Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

  1. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    359
    Likes mottatt:
    770
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort Porsgrunn
    Status: Gull
    Rom booket: Standard enkeltrom
    Oppgradering: Deluxe dobbeltrom
    Romnummer: 329
    Lengde opphold: 1 natt
    Fordeler: Oppgradering og mineralvann

    [​IMG]

    Årets 7 (tror jeg) enkeltopphold her etter jeg startet hos NCC i mai, og ble i motsetning til tidligere umiddelbart bedt om å heller sjekke inn hos den veldig hyggelige resepsjonisten kontra automat. Vedkommende ønsket velkommen tilbake og mente å kjenne igjen navnet fra tidligere opphold og nevnte oppgradering (den første på tvers av alle opphold her). Ble ikke tilbudt mineralvann, men spurte om jeg kunne ta og fikk til svar at det var den største selvfølgelighet. Samme person sjekket meg ut (følte nærmest jeg ikke turte å sjekke ut på automat så hyggelig vedkommende var) som var bonus. Nevnte ved utsjekk at jeg var tilbake allerede denne uken, så får vi se om det nytter seg ifbm oppgradering, hadde vært gøy å prøve suite selv om det nok ikke er realistisk og det ikke er noen bevegelse i app enda - men kan jo være cocky og spørre om det er ledig når man parkerer i kjelleren senere i uka.

    NB: Det er fortsatt "ille billi'" å lade bilen i kjelleren for dere som skulle være forbi!
     
  2. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    359
    Likes mottatt:
    770
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort Porsgrunn
    Status: Gull
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgradering: Ingen (edit: endte med Deluxe dobbeltrom)
    Romnummer: 801 (deretter 401, så 410)
    Lengde opphold: 1 natt
    Fordeler: Måtte spørre om mineralvann

    Ingen anerkjennelse av status ved ankomst, bør kanskje begynne å spørre om oppgradering da det så langt er 1/8 hitrate på dette hotellet i år.

    Er rett over tidligere rom jeg har klaget på støy fra ventilasjon og vibrasjoner fra tog-/busstasjon tidligere, men nå har det vært helt tyst, uten at jeg vet om det er snøen eller høyden. Det jeg imidlertid merker er at det svir i øynene og nesa av bållukt, så det blir spennende å sove. Regner med det er en konsekvens av at det er -12 og folk fyrer i husene rundt om i byen.

    Edit: Det ble uholdbart ubehag, så tuslet ned i resepsjonen. Nattevakten ordnet biffen, forsøkte først rombytte ned 4 etasjer men merket allerede i gangen på den siden at det ville være ubehagelig også der, som ble bekreftet av en tykk skodde under gatelyktene utenfor vinduet på rommet. Ny tur ned endte i en ny beklagelse og deluxerom på andre siden av bygget. Merker det enda, men betydelig bedre på denne siden mot vannet enn mot togstasjonen.

    Spurte om det var en normal klage, som ble avkreftet, men vi var enige om at det nok var værforholdene sin "feil". Jeg kan ikke skryte på meg noe annet enn en helt ekstremt dårlig luktesans, så da må jeg være særdeles utsatt for akkurat denne bållukta her...
     
    Last edited: 15. des 2022
  3. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    1,827
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort Hotel Bodø
    Status: Gull
    Rom booket: Moderat dobbeltrom
    Oppgradering: Superior dobbeltrom (HC-rom)
    Romnummer: 406
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Mineralvann, sen utsjekk

    En tur til innom her forrige uke. Så jeg var oppgradert til standard rom lenge før, men superior når jeg sjekket dagen før. En lyspære gåen på rommet og litt lukt fra sluken på badet, men ikke så sjenerende at jeg spurte om å bytte. Tilsynelatende lite belegg, null problem å få sen utsjekk 16:00. Litt utplukket og uttørket i frokost-buffeen mot slutten av åpningstiden, sannsynligvis bedre å spise tidlig her i lavsesong.
    IMG20221215202446.jpg
     
    Flymunda, livinspeed, Maggie and 2 others like this.
  4. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    216
    Likes mottatt:
    427
    Bonuspoeng:
    63
    Quality Hotel Harstad
    Bestilt rom: superior dobbeltrom
    Status: platinum
    Oppgradert: familierom 706. Ikke synlig i forvegen da hotellets bookingsystem ikke er koplet opp mot appn.

    Andre opphold på dette hotellet denne måneden. Kom sent fram til hotellet pga 4t forsinket fly. Nattevakten som sjekket oss inn var hyggelig, men visste ikke hvordan man betalte for rommet med gavekort. Ingen tilbud om mineralvann. Fikk heller ikke restaurantkupong, som i følge kundeservice skal deles ut ved innsjekk siden hotellet ikke kommer opp i appn til Choice. Rommet var fint og stort, med sofa og sittegruppe. Frokost første dag var rolig og hadde godt utvalg. Vi var i frokostsalen kl 1000, og serveringen stenger kl 1030. Overraskende få gjester spiste på det tidspunktet. Neste dag (søndag), var det mer folk i frokostsalen. Opplevde dessverre servicen som langt dårligere denne dagen. Det var tomt for brød på brødstasjonen, og etter å ha etterlyst dette kom det påfyll av en loff med sesamfrø. Ikke akkurat mitt førstevalg til frokost. Det var heller ikke flere speilegg eller små omeletter som de hadde forrige dag. Det var ca 8-9 personer som gikk rundt og ikke fant det de ønsket. Det var heller ikke noen typer hvitost igjen. Etter St flere etterlyste dette ble det etterfylt. Det var også tomt for appelsinjuice og eplejuice. Etter at flere etterspurte dette ble appelsinjuice etterfylt, eplejuice kunne jeg visst bare glemme. Det virket som betjeningen unnlot å etterfylle mat og drikke siden frokosten stengte kl 1030.
    ved utsjekk tok det 10 min ekstra for å få betalt med gavekort. Choice bør gjøre noe mef disse gavekortene, som andre helt fint klarer å få til med f.eks en barcode.
    Totalt sett litt skuffet over servicen på Quality Hotel Harstad denne gangen.
     
    EndreD, Flymunda, livinspeed and 4 others like this.
  5. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,368
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Restaurantkupongen gjelder ankomstdagen.
    Jeg regner med du sjekket inn etter midnatt siden du nevner nattevakten.
    Eller etter restauranten var stengt for dagen.
    Lite kundevennlig begrensning med tanke på at platinum-gjester kan være like lenge på hotellet på utsjekking som innsjekkingsdagen.
     
    Last edited: 20. des 2022
    Flymunda liker dette
  6. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    359
    Likes mottatt:
    770
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Tønsberg
    Status: Gull
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgradering: Deluxe dobbeltrom
    Romnummer: 342
    Lengde opphold: 1 natt
    Fordeler: Mineralvann og spørsmål om jeg trengte sen utsjekk

    Årets siste hotellopphold, ingenting spesielt å melde, så jeg hadde fått 4 forskjellige romnummer i dagene før så jeg var spent på hva som ville skje ved innsjekk. En hyggelig resepsjonist ønsket meg velkommen tilbake, opplyste om oppgradering, spurte om jeg trengte sen utsjekk og at jeg måtte huske å ta med drikke på vei opp.
     
    EndreD, Spielhaug, haifinn and 6 others like this.
  7. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    6,504
    Bonuspoeng:
    163
    Hotell: Clarion Aviopolis (Helsinki flyplass)
    Status: Platinum
    Rom booket: Superior
    Oppgradering: Suite
    Andre fordeler: Ingen utover det vanlige hos Choice.
    Pluss: «8. etasje denne gangen». En svært diskre måte å ønske velkommen tilbake (for 3 opphold, så ikke akkurat testet alle etasjene).
    Minus: 2 min med toget eller en liten busstur, men svært hyggelige folk og bra restaurant.
     
    livinspeed, Emma, holmen and 3 others like this.
  8. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,195
    Likes mottatt:
    22,511
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Comfort Hotell Vesterbro, København .
    Status: Platinum
    Rom booket: Moderat dobbeltrom
    Oppgradering: Superior dobbeltrom
    Romnummer: 283
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Sen utsjekk kl 16:30, kunne også få frem til kl 18 hvis jeg ville.
    Plukket med meg en brus etter innsjekk.

    Rommet vi fikk kan vel kalles innerhjørnerom

    Nc6.JPG

    Fordelen med dette rommet, er at det er i enden av gangen.
    Gode stoler å sitte i.

    Nc1.jpg

    Barkrakken ble en lagringsplass for votter og luer.
    Kjøleskap kan være nyttig, siden hotellet ligger rett ved siden av en Lidl butikk.
    Personelig er jeg glad for at Lidl gav opp satsingen i Norge, makan til virvar av en butikk.

    Vi fikk et rom med glidelås tema

    Nc2.JPG

    Ble jeg og konemor mer sammensveiset av den grunn tro?

    Dusjen er jo fin og romslig den

    Nc3.JPG

    men svarte flekker på fugene trekker ned, og doen er plassert bak døren.
    Den siger sagte imot deg hvis den ikke lukkes ordentlig.
    Skulle man gå tom for papir, må det hentes

    Nc4.JPG

    Fant flere kosmetiske feil på rommet. Her er bare en av de

    Nc5.JPG

    Jeg stod på utsiden av hotell inngangen/utgangen på kvelden og fikk en forespørsel om massasje av en forbipasserende dame. Er dette en spesiell service de driver med i dette distriktet?

    Jeg følte meg fin i kroppen, så takket nei til det tilbudet.

    Frokosten kan opsummeres med bacon som smakker papp, bløtkokt egg som er hardkokt. Resten er som en vanlig frokost.

    Nå har jeg vært litt negativ her, men hvis det står mellom dette hotellet og Villa.
    Så ville jeg valgt dette også neste gang også, hvis man ikke skal bruke enormt mye tid på hotellet.

    Hvorfor betale 2-3x prisen på Villa kontra dette hotellet, hvis man uansett kun skal sove der.
     
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: The Hub
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dbl.rom
    Oppgradering: Ja, til deluxe
    Romnummer: 1060
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Restaurantkupong (ikke brukt)

    Trengte en overnatting i Oslo mellom juleselskap og flytur. Lite ledige rom denne dagen, så jeg gikk for the Hub. Stort og fint rom, som er HC-rom, men ikke like tydelig HC-rom som på en del andre hoteller. Alarmsnorer fra taket og ekstra høyt toalett var egentlig det eneste.

    Var bare kort tid på hotellet for dusj og skift før selskap, og i dag tidlig valgte jeg å sove lenger i stedet for å stå i kø i frokostbuffeten. (Regner med at det var kaos, det pleier å være det)

    IMG_20221228_112046PXL_20221227_161750279.MP.jpg IMG_20221228_111954PXL_20221227_161725195.MP.jpg IMG_20221228_111945PXL_20221227_161712028.MP.jpg IMG_20221228_111937PXL_20221227_161702093.MP.jpg IMG_20221228_111921PXL_20221227_161632021.MP.jpg IMG_20221228_111910PXL_20221227_161617283.MP.jpg
     
  10. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Villa Copenhagen.
    Status: Platinum.
    Rom booket: Standard dbl.rom på poeng. (gammel poengpris 25K per natt)
    Oppgradering: Ja, til et av hotellets største deluxe ble jeg fortalt ved innsjekk.
    Andre fordeler: Restaurantkupong-125DKK per dag, nydelig rabarbra drikke per dag fra minibar, fri pool for hele familien, tidlig innsjekk og sen utsjekk.
    Velkomstgave med personlig kort, SKOG håndkrem og paraply!
    Ble litt usikker om paraplyen var en gave, men den lå sammen med fotkremen og kortet, så når dere ser en fyr med lilla Villa paraply, kan dere anta at det er `Maggie`

    Villa leverer som alltid:) Jeg har alltid blitt oppgradert til minst deluxe ved alle mine opphold her fra bestilt standard dobbeltrom. Restaurantkupongen som har ca 40% høyere verdi i Danmark, lar seg enkelt bruke i baren til det man måtte ønske.

    20221230_120603.jpg 20221227_141230.jpg
    20221227_141237.jpg
    20221227_141241.jpg
    20221227_141218.jpg
     

    Attached Files:

    Last edited: 30. des 2022
  11. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    6,504
    Bonuspoeng:
    163
    Repeat egentlig av ovenstående. Ny suite to dører bortenfor. Kom etter midnatt. Aktivt oppfordret til å hente noe mat og drikke i matdisken for å bruke voucheren «ankomstdagen». Her trives man bra.
     
  12. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    533
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: The Hub
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbelrom
    Oppgradering: Ja, til deluxe
    Romnummer: 1109
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Det vanlige - fikk sen utsjekk hvor nøkkelkortene faktisk funket hele perioden!

    Godt fornøyd med The Hub, selv om vi fikk to enkeltsenger selv om jeg presiserte at jeg ville ha dobbelseng. Skiftet romnummer flere ganger før innsjekk.

    Hotell: Clarion Hotel Post
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbelrom
    Oppgradering: Ja, til juniorsuite
    Romnummer: 4001
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Chips fra minibaren ble ikke belastet. 2 for 1 til bassenget.

    Var oppgradert til Deluxe i appen, men ved innsjekk ble det ytterligere oppgradert til junior suite med kommentar fra svært hyggelig resepsjonist om platinummedlemsskap og at det var rolig på hotellet så vi skulle få en ekstra fin oppgradering. Liker Post veldig godt!
     
    Maggie, haifinn, tobeornot999 and 4 others like this.
  13. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Christiania Teater, Oslo
    Status: Platinum
    Bestilt: Enkleste dobbeltrom for 30k poeng
    Fikk: Juniorsuite
    Romnummer: 5 etasje i den nyere fløyen
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Cola zero fra minibaren

    Alltid veldig hyggelig service på dette hotellet, og de er såpass få som betjener resepsjonen at jeg stort sett blir gjenkjent nå som jeg har vært der mange ganger.

    Romslig rom, med sittegruppe (bord og 2 behagelige stoler), masse gulvplass og god seng. Badet var middels stort, men mer enn stort nok, og med de glass-vinduene og glassdøren som er på de fleste rommene i denne fløyen av hotellet.

    Veldig bra frokost, rikelig utvalg og aldri gjerrige på bacon eller friske grønnsaker. Masse økologisk merket og kortreist, for dem som er ekstra opptatt av slikt :p
     
    EndreD, eventyrer, kaijoar and 3 others like this.
  14. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Son Spa
    Status: Gull
    Rom booket: Superior dobbeltrom
    Oppgraderinger: Suite
    Andre fordeler: Glemte å bruke restaurantkuppong, men fikk allikevel 2 Cappuchino på huset ved utsjekk. Sen utsjekk til kl 13:00 på forespørsel. En fin start på året. Booket på trippelpoeng nå før jul. Opphold med 3 retters middag. Ga meg nesten 15000 poeng tilbake
     
    afirm, EndreD, eventyrer and 2 others like this.
  15. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    533
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Sommerro
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbelrom
    Oppgradering: Ja, til superior
    Romnummer: 241
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: statusanerkjennelse ved ankomst med info om oppgradering, hotellkupong, at jeg kunne ta mineralvann fra minibaren og spørsmål om jeg ville ha sen utsjekk!

    Alt i alt veldig godt fornøyd med Sommerro, veldig fint hotell, gode restauranter og ellers ingenting å utsette.
     
    Ololsen, Baldrick, EndreD and 4 others like this.
  16. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    216
    Likes mottatt:
    427
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Quality Hasle Linie
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbelrom med 3-retters middagspakke
    Oppgradering: Usikker, men mest sannsynlig superior
    Romnummer: 622
    Lengde opphold: 1 natt

    Hadde bestilt overnatting med 3-retters middag. Dette ble bestilt for et par måneder siden. To dager før innsjekk har dem forsøkt ringe meg, og sendt meg en e-post hvor de skriver at restauranten deres er stengt og at de derfor ønsker å sende oss i taxi til Clarion Oslo for å spise middagen, og lurte på hvilket tidspunkt som passet.. Det var forsåvidt greit, og jeg svarte at rundt kl 19 passet bra. Neste dag blir jeg kontaktet på nytt hvor de skriver at restauranten på Clarion Oslo også er stengt, men at de skal finne et alternativ. Samme dag som innsjekk blir jeg oppringt og informert om at vi hadde fått bord på en lokal restaurant like ved hotellet.
    Ved innsjekk betalte jeg for oppholdet inkl middagen og fikk tildelt rom 622. Ingen anerkjennelse av status og heller ikke tilbud om mineralvann, sen utsjekk eller liknende.
    Rommet hadde grei størrelse med en queen seng. Det mest negative med rommet var belysningen, som var alt for dårlig. Vet ikke om jeg begynner å bli veldig gammel, men dette var mørkt. Når veggene i tillegg er mørkmalte så må det mer lys til enn noen få lamper. Skulle gjerne sett at det var et lite kjøleskap på rommet, og vil anta at mange savner en safe. Korridorene var teppebelagte, mens rommene hadde tregulv.
    Frokosten var noe av det bedre jeg har opplevd. Jeg har i høst vært to ganger på dagkonferanser på dette hotellet, og lunsj/matserveringen har vært helt topp.
    Resepsjonen hadde ordnet med restauranten slik at de ordnet opp regningen seg imellom, mens vi selvsagt dekket drikken.
    Alt i alt et hyggelig opphold.
     
    Ololsen, DanH, EndreD and 8 others like this.
  17. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    533
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Tilsvarende erfaring med lys på rommet, var tilnærmet umulig å jobbe der med Teamsmøter.
     
    Staralliance liker dette
  18. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Utrolig sammentreff! :p

    Kan stort sett kopiere posten til @Mavo noen få innlegg lenger opp. Jeg fikk 1106, der @Mavo fikk 1109, men 2 single senger sa jeg nei takk til. Og fikk et helt greit rom i 7 etasje istedet. Også dette var deluxe, men med dobbeltseng.

    Hotell: Clarion The Hub, Oslo
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbelrom
    Oppgradering: Ja, til deluxe
    Romnummer: 793, etter aktiv bytting vekk fra 1106 som hadde 2 enkeltsenger
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Gratis Cola Zero. Kupong for restauranten som jeg ikke brukte

    Svært bra hotell, selv om spa/basseng-avdelingen er litt merkelig. Den er veldig OK, men de har kastet bort masse plass på å ha et så lite basseng i et så stort rom. Både dampbadstu og vanlig tørrbadstu, og det var veldig stille og rolig der nede i underetasjen siden det kun er åpent for hotellgjester.

    Ringte inn og endret rom allerede før innsjekk, da bookingen viste en oppgradering men til et rom som var markert "deluxe dobbeltrom (enkeltsenger)".

    Hyggelig resepsjonist ordnet opp mens jeg var på telefonen, og mobilnøkkel fungerte fint ved innsjekk etter at romnummeret hadde oppdatert seg i appen etter 10 minutter.

    Litt merkelig fasong på rommet mitt, men litt større en en del andre deluxe rom. Og med utsikt i to retninger både mot Arkaden/Karl Johan og mot Byporten.

    Rommet var øverst til venstre i bildet her, som viser hele 7. etasje:

    20230109_115946.jpg
     
    Baldrick, EndreD, livinspeed and 6 others like this.
  19. simen929

    simen929 Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    3
    Hotell: Clarion Collection Hotel Savoy
    Status: Platinum
    Rom booket: Moderat enkeltrom
    Oppgradering: Ja, til standard dobbeltrom
    Romnummer: 422
    Lengde opphold: 4 netter
    Andre fordeler: mineralvann

    God plassering av hotellet. Triple poeng grunnet booking i desember ☺️
    Hotellet er noe slitent, men pris ift plassering og at man får frokost fika og middag er ikke verst. IMG20230109175626.jpg IMG20230109175622.jpg IMG20230109175608.jpg
     
    Last edited: 10. jan 2023
    Ololsen, Baldrick, EndreD and 8 others like this.
  20. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    1,299
    Bonuspoeng:
    93

    Hotell: Quality Hotel 33
    Status: Gull
    Rom booket: Moderat enkeltrom
    Oppgradering: Ja, til superior dobbeltrom(spurte ved ankomst)
    Romnummer: 610
    Lengde opphold: 1 matt
    Andre fordeler: mineralvann
    125,- Nok Voucher, der jeg måtte diskutere litt med bartenderen før jeg fikk lov å bruke den på en øl…

    Rommet helt greit, begynner å bli en anelse dated, men rent og pent.
     
    Ololsen, Flymunda, Emma and 6 others like this.

Del denne siden