Fly med infant på IC - booke eget sete?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av henrikvd, 06. sept 2018.

  1. henrikvd

    henrikvd Aktivt Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er litt nybegynner når det gjelder flyvning med infant, og har noen kommende reiser som jeg har begynt å vurdere komforten på. Hvis noen har tips eller innspill til hva jeg bør gjøre, så tar jeg imot med takk. Det er hovedsaklig reise 3 og 4 jeg trenger litt innspill på. Reise 1 og 2 er tatt med som referanser.

    Reise 1 - Allerede gjennomført. OSL-TRD-OSL i SK go. Infant var da 5mnd og satt på fanget til kona begge veier. Ikke noe problem i det hele tatt.

    Reise 2 - OSL-DPS-OSL i SQ F. Infant vil da være 7 mnd og jeg er ikke bekymret for denne reisen. Sete med bassinet er bestilt begge veier på langstrekket.

    Reise 3 - OSL-LPA-OSL i SK plus (foreløpig full flex). Her er det kun meg selv og infant 10 mnd som skal reise og jeg har per nå ikke eget sete til han. Å sitte 5 timer med en liten krabat på fanget tror jeg kan bli utfordrende. Infant har egen Bedbox by Jetkids som kan benyttes, men det krever jo eget sete. Jeg har ikke EBD, så softblock blir det ikke, men jeg vurder å følge med på setebookingen i kabinen og prøve å sikre meg et sete med ledig midtsete. Jeg er derimot usikker på hvor stor sannsynlighet det er for suksess for ledig nabosete på OSL-LPA i begynnelsen av januar.

    Hvis jeg skal kjøpe et eget sete til krabaten, hvordan er det enklest å gjøre? Må jeg avbestille billetten og så bestille på nytt med to seter? Og må jeg velge "children 2-11 år" for ar han skal få eget sete? Og da får jeg vel også EB-poeng? Kanskje det kommer noen gode priser på F&F i oktober.

    Skal jeg kjøpe eget sete eller skal jeg gamble på at jeg klarer å sikre meg et sete uten nabo?