Min oppfatning er at det i blant virker å være hotellet selv som til dels definerer hvor mye som er skatter og avgifter. Blant de råeste i klassen på alt mulig av fees er hotell i USA Dette har i liten grad med å gjøre at det er offentlige skatter. For hotell i Europa er stort sett et beløp tilsvarende MVA og eventuell turistskatt som trekkes fra.
Kan avgifter være resort-fees. For resort-fees har gått fullstendig bananas i Statene. En "normal" overnatting i Vegas er stort sett priset slik,100$ pr natt,50$ resort fee pr natt,plus 150 andre avgifter.
Hvis dette faktisk er en del av hotellets egen pris er det jo direkte gnient at det ikke regnes med i grunnlaget for Trumf. Anyway; totalprisen endte med å være høyst akseptabel, så får jeg bare bite i meg at Trumfbonusen ble litt mindre enn ønsket
Kan tipse om at SAS hotels.com booking gir doble poeng og nivåpoeng frem til 2. Des(eller noe sånt) Booket om hotell i Barcelona for tredje gang, for kona trenger nivåpoeng mer enn meg. Greit med over 2000 nivåpoeng for tre netter på hotell. Pluss 4200 bonuspoeng.
Kan man kjøpe poeng i graceperioden? Jeg trenger å komme meg opp på 60k for å kunne kjøpe resten for å beholde Diamant. Har 54k nå, og skal til Cuba først i starten av februar. (regner med nivåpoengene for hotell som du sikter til først kommer etter man har gjennomført oppholdet) Kval går ut 31.01
Du kan kjøpe poeng i grace perioden, som blir tilbakedatert 123 dager. Men om du går kjøpe når du ikke egentlig hadde nok poeng før perioden gikk ut, det vet jeg ikke. Og poeng for oppholdet på hotell kommer sikkert ikke før det har gått lang tid..