Friends and family SAS

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av corvette8, 08. sept 2015.

1. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    998
    Bonuspoeng:
    113
    Vet ikke om det har blitt nevnt allerede, men forsøker man å booke via den engelske siden får man dette opp ved VIP Plus "Refund: Ticket and fuel surcharge are refundable."

Dette ved nøyaktig samme avgang(er)/klasse(r) som på den norske siden står oppført som ikke refunderbare billetter.

2. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg aner ikke hvor du er fra, eller hvor du har bodd, så nei. Ja, klart, får du billetter til den prisen koster det nok hva du mener det bør koste.

Personlig bor jeg i Lofoten, og har som regel alternativet mellom å fly fra SVJ eller EVE. Sistnevnte blir som regel foretrukket, da det koster omtrentlig 1500,- ekstra å fly via BOO, selv om det tar nærmere 150 minutter å kjøre til EVE. Og selv da er det sjeldent at en tur/retur til OSL kommer på under ~2000-2500,-.

3. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har funnet noen gode Asia/USA priser?

4. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,649
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som vet om en kan bestille disse på telefon slik at en får brukt voucher?

5. stensth

stensth Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    OSL-HKG for meg i + til kr 5200

Robamu, Shyneno and Petter B-C like this.
  6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Pent, jeg måtte ut med 6820,- men var fornøyd med det og.

stensth liker dette
  7. stensth

stensth Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Bestilte på en gang jeg fikk passord, så kanskje forklarer det litt billigere priset.

RoadKing liker dette
  8. matsdanielsen

matsdanielsen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    SVG-MIA i Desember for 5.400 i Plus

9. tadagast

tadagast Medlem

Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    Om ikkje du har ein konkret invitasjon fra nokon du kjenner i SAS trur eg det kan være ein viss risiko med å ringe inn sidan dette er ein retta kampanje. Om det let seg gjere eller ikkje veit eg ikkje

10. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,241
    Bonuspoeng:
    113
    Og det var der det demret - PhD er det nye hovedfag ;)

Men så til saken: Jeg har i dag uten problemer fått avbestilt et lite knippe utenlands VIP Plus-billetter via (dansk) 32 32 68 00. Så det er med andre ord Amadeus-regler som gjelder. Amadeus-reglene er forøvrig ikke endret, så jeg begynner å anta at uklarhetene kan tilskrives en kombinasjon av IT-feil eller, kanskje - men bare kanskje - at SAS ønsker å begrense antallet VIP Plus-bookinger gjennom en uforpliktende advarsel.

11. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,241
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du gjentar PhD-student nok ganger overfor ditt lokale universitetsstyre, så skal du fort se at også de 15 000 du nå får inn på konto pr. måned forsvinner før du med rette kan si PhD-student én gang til. Men det er ikke rare lønnen, nei. På tide å innlemme Sverige i Norge eller Danmark, slik Sverige alltid var skjebnebestemt å være.

Og en Ramlösa-boks koster faktisk 2 kr. plus pant - hvis man kjøper 24 av dem.

Men nok OT fra meg. Saken er vel heller, i et Nord-Norge-perspektiv, at det nok kan være rimelig å fly dit SAS-metal flyr hvis man er en kombinasjon av tidlig ute og benytter et spesialtilbud, men for WF-betjente steder, så får man jevne påminnelser om hvor dyrt det kan være å reise. Men, som man også skal huske, så kan det være visse skattemessige fordeler ved å være bosatt i landets nordlige fylker, for ikke å tale om at man som oftest slipper de boligpriser og medhørende låne- og rentebyrde som gjør seg gjeldende i diverse byer sør for Namsos-linjen. Så alt i alt tenker jeg det er en viss balanse, og at i alle fall SAS jevnt over ikke er direkte urimelige i sin prising, Friends & Family eller ei.

12. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Ser at SAS har sluppet litt flere VIP Go-billetter fra KRS til div. utenriks enn hva var tilfellet i forgårs. Vil anta at det gjelder fra flere andre byer enn bare her nede in the rainy south. Verdt å sjekke ut hvis man i likhet med oss ikke har spikret ferieplanene helt :)

KristianR liker dette
  13. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Ble SAS + til SFO i november :D:D
    Og en god del innenriks! Meget fornøyd :cool:

14. stensth

stensth Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Nå er vel jeg litt heldig å som i stort sett kan dra når jeg vil fra jobben :) Sånn at det blir enklere å finne billige billetter

15. stensth

stensth Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Finnes fortsatt til ca 5300

RoadKing liker dette
  16. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,649
    Bonuspoeng:
    113
    Det tenkte jeg også først, men ringte allikevel bare for å spørre om det var mulig å bestille. Da fikk jeg svaret: "Det er ikke mulig å kombinere voucher med VIP tilbudet".

Som egentlig var som forventet. :)

17. m.normann

m.normann Bring back the dragon!

Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Fant hovedferien til meg og samboerfrøkna på dette salget, ALF-OSL-CPH-EWR, IAD-CPH-OSL-ALF, 6 476,- pr pers i Plus i september. Det er 2 000,- av hver billett i forhold til normal pris, og 12 000 EB/6 legs, alt i alt er jeg godt fornøyd.

18. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,769
    Bonuspoeng:
    113
    En påminnelse: Siste dag i dag!

Upsaker, Kjakan and Are like this.
  19. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,784
    Bonuspoeng:
    183
    Var det slik at Vip-pluss til Europa var fult ut refunderbare? Blir ikke helt klok av det som står i tidligere innlegg. Brenner inne med en billett til Amsterdam jeg ikke får brukt.

20. Mr.FastTrack

Mr.FastTrack Medlem

Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Ja mener de er fullt refunderbare. Om du ikke får avbestilt på nett så må du ta kontakt med SAS direkte.

MadsVaHa liker dette

Del denne siden