God morgen folkens. Rask kaffekopp på Gullstua før turen går videre til MUC og LJU. Nesten tomt for folk her men måtte helt inn i stillområdet før jeg fant ett bord uten hensatt kopp/glass/fat. Edit; det kommer seg nå, selv om 2 stekte egg ble eggerøre;
God morgen fra en DNT hytte i Trøndelag! Helt utslitt etter å ha gått 32 km i for det meste helt gjennomvåte myrer, føles ut som man har svømt igjennom de. Det er bare 98 km igjen for å kunne si at man har gått Norge på tvers. Har vært ganske så bløte, og i natt drømte man at man satt inne i en tørr og varm lounge
God morgen fra en nesten tom SAS innlandslounge! Etter en helg i dei djupe skogane fylt med fallskjermhopping x18, blir det en jobbtur til Bergen via Stavanger med SAS Cityjet. 3 timer å vente i Stavanger, den siste billetten med 30 min transfer gikk mens jeg satt og sjekket priser og bestilte billetter, hotell, leiebil og parkering... Hjemreise fredag er foreløpig booket med SAS, må vel skaffe meg en backup i tilfelle streiken fortsetter resten av uken. Ha en aldeles fortreffelig dag!
God morgen fra Sølvbyen. Grått og forholdsvis mildt. I dag blir det malerarbeid, er innhentet av gamle synder, halvveis repjobb for mange år siden. T-7 til PUY???. Og streiken? Minst to og maks 24 punkter med uenighet sies det. For et vas. Rekker nok ikke å bli enige i dag heller.
God morgen fra 16D på SK4017 fra OSL til SVG der det skal jobbes "hardt" noen dager. T-8 til 3 uker i Budapest og rett bortenfor her står denne lille skjønnheten parkert.
God morgon frå Værnes! NSB (eller SJ som desse togentusiastane kallar seg) køyrer ikkje tog mellom 0700 og 0920 inn til bartebyen. Ergo må eg ta buss. Ja-ja, det skal vel gå, det... Det skal bli godt å koma heim til Hotell mor og far! Ha ein fin måndag, folkens
God morgen fra Strømstad. Dagene i Strømstad går i rolig stil med mye god mat, båtturer og flott vær. Blir en del turer i den vakre skjærgården. Ha en strålende mandag og en god uke!
God morgen fra Gøteborg. Nærmere bestemt fra en seng hos Clarion Odin, som ble hjemmet for en natt. Det var en litt langdryg togreise å komme hit, og ferden fortsettes mot Oslo om ikke så voldsomt lenge, via Rygge og med buss for tog videre. Så blir det litt tid til spising før ferden går nordover med destinasjon Trondheim. Må si at hjemreisen, der vi ikke legger inn pauser for å oppleve byer, er seig. Om det blir en neste gang med interrail, så flyr vi nok første stekket frem og tilbake. Ha en flott dag!
Mandag morra blues Var litt for treig på avtrekkeren i går. Kunne vært i Malaga med sas nå, men å fly via Helsinki blir spennende det og Med bare håndbagasje og to rimelig aktive 7-åringer. Hvis dere ser en mann nærmere 40 med to lyse barn så mottar jeg klemmer med glede. Evt gjesting åå Osl-lounge Neida. Vi kommer oss forhåpentligvis til Spania i dag så da skal man ikke klage Ha en fin uke
God morgen godtfolk. Mandag, mer jobb, mindre folk på jobb. Dukker opp overraskelser som skaper fuzz fortsatt, noen som utnytter at det er ferie og ting g år under radaren. Mao man skulle ha tatt ferie. Trist hvor lite bookinger det er i sas appen, forhåpentligvis ender de streiken i dag, så kan man se fremover og hvordan det blir. Ha en god sommermandag!
God mandag Relativt rolig i Quesada, fant noe så spennende som en Ungarsk fusion restaurant i går Vellykket konsept synst eg, greit med litt avbrekk fra Fish & chips, curry og chinese siden det er overvekt av briter her
God formiddag fra Porsgrunn. En uke igjen av ferien, overskyet og varmt her. Mulig det blir en liten malejobb på en trapp på huset. Har prokrastinert lenge, men NÅ!!.. Fått bekreftet oppgradering til Ocean Deluxe rom på Farris Bad til fredagen. Vi bor bare 20 min unna, og fikk lov til å komme kl 12 for lunch. Spabehandling for fruen en time etterpå. Spurte om å få sen utsjekk kl 18 på Lørdag (garantert for platinum), men det kunne de ikke gi oss? Garantert, men ikke garantert likevel? Jaja.. Vi kunne benytte spa osv til kl 18 hvis vi ønsket det- men måtte ut fra rom kl 14. Greit nok.. Ser to av tre suiter er ledig til fredagen, men det er vel for mye å håpe på, siden vi allerede har fått en kategori opp? Ha en nymalt dag
God føremiddag frå Sunnfjord. Madammen er heimattkomen frå Oslo, men ingen ting er avslørt om planlagt Chicagotur. Dessverre ser det mindre og mindre truleg ut at det vert tur. Vi får håpe SAS sitt medieutspel i dag berre er forhandlingstaktikk og at streiken vert avblåst i dag, elles trur eg det vert kansellering. No skal avkommet få i seg lunch og so skal vi ut i det fine vestlandsveiret og leike.
God morgen fra gullstuen på CPH! Blir å slå i hjel noen timer her før TK tar meg til IST og så KUL etter det Blir spennende å tilbringe et år i Kuala Lumpur for å studere Ha en strålende dag videre!
God mandag fra hovedstaden. Godt å være tilbake permanent etter 2 år i Trondheim. Her er hjemmekontoret endelig rigget opp på ekstrarommet, men starter ikke å jobbe helt enda. Nå venter en stor kopp kaffe før jeg starter refusjonskjøret mot SAS etter utallige ombookinger/kanselleringer pga streiken.
God mandag fra vakre Lumphini park Bangkok. Virkelig en oase i en hektisk storby. Virker som det sakte går mot normale tilstander i Thailand selv om det sikkert både kan gå et til flere år før aktiviteten er som før Covid. Hotellene og en del av de mest populære takbarene virker halvfulle i forhold til besøk før covid. Selv om det ikke lenger er påbud om munnmaske i Thailand så bruker så godt som alle lokale munnmaske fremdeles også utendørs.
Ja jeg gleder meg til å få reist litt rundt i området, har jo sett på diverse reisebrev her på forumet at det er mye man må få med seg der borte!