Hotwire

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av rookietrader, 02. jan 2023.

  1. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    Ser at "Hotwire" har blitt diskutert i en del tråder her på forumet. Men fant ikke en egen tråd...

    Driver og shopper litt etter hotell i Bangkok og vurderer i grunn alt mulig. Alt fra å booke via milehigh - til å bruke hotels - til å booke hos hotellet selv, men så sjekka jeg hotwire. Bangkok er jo forsåvidt billig nok fra før, men får noen helt insane priser via Hotwire. Fikk 4-stjerners hotell for rundt $200 for 7 netter. 5-stjerners for ca $50 per natt i det som ser ut som et bra strøk..

    Erfaringer?
     
    tobeornot999 and Maggie like this.
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Har aldri brukt dem selv, men har hørt om gode erfaringer. Jeg tenker at hvis du har råd til å ta en sjans, prøv en for laget.
     
    rookietrader liker dette
  3. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    Ja holdt på å booke i går, men fikk faktisk ikke bookingen gjennom..

    Er det en by man har råd til å bomme her er det Bangkok..

    Will keep you posted!
     
    RoadKing and tobeornot999 like this.
  4. Sprinkle

    Sprinkle Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    33
    Har benyttet Hotwire ved et par anledninger i USA. Fungerer fint det, men opplevde at de prisene man fikk ikke var nevneverdig mye bedre enn om man booket via andre sider.

    Med litt googling finner du forøvrig «hacks» der du kan se hvilket hotell du ender opp med før du bestiller på Hotwire. Er noen år siden sist så husker ikke hvordan det ble gjort, men mener det var en 3. parts nettside der du la inn en del info.
     
    rookietrader liker dette
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Hotwire avslører nok til at det er mulig å enten eliminere eller finne akkurat hotellet man havner på. Da jeg holdt på med det i USA konkluderte jeg med at det antageligvis ikke var så lukrativt som man håpet. Men jeg booket aldri.
     
    braathens safe and rookietrader like this.
  6. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    204
    Likes mottatt:
    441
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har hatt både gode opplevelser, og dårlige opplevelser med Hotwire.

    Verdt å merke seg at prisen de oppgir når du søker bruker å hoppe endel når du faktisk skal bestille (noe gebyr etc), så det er ikke alltid så lukurativt. Du får heller ingen statusfordeler, poeng eller gjeldende netter mot loyalitetsprogram (som de fleste andre sånne sider).

    Og som Upsaker sier så er det som regel ikke noe problem å finne ut hvilket hotell du ender opp med (spesielt om du ser på ratingen).
     
    rookietrader and RoadKing like this.
  7. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    Leika meg litt her... var nok en blessing in disguise at bookingen ikke gikk gjennom i går, for hadde da havna på et Halal-hotell uten alkoholservering :D
    https://www.nouvocityhotel.com/

    Gode poenger av @Upsaker og @magicbyte - Virker som Hotwire "frister" med å vise 2 av 3 dyre hoteller, mens det du tilsynelatende havner på faktisk ikke er mye lavere i pris om du booker andre steder. Spesielt om man tar med statuspoeng, bonusnetter, viatrumf etc i regnestykket.

    Fortsetter å sjekke utover..
     
  8. eventyrer

    eventyrer Medlem

    Innlegg:
    189
    Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har kun brukt Hotwire en gang. Bestillingen ble gjort for en måned siden for en reise i til Paris i Mai 2023. Vi ble forespeilet en rabatt på 30 %. Fasiten viser en rabatt på 10 % i forhold til medlemspris på hotellets sin egen hjemmeside ( Hotel Mercure Paris Opera Louvre).

    Det kan bli interessankt å høre andre sine erfaringer.
     
  9. Bonusolsen

    Bonusolsen Medlem

    Innlegg:
    170
    Likes mottatt:
    614
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg endte opp med Hilton Times Square sist jeg var i NYC. Noe rabatt var det absolutt. Jeg prøvde å tolke informasjonen til å pinpointe hotellet, men klarte ikke det. Kanskje pga mengden av hoteller innenfor et lite område.
     
  10. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    311
    Likes mottatt:
    415
    Bonuspoeng:
    63
    Har ingen erfaringer fra Bangkok men har brukt Hotwire en god del i USA og noen andre land. Hotwire brukes av hotellene til å selge overskudds kapasitet så det varierer veldig mye hvor mye man sparer. Er det høy etterspørsel (høysesong, helg osv) så er det som oftest lite å spare. Treffer man på dager hvor belegget er lavt kan man av og til gjøre gode kupp. Men det er lenger mellom de gode kuppene enn det var for noen år siden.

    Som @Upsaker skriver er det som regel mulig å gjette seg frem til hotellet. Man kan se på ratingen og amenities og sammenligne med hoteller i samme område som selges av Hotwire på vanlig måte så finner man ofte igjen samme hotellet. Det går også an å klippe ut bildet som Hotwire viser som "actual hotel photo" og kjøre det via Google Lense så får man nesten alltid treff på det.

    En taktikk jeg ofte har brukt er å booke et hotell som kan avbestilles og så følge med på Hotwire når det nærmer seg avreise for å se om det kommer opp noen gode kupp så jeg kan få et noe bedre hotell til samme pris.
     
    Last edited: 03. jan 2023
  11. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    I 2022 brukte eg Hotwire både i Boston, i San Francisco og i Montreal.

    I Boston klarte eg å tolke meg fram til kva hotell eg kom til å få, og sparte rundt 30% ved å bruke Hotwire. I San Francisco var eg ganske sikker på kva hotell eg kom til å få, men fekk faktisk eit som var enno betre. Enda der opp på Hyatt Regency San Francisco Downtown SOMA for rundt kr 2000 per natt medan det sovidt eg hugsar kosta rundt kr 3500 via hotellet sine nettsider.
    I Montreal fekk eg eit ok hotell, men for ein veldig god pris i forhold til kva hotella ellers kosta. Der fekk eg også oppgradering til junior suite på grunn av fullt hotell.

    For meg som no ikkje har nokon spesiell kjedelojalitet i dei utanlandske kjedane so tykkjer eg at Hotwire ofte kan vere eit godt alternativ, spesielt i USA. Det er i alle fall verdt å sjekka kva Hotwire kan tilby.

    Mine erfaringar med Hotwire er gode. Merk at eg gjerne bookar veldig seint, dagen før eller same dag.
     
    NoLimit, eventyrer and Upsaker like this.
  12. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Man finner det aktuelle hotellet ved å sammenligne stjerner og antall vurderinger på Tridpadvisor. Tilbudene er stort sett ikke bedre enn det man får andre steder (hotellets egne sider med fordeler eller hotels.com).
     
    eventyrer liker dette
  13. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Hotwire er en god måte å se etter firestjerners hotell til en billig penge, men aldri book hotellet før du har dobbeltsjekket med å google hotellet og i tillegg sjekke hotellet på Tripadvisor. Det kan ofte være at du kan presse prisen enda litt mer ned ved å gjøre dette.

    Akkurat nå så har jeg 8 netter på firestjerners Srisuksant resort i Ao Nang for 22 USD, igjennom Agoda booket for noen dager siden. Hadde jeg booket på Hotwire så hadde det blitt 28 USD :cool:
     
    tobeornot999 and eventyrer like this.

Del denne siden