Fra SAS Plus via BA wtp til privatjet

Tråd i 'Reisebrev' startet av Chrisbgg, 06. mars 2017.

1. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,816
    Bonuspoeng:
    183
    Synes BA sin biz er sjef jeg. Har aldri opplevd dårlig service og sure miner.

Hvordan var immigrasjonen?

tommy777 and Chrisbgg like this.
  2. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Testet ut CW tur-retur to ganger i fjord og kan ikke klage. Britene er meget høffelige, og super service. Fikk også desserten min til frokosten, da jeg hadde sovet meg vekk fra første servering.

3. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Immigrasjon gikk som en lek.. digital ESTA, ventet maks 10 min på å komme til en kis å bli sendt gjennom med spørsmålene:
    Q: hva gjør du her A:bursdagsfest i Vegas,
    Q: how long you staying: untill sunday

Have a great stay!

Og da kom vi aller sist ut av flyet, fordi jeg ikke fant lommeboken min.. så CC nærmest demonterte setet mitt, uten hell.. men med voldsom entusiasme var det 5 stk på det meste som enevendte kabinen...
    fant senere igjen lommeboken i QC cover lommen... "facepalm"

C

Baldrick, OttoL and Stuttfeiten like this.
  4. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Liten kjapp gjennomgang av flyturen:

IMG_1329.JPG
    Setet mitt, likte meg godt i midten når det var kjentsfolk på ene siden, og ingen på andre siden.. usikker på følelsen av fremmede på begge kanter, sitter veldig tett.. men supert for en partur!

IMG_1319.JPG
    Forretten var leveranse, rødbettartar og geitost..

IMG_1320.JPG
    Som en ser ble det litt søl, men akk for en kake.. ostekake slår sjelden feil, og med karamell i tillegg.. en deilig portvin fulgte med, og så var vi igang..

IMG_1334.JPG
    Det gikk noen av disse på overfarten, så ikke rart en av de forvillet seg ned på gulvet..
    prøvde meg på en vits til en som kom fra bak gardinen når jeg tok dette bildet: My friend is a drunk.. og pekte på han..
    synes ikke det var morsomt..

Nå venter en dag i venice med noen solfylte pils og kanskje en iskald dukkert, før AA domestic first venter til LAS.. regner med vi lusker oss opp litt tidlig for å forsyne oss av AA lounge.. så vi er brisen ved ankomst vegas.. lettere å tape alle sparepengene da..

Heng med!

C

Attached Files:

Eddie47, mathiasfe, tommy777 and 8 others like this.
  5. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,816
    Bonuspoeng:
    183
    God kok! Gleder meg til fortsettelsen :)

6. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Dropped du hovedretten, og kjørte på med sprit :)

7. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Haha.. nei, tok bare ikke bilde.. gikk for biffen.. kurrant sak det.. men var på det tidspunktet mest opptatt med flytende føde..

C

8. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    32,575
    Bonuspoeng:
    183
    Biff og sprit er undervurdert;)

Are and Chrisbgg like this.
  9. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    IMG_1354.JPG
    Fortsetter med litt planespotting i Admirality Lounge.. under par lounge, men fikk et par premium drink vouchers.. så Hendricks GT i glasset..

IMG_1355.JPG

Skål!

C

10. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Komt oss ombord på AA flighten.. her serveres det GT før flyet letter.. my kinda flight!

Priority boarding var også en lek.. gikk inn i slusen for priority, vanlig boarding var startet, men da stoppet alt opp, for at vi viktigperer som har kjøpt first class for 1300kr skal komme først ombord.. ;)

Litt forsinket avreise.. men satser på vi rekker 3 GT..

Heng med!

C

RoadKing, Upsaker and Petter B-C like this.
  11. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    IMG_1357.JPG
    Guaco made to order i Admirality lounge på LaX.. igrunn en god lounge..

IMG_1365.JPG
    Gikk for en Jack&coke på runde to.. og før jeg hadde fått meg en slurk, begynnte landingen.. ;)

IMG_1377.JPG
    Slot machines ved ankomst på LAS.. Only in vegas..

Nu kjør vi!

C

Petter B-C, OttoL, DanH and 6 others like this.
  12. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Etter to dager i vegas(mer enn nok) er dagen for privatfly kommet..

Fredagen gikk med på gambling og Omnia nattklubb, med Calvin Harris som DiscJåccy..
    Lørdagen ble svært rolig og lite begivenhetsrik.. fyllasyk, og behov for avslapping for to eldrende kiser (akkurat passert 30)

Vi har scoutet litt etter Jetdeals de dagene vi har vært her.. da reisefølget har full plan hos Jetsmarter, og kan da fly opp til 6 stk på last minute deals.. men var dårlig med jets ut fra LA/LV.. så det ble ikke noe av..

Flyet i dag er en fast flygning hver søndag på strekningen Las Vegas - Los Angeles.. en King Prop 350

IMG_1425.PNG

Så heng med!

C

mathiasfe, afirm, RoadKing and 6 others like this.
  13. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,740
    Bonuspoeng:
    183
    Det blir spennende å se fra denne turen i privatjet, god tur :)

14. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    IMG_1430.JPG
    Da er vi igang.. for maks kontrast, slæten taxi til flyplassen..

C

mathiasfe and Fredrik81 like this.
  15. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    IMG_1442.JPG
    Klar for boarding..

IMG_1439.JPG
    Ekstremt mange Jets.. synd det var propell og ikke jet.. men neste gang får vi gå for Jet..

Det var et mindre fly enn forventet.. men opplevelsen var veldig god..

Vi ankom, og ble satt rett i avgangshallen, ingen security, bare ønsket velkommen av Jetsmarter representanten..

IMG_1445.JPG
    Som dere ser, noe trangt.. men helt topp sånn i utgangspunktet.. dog helt sprøtt varmt.. Fullt fly, og vi satt bakerst i flyet, med et par fra LV sittende mot oss.

IMG_1454.JPG
    Ingen Champagne, men en kald Coors Light fikk man..

IMG_1448.JPG
    Las Vegas fra luften..

Alt i alt en topp flytur, behagelig, og kjekt å fly så lite fly.. Satser på større Jet neste gang det skal prøves..

Nå i LAX..

Boardet et tidligere fly til London pga forsinkelser på det opprinnelige.. så nå sitter jeg i WTP, full kabin, og jeg endte i midtsete, 63E.. ville ikke riske å miste connection til Oslo, og påfølgende flight til Bergen.. Så lander 4 timer tidligere. Tror ikke jeg kommer tidligere hjem, men kommer meg hvertfall hjem..

C

Last edited: 13. mars 2017
    tommy777, Eddie47, Sobril and 6 others like this.
  16. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,816
    Bonuspoeng:
    183
    God kok. Kan melde om grått, trått og en regnfull start på uken i Bergen så er bare å glede seg :)

Chrisbgg and Fredrik81 like this.
  17. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,740
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut som en kul opplevelse selv om det var overraskende fullt ombord... også tror jeg det var smart å komme seg på tidligere fly mot Europa når man ser på utfordringene USA har med været på vei til østkysten i øyeblikket! God tur hjem :)

18. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Agreed! Dette var en jetsmarter shuttle, det er faste ruter, og ikke alltid de største opplevelser.. dette ble nærmere widerøe enn jeg så for meg på forhånd..

Skal prøve å få oss en real jet tur i sommer, er mye ut fra London/zurich/nice om sommeren helt opp i legacy 650 klassen.

Og BA flighten jeg skulle på opprinnelig, den var så godt forsinket at jeg ikke hadde komt meg hjem i dag om jeg dro med den..

Nå 2A OSL-BGO.. i rute..

Sengen venter!

C

tommy777, Eddie47, Sobril and 2 others like this.
  19. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,816
    Bonuspoeng:
    183
    Kommer det stemningsbilder fra WTP? :)

20. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Haha! Jeg sov :p

Må nesten bare beklage manglende rapport derfra. Fyrte av et bilde, mens blitzen var på, av vedlagt biff.. Det satt liksom slik en sosial støkk i denne beskjedne Bergenseren, at det stoppet opp der..
    IMG_1465.JPG
    Biffen i WTP var rødlig, og mer smakfull enn i CW, så de skal få for den..

Ellers vil jeg si at WTP var et meget oppegående produkt, og jeg tror faktisk at sittecomfort i WTP overgår SAS Plus.. Jeg har hatt 1 tur i SAS Plus midtsete tidligere, og WTP midtsete overgikk SAS Plus midtsetet...
    Satt faktisk mellom et par, som hadde håpet på ledig midtsete.. men viste ingen hentydning til å ville flytte på seg.... Så eg la meg til å snorke mellom de..

Så over til selve Rosinen i pølsen! SAS Plus OSL - BGO.. Hjørnestenen i enhver flytur jeg foretar meg, føles det som.. Sjokolade, Cola Zero, og Lefse.. kan man ønske mer mandag kveld, etter 25 timer på reise?
    Prioritert boarding opprettholdt, uten trengsel forran gate C3..

IMG_1476.JPG

Også her klarte jeg å fyre av et bilde med blitz på sete 2A.. Rimelig flaut.. og blikkene fra naboer var til å ta og føle på.. Men i et forsøk på å lage komplett reisebrev til dere godtfolk her inne, skal jeg stå i de blikkene!

Alt i alt en grepa tur..

Og til alle dere SAS Junkies her inne.. prøv dere på en BA/Oneworld tur..

Kort oppsumert vil jeg si at:
    CW var knall, litt skuffet av at spriten kom i småflasker.. men men, sprit er sprit..
    AA Domestic First var knall, Elsker at jeg fikk GT før avreise..
    Jetsmarter var en god opplevelse, men skal henge meg på en mer Jettete tur nestegang!
    SAS Plus var SAS Plus
    BA EuroTraveller, kurrant sak, gode seter..
    BA/AA Skal ha for å ta vare på sine "beste kunder"(Les, Ikke meg, men meg) beinhard Prio Boarding, kudos for anerkjennelse av ny BA Silver..
    BA Lounge på LAX, 2-3 hakk under *A lounge rett over.. men kurrant sak, butterchicken hadde de også..

C
    Out!

miura, Henrik, ejoa and 5 others like this.

Del denne siden