Hvilke kort relevant for SAS/KLM/AF ?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Evergreens, 25. juli 2024.

  1. Evergreens

    Evergreens Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hvilke kort vil være mest relevant for SAS/KLM/AF fremover?

    har ingen kort ifht dette fra før, og ikke andre kundeprogram i banker som gir flyingblue eller eurobonus poeng.

    Er deg slik at eurobonus poeng fortsatt er relevant etter overgang til flyingblue?
     
  2. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,621
    Likes mottatt:
    6,070
    Bonuspoeng:
    183
    En ting er sikker, Eurobonus vil fremdeles være som før etter overgang til Skyteam 1. sept. Det er ikke annonsert overgang til FlyingBlue på nåværende tidspunkt. Overgang til FlyingBlue skjer neppe tidligst før om noen år.
     
    Last edited: 26. juli 2024
    Spielhaug liker dette
  3. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,322
    Likes mottatt:
    5,885
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tror det blir mange år til det skjer, jeg tror faktisk at KLM ønsker å holde programmene adskilt for en god stund fremover. Kanskje hvis de kjøper opp hele selskapet, altså 100% av aksjene så kanskje.

    Ett annet scenario er at SAS har slotter på de forskjellige flyplassene, så KLM vil ta over slotter på flyplassene en etter en fra SAS i bytte mot å bli holdt i live ett år av gangen mens de styrer til ett dundrende minus. I bytte mot å dekke underskuddet så gir SAS fly og slotter gradvis over til dem og når de etter flere år ikke har noe verdier å bytte vekk noe mer så dumper de boet igjennom en styrt konkurs. Da har KLM tatt over rutene til SAS både utenris og innenriks, også får kreditorene ta resten av det verdiløset skrapet som er igjen etter SAS på daværende tidspunkt.
     
    Last edited: 25. juli 2024
    tobeornot999 and polvotten like this.
  4. Evergreens

    Evergreens Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Så jeg bør skaffe meg et av eurobonuskortene for å samle poeng til SAS og KLM/AF flyvninger?
     
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,740
    Likes mottatt:
    872,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ja
    SAS Amex og SAS MC ... DNB Saga MC
     
  6. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,637
    Likes mottatt:
    24,985
    Bonuspoeng:
    183
    Ja. Velg kort ut ifrå eige forbruk og preferansar. Les deg godt opp på korta som @Eddie47 listar opp. Merk at både SAS AMEX og SASMC kjem i fleire variantar. Dei fleste her på forumet (trur eg) har SAS AMEX Elite og SAS MC Premium.
     
    Spielhaug liker dette

Del denne siden