God tirsdag morgen!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av EB, 28. okt 2014.

  1. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    God morgen alle sammen. På tide å pakke bag'en og komme seg ut i italieneren. Nå venter arbeid på/i Trysil de to neste dagene. Blir spennende å prøve Radisson Blu. Ha en flott tirsdag:)
     
  2. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    God tirsdag morgen fra Riga! Straks frokost og så reise til kontoret for møtemaraton resten av dagen. I morgen - repeat...
     
  3. PCR

    PCR Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    God tisdag morgon!
    Trodde att jag skulle få lite lugn och ro efter förra omorganisationen men inte. Nåväl, jobbar på som vanligt tills att mitt passerkort eventuellt slutar fungera.
    Ser ut att bli en varm och solig dag i den svenska huvudstaden. Njut av dagen var än n befinner er.
     
  4. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Trinn1 Vekkelyd:
    "Ladies and gentlemen, this is your captain speaking. We are just passing over Cardiff and will shortly begin our final approach in to London Heathrow..."

    Trinn2 slumre:
    Til kvalitetsstrofer som Engel av Onkel P går man igjennom 7 sykler med "slumre"

    Trinn3 kaffe:
    Nå er det tid for Nespressokaffe med sjokolade eller vanilje. Så klart servert i Club World kaffekopp. Den kan faktisk taes med i dusjen, men det er best å drikke den først, da den kun er vanntett i bunn og sider.

    Trinn4 jobb:
    Nå... og først nå er en fnat klar for arbeid

    Ha en fin dag
     
    tommy777 and Jørgen like this.
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Morn folkens!

    Her på Sunnmøre regner det noe helt vann(!)vittig i dag og "alle" venter på at det hersens fjellet skal rase i Romsdalen. Vel, det er vel bare å få på seg regntøyet og komme seg ut for å tømme båten og ta seg en tur på butikken. Ha en strålende tirsdag folkens!
     
  6. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Tirsdag ja! På tide å finne seg et SAS fly senere i dag, som skal ta meg til Oslo. To dager med møter i Halden(!!) venter. Går forresten mindre tid for meg å komme meg fra BOO til LHR enn Halden, men må man så må man :)

    Ha en flott dag videre :)
     
  7. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,786
    Bonuspoeng:
    183
    God tirsdag fra Sola hvor en travel arbeidsdag snart er over. Fikk meg en artig opplevelse tidligere i dag da en ung herremann kom hastene inn på terminalen. Når jeg så hva han hadde på beina ble jeg selvsagt litt nysgjerrig, fyren strøk inn på klesbutikken like ved hvor jeg satt, her spurte han etter Sko. På beina hadde han noe som minnet om velbrukte hussko/sandaler noe som ikke så særlig bra ut samt tatt i betrakting det drittværet vi har på disse kanter i dag, passet det dårlig. I praten med ekspeditrisen kunne han fortelle at han hadde forsovet seg og blitt vekket av dørklokken. I panikken som fulgte hadde han tatt på seg skoene til kona og strøke på dør..... jeg fikk store problemer med å holde roen... :p

    Har fått logget ATR72-600 i dag, nytt, rent og pent var det samt ganske turbulent - bonus.

    Ha en flott dag :)
     
  8. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    God ettermiddag fra Lllestrøm. Gleder meg til fredag, da vi drar todager til AMS.. Og første gang overhodet booket bissinisser ( ?? ), SK Plus ??:po_O:confused:.

    Prisen var kun 1.500 i juli, nå 8.000 på same datoer.. Skal vel greie søle det nok alkohyler for å få igjen forskjellen till GO... Og le av kassa-apparatet når det passerer ...:D

    Sukk , som vi savner TK for en uke siden...
     
  9. Finn Erik Edvardsen

    Finn Erik Edvardsen Medlem

    Innlegg:
    237
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    God morgen fra Bainbridge hvor en ogsaa skal ut aa fly i ettermiddag, via LAX ut til Honolulu i ettermiddag med CRJ 200GT ned til LAX og 737-900ER ut i kveld. I foelge de kloke herrer paa Flyprat maa det ha skjedd et mirakel - jeg bestillte og sjekket inn med Bonusbilletter paa mindre enn 3 minutter, i foelge de samme veldig kloke herrer kan man jo overhodet ikke bruke Bonusbilletter - systemet har kollapset sa de kloke herrer og viste til flotte artikler fra 10 aar siden:p Vel vel godt med et bad i Stillehavet i morgen ettermiddag, foerste moete starter 06:00 saa morgen badet utgaar - slik er det naar man har telco med London fra Honolulu:eek:
     
    SASlovah4evah and tommy777 like this.
  10. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Chicago. Her er det full gass i hjemmekontoret på morran.

    Store bonusnyheter fra American på morran, synd man bestemte seg for å droppe AA neste år siden det ble alt for mye med 4 top tier. Tenkeboksen må besøkes på nytt. ;)

    Ellers er det sol fra skyfri himmel, men temperaturen har fallt 10 over 10 grader, kun 13 grader akkurat nå

    ha en fin en!
     
  11. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    God ettermiddag fra det Sandefjordske!

    Her blåser det hatter og høy! Har kun planer om å sitte å kjede meg på hotellrommet i kveld. Ellers intet å melde.


    og det er???
     
  12. Finn Erik Edvardsen

    Finn Erik Edvardsen Medlem

    Innlegg:
    237
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Lander 4:07PM med en RugRat fra Seattle - Uniteds Terminal - videre med Dr.Johnsen -900ER fra Gate 75 7PM - skal finne en matbit I Mellom tiden SMS +1(808)3512642
     
    Last edited: 28. okt 2014
  13. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    God kveld fra Tromsø! Litt vått og småkaldt, men ikke verre enn at det går helt fint.

    Ellers så registrerer jeg at medlemmet fra Bainbridge ikke helt har forstått hva som er blitt formidlet på Flyprat om bonus, men lar det bli med den kommentaren.
     
  14. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke sant. Noen rapporter fra Guatemala fra 1986 er tingen vettu. Prisene i Norge har jo gått rett til himmels og rutetilbudet er rasert siden bonusforbudet ble opphevet ;)
     
  15. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    La oss si det slik: Det er i alle fall ikke blitt billigere å fly innenlands i Norge... ;) Siste tur jeg hadde fra TOS til SVG t/r kostet rundt 4000-4500,- i GO. Billig, billig...
     
  16. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    I markedene alle var så redde for fant jeg raskt at dersom du bestiller 14 dager før:

    EVE/TOS/BOO/BDU. Minsteprisen er fortsatt 599

    BGO/SVG/TRD fra 199.

    Så akkurat samme pris som tidligere.

    GLIMRENDE tilgjengelighet
     
  17. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Så langt jeg kan se har SAS 799,- som minstepris på f.eks. TOS-OSL, men jeg har ikke sjekket så nøye. Er dette høyere eller det samme som før? Hva angår tilgjengelighet så vet vel neppe hverken du eller jeg noe om det. At prisene er tilgjengelige nå sier lite om hvor mange som faktisk selges i disse bookingklassene. Publiserte priser er jo lite interessant - det man må finne ut av er hva gjennomsnittsprisene er på de ulike strekningene. Mitt klare inntrykk er at jeg betaler mer for flyreisene innenlands nå enn før, men kanskje jeg bare er veldig uheldig.

    Dette er det forøvrig ingen vits å diskutere videre her. Ingen av oss sitter på detaljert nok prisinformasjon til å kunne si noe annet enn hva som er publiserte priser og hva man selv betaler for reisene. Det kommer helt sikkert en litt grundigere analyse av priser på norsk innenriks etterhvert så får vi se. Det var heller ikke priser på ordinære billetter FE skrev om, og som jeg kommenterte.
     
    Last edited: 28. okt 2014
  18. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    SAS sin minstepris har kanskje gått opp en 50 lapp, med det er heller relatert til at de har kuttet kapasitet.

    Det folket var redd for var at Norwegian skulle kutte/legge ned ruter slik at forbrukerne ikke finner tak i billige billetter.

    Det er uomtvistet at det ikke har skjedd. Det er fra en uke frem i tid HAUGEVIS av tilgjengelighet de aller fleste dager til billigst mulig pris, også til og fra Tromsø:

    Norwegian

    [​IMG]

    Og SAS

    [​IMG]

    Skal du reise til spesifikke tider og last minute, er det dyrere, men at det er dyrere enn før er ett rimelig stort stretch for å si det mildt
     
    SASlovah4evah and Travellingalf like this.
  19. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Det diskuteres her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=127379 kapasitetsreduksjoner på norsk innenriks, hvor det kan synes som om DY kutter mer enn SAS. Hva som er realitetene vet jeg ikke.

    Som sagt så hjelper det ikke så mye å se på hva som er laveste publiserte priser hvis man ikke vet hvor mange billetter man selger i ulike klasser. Hvis du kan vise meg at også gjennomsnittsprisene er like lave som før så er jeg mer tilfreds med bevisene du fører... ;)

    Hva angår "dyrere enn før" så er det min egen observasjon, samt det jeg hører fra en del av mine kollegaer/venner/bekjente. Det er godt mulig at vi alle er uheldige.
     
    tommy777 liker dette
  20. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har IKKE god statistikk, men jeg og frua flyr 15-20 ganger (samlet) mellom OSL-EVE pr. år. Der opplever jeg at det er blitt tydelig dyrere i det siste og minste billettpris jeg finner på aktuelle datoer er ofte 300+ mer enn "tidligere".. Reiser kun SAS.
     

Del denne siden