Fra regnbyen til solskinn staten - ikke live lengre

Tråd i 'Reisebrev' startet av Sikiduck, 31. mai 2017.

  1. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Hei og hå alle lesere.

    Da bærer det til MIAMI! Alene, så dette blir spennende. Hjelpes hva har jeg kastet meg ut i, men overraskende at jeg føler meg vel.

    Så dette vil være reisebrev fra BGO-CPH-MIA 4 dagers opphold -CPH-BGO. Jeg fikk anbefalt et live reisebrev så her kommer det.

    Her begynner reisen, takk for at du følger med :)

    Kl05:47

    [​IMG]

    Planen var å kjøpe en bok, men når bokhandleren ikke har åpnet ennå, må man ty til Dooonald.

    Litt vann er nødvendig når man skal opp i 30k for og har virusinfeksjon i halsen .....

    [​IMG]

    Her fra sete 11. Ja jeg flyr Go. Håper det er akseptabelt :eek:

    [​IMG]

    For et vær. Jeg vet ikke om det er bedre i Miami ... torden ... shit, tok ikke med regnjakka mi.:confused:

    Nå taxer flyet ut og Køben er destinasjon, der har jeg 2timer og slå i hjel, og det vil gå meget fort.




    08:52 OPPDATERING 2

    Da har jeg landet fint i Køben, konsumert frokost fra Starbucks, kjøpt meg en døralarm i tilfelle noen skulle bryte seg inn på hotellrommet, en bok til, hjelpes de har kun svensk dansk og engelske bøker. Hva skjedde med norske ...

    På flyet nedover prøvde jeg Ringi som jeg så en tråd om her på forumet.

    [​IMG]

    Den var god. Bare litt kjipt og nyte annet enn vann når man flyr, siden smakssansene reduseres med ca 30%.

    [​IMG]

    Ned for landing at cph.



    Du vet du skal langt når gaten er i andre enden av terminalen:

    [​IMG]


    Miami here I come

    [​IMG]

    Airbus A330-300 står klart.
    Liker dobbeldekker fly så håper SAS får det en gang.

    Det sto go til gate over en time før.

    [​IMG]

    Jeg håper denne boken er spennende.

    [​IMG]


    09.20 Oppdatering 3:

    [​IMG]

    Hjelpes.
    Rundt meg er det svensker og finner.
    Sete foran sitter det en tre år gammel svenske og nynner før vi har tatt av. Foran der en baby.

    Godt jeg har disse:
    [​IMG]

    Selv om disse støykansellerende stenger ute støy og ikke stemmer ... så da får jeg høre på musikk i 10 timer som overdøver finnene og svenskene ... og småunger.

    [​IMG]

    Oppdateres kontinuerlig
     
    Last edited: 31. mai 2017
    Lnbre, Are, KRS and 40 others like this.
  2. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Kos deg på tur. Ikke glem at man er aldri alene på tur så lenge man har internett og kan logge seg inn på forumet her :)
    Det er ikke alltid klassen som avgjør om det er et bra reisebrev, skriv det du har på hjerte så blir dette bra.
     
    Mbj, Sikiduck, grisefod and 1 other person like this.
  3. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,911
    Likes mottatt:
    12,934
    Bonuspoeng:
    183
    Du er i gang! Dette blir bra! God tur, og takk for rapportering.
     
    Sikiduck liker dette
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,909
    Likes mottatt:
    57,595
    Bonuspoeng:
    293
    Alltid gøy med reisebrev! (Noe må man jo gjøre på jobb.. :p)
     
    Sikiduck and Xflipper like this.
  5. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,307
    Likes mottatt:
    2,450
    Bonuspoeng:
    113
    God tur!

    Dette kommer nok til å bli en kjempetur!
     
    Sikiduck liker dette
  6. snartur

    snartur Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    527
    Bonuspoeng:
    93
    Riktig god tur!
     
    Sikiduck liker dette
  7. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk alle:)
    Jeg vet ikke om reisebrev skal oppdateres i første post eller hva.
    Oppdatering 2 er ute:cool: gøy å se at folk følger med, da føler man seg ikke så alene.
     
    RoadKing and DanH like this.
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,909
    Likes mottatt:
    57,595
    Bonuspoeng:
    293
    Det blir ikke plass til all oppdatering i første post, så du må begynne på nye poster etterhvert.

    Det er fint å vite at noen følger med mens man er på tur! :)
     
    Sikiduck liker dette
  9. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    God tur :)
     
    Sikiduck liker dette
  10. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,960
    Bonuspoeng:
    293
    God tur videre! Gleder meg til å følge med og håper reisen og oppholdet blir knall! Hvis du trenger flere tips til hva du kan gjøre og hvor du kan spise/drikke er dette forumet stappfullt av kunnskap.
     
    Sikiduck liker dette
  11. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Supert at du kom deg avgårde - nyt turen og livet i fulle drag! Live reisebrev er en fin måte å holde kontakt med alle reiseglade forumister på - kan være topp medisin hvis man skulle få bittelitt hjemlengsel, men det tror jeg du fint vil unngå. Du virker til å ha den rette innstillingen for at turen skal bli topp. Kos deg!
     
    Sikiduck liker dette
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,909
    Likes mottatt:
    57,595
    Bonuspoeng:
    293
    For å presisere:
    Legg hver nye oppdatering i en ny post, så ser vi andre hva som skjer i tråden. Vi får ikke beskjed når første post bli oppdatert, men vi får beskjed når det kommer en ny post.
     
    Jan Fredrik, Sikiduck and Chrisbgg like this.
  13. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Skjønner. Så da slutter jeg å oppdatere første tråd nå.

    Nå begynte dere vel å bli redd for meg siden jeg ikke har postet på lenge!!:p

    Himmel og hav så sakte internettet plutselig gikk. Prøvd en time å laste opp bilder, nå gikk det endelig.

    [​IMG]

    Digg å ikke ha noen ved siden av seg.

    Maten:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ganske god kylling, pastaen litt hard. Rundstykkene ikke varme. Litt kaninfor atåt.


    Men det beste var denne jordbærmoussen fra Sverige til dessert!

    [​IMG]


    Er dette av gadgets som kan kjøpes i storen!! Fire saker, det var skuffende. Synes det har vært mer før.

    [​IMG]


    Hadde god plass foran meg siden setet til treåringen foran var ikke tatt helt bak - helt til faren kom og tok det helt bak. F***.o_O får kink i nakken av å se ned i skjermen nå.


    Langt nord, over Island ... Hvorfor flyr de så langt nord ...? British airways fløy mer ned, over bermuda triangelet ...
    [​IMG]
     
    Last edited: 31. mai 2017
    pgaa, Are, geddi and 18 others like this.
  14. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,134
    Likes mottatt:
    7,783
    Bonuspoeng:
    183
    Wikipedia har en ganske ålreit artikkel om akkurat dette. Har også sett en YouTube-video på et par minutter som forklarer dette greit, skal se om den kan spores opp igjen.

    Essensen er nå at man har lagd ruter som både er tilpasset vindforholdene, og som fungerer som motorveier. Det er masse vinder som er gunstige å bruke nokså langt nord over Grønland og Island, og de minimerer drivstofforbruk og sparer tid - så hvis man har mulighet til å komme inn i disse værsystemene uten å fly lange omveier, lønner det seg fra et rent økonomisk synspunkt.
    I dag lages det ruter to ganger om dagen avhengig av værforholdene, og de blir optimalisert for å fly over.

    Historisk går det også tilbake til starten av 1900-tallet. Da ble det definert enkelte skipsruter som skip som skulle krysse Atlanterhavet kunne følge, hvor hovedpoenget der var å unngå kollisjoner.
    Dette er også en grunn i dag, for det er dårlig radardekning midt over Atlanterhavet. Ved å definere opp noen "veier" man flyr innenfor, og så heller styre flyene og deres posisjoner ved inngang og utgang, er det mye lettere for trafikkstyrerne å holde kontroll.

    Ellers er det rett som du sier; British Airways ut fra London flyr gjerne nokså langt sør. Her er planlagt rute for et fly fra London til Miami i dag, og under er ditt fly.
    upload_2017-5-31_13-34-19.png

    upload_2017-5-31_13-34-28.png [/QUOTE]
     
    Are, petterel, KRS and 13 others like this.
  15. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Riktig god tur videre , og jeg må si du har en god start på reisebrevet ditt. HUSK : du vil alltid ha noen som følger deg , og gode råd gis alltid her inne :):)
    Fortsett i samma stimen , og husk at for hver ny opplevelse, er det en erfaring rikere. Du kommer nok bra styrket ut av denne turen skal du se :):)
     
    Fredrik81 and MadsVaHa like this.
  16. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    Ønsker deg en flott ferie i Miami. Du er veldig dyktig til å beskrive din reise med flott og morsom rapport. Tips, Lei deg en trø sykkel eller bli med på en organisert sykkeltur. En veldig artig og sosial måte å bli kjent med Miami. Dette kan sikkert hotellet ditt ordne. Uansett hva du finner på å gjøre er jeg sikker på at du vil like USA som ferieland. Som flere har nevn er amerikanere veldig sosiale og glad i vikinger fra Norge. God reise
     
    Ursa and Sikiduck like this.
  17. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Dette var digg turrapport!! Masse bilder er helt konge! Gleder meg til Miami nå:cool::D:)
     
    Sikiduck liker dette
  18. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    [/QUOTE]

    Her kommer vel også ETOPS inn i bildet? BA flyr vel 747 og A380 til MIA?
     
    Henrik liker dette
  19. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    [/QUOTE]

    Aha jeg skjønner. Takk for oppklarende svar, ble klokere nå.

    Jeg kan ikke huske å ha flydd så langt nord, jeg tror jeg liker bedre ruten fra London, for da får man med seg Bahamas når man flyr inn til Miami, det er kjempekult!:cool:




    Lenge siden oppdatering. Ikke mye å oppdatere siden er fortsatt på flyet men. Har vært uten WiFi i nesten 4 timer, så det var kjipt. Nettet funket ikke når vi fløy fra Grønland og over til Quebec.

    Men her er noen bilder så langt:

    God plass heldigvis. Godt ingen kom ved siden av meg med vindusete.

    [​IMG]

    Litt kult bilde under. Her fra Grønland.

    [​IMG]

    Et annet et på vei inn over Canada. Masse is(?) i havet:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Denne proteinbaren var veldig godis. Mørk sjokolade, var akkurat som godteri. Kanskje det var det og de kaller det proteinbar ...

    Speedy? Speed?

    [​IMG]
     
    Last edited: 31. mai 2017
    pgaa, Are, KRS and 22 others like this.
  20. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for en fin start på turen. Alltid gøy å følge med på live rapport.
    Riktig god tur til Miami, er sikker på at du får en flott tur :)
     
    Sikiduck liker dette

Del denne siden