uten årsgebyr og gebyrfritt i minibank.
     
  8. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Tror Revolut kun er gebyrfritt opp till 2000 NOK hver mnd og kun i ukedagene.


    Snacky
     
  9. chudtwa

    chudtwa Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    8
    Obos sitt debetkort er også avgiftsfritt
     
  10. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Regnes det ikke renter fra uttaksdato? Kortet koster forøvrig 200 kroner i året for ikke-medlemmer?


    Snacky
     
  11. torrr88

    torrr88 Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Det stemmer med 2000NOK, men det er vel nok for fleste. Få et kort til for kona og det blir 4000NOK
    Her er det link med gratis levering, så du slipper å betale 50kr
    " this link "
     
  12. pengesluk

    pengesluk Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Det er vel litt forskjell på gebyrfritt, og fri for valutapåslag.

    Såvidt jeg vet, så er det vel ingen kort i Norge som er fri for valutapåslag i ukedagene slik som Revolut?

    - Bank Norwegian har 1.75 % valutapåslag, men ingen ekstra gebyr.

    - Sbanken har 2.00 % valutapåslag, men ingen ekstra gebyr såvidt jeg kan se.

    - Revolut har vel en kostnad ved å skaffe kort uten "magisk link", men deretter helt gebyrfritt, og også fri for valutapåslag opp til 200 EUR. I helgene har de derimot 0.5 % valutapåslag på de mest brukte valutaene. Se link under.

    Revolut sine priser: https://www.revolut.com/no/help/get...rencies/what-foreign-exchange-rate-will-i-get

    Ser forøvrig at Revolut ligger på 2 % på alt over 200 EUR i minibank, men fremdeles 0 % ved vanlig bruk opp til 5000 EUR (deretter 0.5 %).
     
    Last edited: 05. nov 2018

Del denne siden