Flying Blue - Platinum (for life)

Tråd i 'Flying blue' startet av strikerbird, 06. jan 2019.

  1. strikerbird

    strikerbird Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Hei,
    Jeg er kanskje en av få som har Flying Blue Platinum kortet i Norge. Jeg bare vil spørre de andre her hva slags fordeler dere har fått i Norge med Platinum kortet? Jeg vet i Nederland har man noe som hetes Personal assistance hvis man har mer enn 400 XP per år. Er det noe sånt her i Norge? I tillegg er det noen her som er Platinum for life? Jeg hørte man få en gave fra KLM hvis du er bosatt i Nederland etter du har blitt platinum i 10 år. Får man noe sånt her i Norge også?

    Med vennlig hilsen,

    SB
     
    Michel liker dette
  2. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Er nok mange med Platinum i Norge, er et stort marked for KLM og også voksende for Air France.

    Platinum for life får man etter 10 år med platinum, og man kan følge progresjonen på sin profil.
    Som navnet sier, får man da platinum for resten av livet uavhengig av hvor mye man flyr og hvilket land man bor i.

    Såvidt jeg vet er det ingen fordeler ved 400XP (Jeg hadde nesten 800XP i 2018), men de har et upublisert nivå som heter Platinum Ultimate, som ifølge enkelte forum har mer personlig assistanse. Slik jeg har forstått det, så krever dette nivået 1800XP over 2 år, tidligere krevde det et betydelig antall flown miles/omsetning, kan kanskje best sammenlignes med SAS Pandion (upublisert) og Lufthansa HON (publisert nivå).

    Platinum gir sjelden mer fordeler enn gull, den største forskjellen merkes når ting ikke går som de skal, hvor man stiller fremst i køen, har dog ikke bare gode erfaringer med dette...
     
    Michel liker dette
  3. strikerbird

    strikerbird Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Hei,
    Takk for svaret. Jøss, hadde ikke tenkt at det var så mange platinum i Norge. Ja ja. Hvor mange år har du igjen før du er for life platinum?
     
  4. LN-KFK

    LN-KFK Medlem

    Innlegg:
    66
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har vippet mellom Platinum og gull noen år, har ikke merket den helt store forskjellen.


    Har noen titall`s norske kolleger med Platinum og ser mye Platinum tags på KLM fly ut av Norge så tror ikke det en sjeldent vare her til lands..
     
    Michel liker dette
  5. Michel

    Michel Medlem

    Innlegg:
    97
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Hei. Jeg har akkurat fått platinum nå og flyr bare fra Sandefjord. Jeg fikk beskjed om at jeg får platinum ultimate dersom jeg klarer det innen 1. april 2020 så det virker ikke som dette gjelder over 2 år som andre skriver her. Ellers booket jeg min første økonomibillett nå og det er helt klart at man sparer endel, både på bagasje og om man setter pris på et bedre sete som nå ikke koster ei krone å reservere. Det blir spennende å se om man blir oppgradert til business, eller om man får spesial behandling (noe jeg syns man bør få i og med at man er ganske så lojal når man flyr så mye). Jeg satser på platinum for life da jeg flyr for omtrent 500 xp i året.
     
  6. Sxxiq

    Sxxiq Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    8
    Uten å tråkke noen på tærne.
    Det er veldig Interessant å se hvor mange «nye medlemmer» som har platinium, gullkort og føler for å skryte av det. Skulle tro at de som virkelig har de kortene og fordelene kjenner godt til dem, og skryter sjelden av det. Tviler på at du får noen særfordeler i denne gruppen ved å ha platinum.
     
  7. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,368
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hører gjerne mer om deres erfaringer som FB Platnum
    Jeg kommer nok aldri dit selv, men det er uansett fascinerende å lese (skryt eller ei).
     
    Michel and Travellingalf like this.
  8. Michel

    Michel Medlem

    Innlegg:
    97
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    At du tror noen skryter av det, er nok veldig feil. Det handler om å dele erfaringer her inne. Rart du opplever dette som skryt. Det å ha platinum gir fordeler fremfor andre. Og slik skal det også være da man bidrar mye mer inn for KLM AF. Jeg har merket en stor fordel når ting ikke går knirkefritt, at da hjelper det mye å ha Platinum
     
    Eddie47 liker dette
  9. Michel

    Michel Medlem

    Innlegg:
    97
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg skryter gjerne og kan ikke se at det er noe negativt å være glad for å oppnå et nivå som de fleste ikke klarer eller kan få. Det gir endel fordeler når ting ikke går knirkefritt å ha platinum. F.eks så fikk jeg pengene tilbake på billettene mine etter kun 2 uker, mens andre har ventet i flere måneder under Korona perioden. De ringte meg til og med fra Nederland :)
     
  10. Michel

    Michel Medlem

    Innlegg:
    97
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Hvilke dårlige erfaringer har du?
     
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,188
    Likes mottatt:
    869,730
    Bonuspoeng:
    293
    På linje med oss som snakker om fordeler med EBD ....
     
    Michel liker dette

Del denne siden