Hotellforslag i Hong Kong

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Shyneno, 23. juli 2015.

  1. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,043
    Likes mottatt:
    1,473
    Bonuspoeng:
    113
    Sist bodde jeg på BP International.. syns egentlig det var helt ok og bra beliggenhet...

    Jeg vil gjerne være på Kowloon siden, ikke HK Island

    Noen forslag? (jeg er ikke rik! :)
     
  2. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg sitter å ser på hoteller selv. Er beliggenheten jeg er spent på. Er det greit å komme seg mellom flyplassen og sentrum? Tog?

    Vurderer Ovolo West Kowloon. Vet beliggenheten ikke er den beste, men mye hotell til rimelig pris. Noen med erfaringer?
     
  3. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Har selv bodd på Butterfly on Prat et par ganger, fresht hotell til ok pris. Veldig bra beliggenhet for turisterier på Kowloon og shuttle bus til/fra Airport Express stopper like ved.
     
  4. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bodde på Shangri-La Kowloon,
    Grise bra service og fantastisk frokost.
    Gode G&T i Horizon Club hver dag mellom 18-20 !
     
    Islending liker dette
  5. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Var det grei beliggenhet? Lett å komme til og fra flyplass??
     
  6. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Ved ankomst brukte vi hotell-transport HKD 1150 for en van.
    På returen brukte vi Airport Express fra Kowloon HKD 90, taxi fra hotellet til Kowloon var HKD 35
    Beliggenheten er praktisk, rett ved Avenue of Stars. Ca. 12 minutter gange til Star Ferry, egen undergrunn stasjon nesten i kjelleren på hotellet East Tsim Sha Tsui
     
    VirreVapp liker dette
  7. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Holiday Inn Golden Mile? Royal Garden?
    (Har ikke sjekket priser nå, men var greit tidligere)
     
  8. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Hm hvor skal man bo for 3 netter etter SAS sitt supertilbud? Hoteller i Hong Kong er jo nærmest like dyrt som i London, men her er jo standarden minimum 10 divisjoner over. Dessverre har jeg ikke HHonors juksegull lengre så Conrad blir kanskje utelukka. Jeg har ikke status hos noe annet Club Carlson, men i Hong Kong finnes det jo ingen hoteller med det. Sist bodde jeg på Conrad og var jo da svært imponert, men da ordna alt seg pga gullkortet. Er det noe hotell man anbefaler som "statusløs"?
     
  9. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Hyatt Tsim Tsa Shui var konge for noen år siden, særlig hvis du finner en god rate på club-room med loungetilgang.
     
  10. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Hm ser ut som de tar minimum 3000 kroner pr natt for det...
     
  11. JoeYsen

    JoeYsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Enig at Holiday Inn Express Kowloon East er bra budsjett i HK. Koster fra ca. 850,- Jeg reiser ca 5-10 ganger i året til HK og oppholder med 80% av gangene hos Holiday Inn Express SoHo (Sheung Wan). Lykke til :)
     
  12. larsellara

    larsellara Medlem

    Innlegg:
    73
    Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    33
    Bor på Hotel Panorama by Rhombus i disse dager. Ligger i Tsim Sha Tsui, 150 m fra Hyatt. Ca. 1000,- pr natt for billigste rom. Men her er fin utsikt mot øya på de fleste rom, godt renhold, relativt romslige rom med god standard og stort panoramavindu. Kjører du litt dyrere rom, får du med lounge. Aner ikke noe om mat etc, da jeg kun sover her. Ved god pris bor jeg veldig gjerne her igjen.
     
  13. hqc1974

    hqc1974 Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,
    Lurte på om det var noen som hadde noen oppdaterte hotellanbefalinger i Hong Kong eller hva som er lurt å gjøre. Etter å ha sett på tråden her virker det som Kowloon er bra plass å bo. Ser etter hotel 2 netter fra 20.-22 november. Reiser alene, så bra hotel med god beliggenhet er vesentlig. Er EBG, er det noen sted det kan brukes der? Ca. 1500 - 2000 pr natt er max av det som er villig til å betale. Er det noe å hente på å melde seg inn i noen andre hotelprogram for en best mulig deal? Lounge og utsikt hadde vært topp, men ønsker ikke å betale masse mer for å få det med. Takker for tilbakemeldinger.
     

Del denne siden