Hvilken koffert kjøper man for tiden?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Bettan, 05. jan 2025.

1. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,812
    Bonuspoeng:
    293
    Godt forslag til håndbagasje i str 40x25x20 som ikke er noe billig «Temu» greier?
    Skal (dessverre) fly Ryanair 10-12 ganger de neste ukene og trenger noe som er tillatt der.
    Må være norsk nettbutikk eller fysisk butikk i Norge.

2. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,551
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har en sånn sak kjøpt på nærmeste koffertsjappe.
    https://www.samsonite.no/roader-travel-backpack-s-38l--deep-black/143274-1276.html
    Den er større enn tillate mål, men hvis man ikke fyller den med skrot går den lett ned i målerammen. Dessuten ser den ut som en normal Samsonite PC-bag, selv om denne rommer like mye som en vanlig trillebag. Vanlige Samsonite PC bag er det ingen som gidder å sjekke. Svært god bæresystem som kan pakkes bort, og da ser det ikke ut som man skal på Kilimanjaro etter møtet. Bruker den faktisk mye mer enn opprinnelig tenkt.

Nordlands liker dette
  3. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,244
    Bonuspoeng:
    183
    Gymbag og gaffateip løser de fleste problemer :rolleyes:

4. a3t

a3t Medlem

Likes mottatt:
    218
    Bonuspoeng:
    43
    Må ha meg ny kabin koffert, noen tips? Har sett på Rimowa med slik seeve på fronten. I hardplast. Men er forferdelig dyr.

Har siste årene brukt en pilotkoffert i mykt materiale, fra samsonite. Men er ikke plass til noe særlig klær der.

Bør være 4 hjul.

Har med pc, lader og headset, men ikke masse papirer.

Rimowa er 10k+, mitt budsjett er vel 5k.

Attached Files:

5. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    Kan anbefale Db sin variant i polykarbonat: https://dbjourney.com/products/ramverk-carry-on-black-out

Alternativ pro-versjonen med alu-ramme om du trenger noe ekstra solid (men da på bekostning av mer vekt): https://dbjourney.com/products/ramverk-pro-carry-on-black-out

a3t liker dette
  6. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,721
    Bonuspoeng:
    113
    For innsjekket sverger jeg til Samsonite hardplast med clips, ikke glidelås. De varer og man får tak i reservedeler. Selv min gamle tohjuling fra 2004, en Samsonite Oyster 200, lever fortsatt. De senere koffertene er alle S'Cure, men vi har en annen også som jeg tror heter F'lite.

Min neste håndbagasje blir den til 599 på Rusta, neste gang den er på salg.

kongenamundsen liker dette
  7. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,649
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har en Horizn M5 cabin luggage som jeg er strålende fornøyd med. Har drasset på den som ukependler i tre år og deretter nye tre år på hobbyreiser (men såpass bonusnisse at jeg har Pandion gjennom hobbyen).

Har lastet den full av sko, klær, laptop, iPad og ladekabler slik at den på det meste har veid over ti kg, men den har fikset brostein og utallige kilometer på ymse flyplasser. Fikk den på salg på Morris for bare 1850kr, som var et kupp uten like.

8. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,244
    Bonuspoeng:
    183
    En kontorsekk på maks størrelse av det du kan ha under setet, og en gymbag med litt lommer i som veier lite, som du kan ha klærne i. Så ser du litt ut som en idrettsutøver på tur :)

9. a3t

a3t Medlem

Likes mottatt:
    218
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noe mål :)

10. a3t

a3t Medlem

Likes mottatt:
    218
    Bonuspoeng:
    43
  11. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,002
    Bonuspoeng:
    113
    Den har vel maks mål ift carry-on.

12. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,062
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg var litt skeptisk til den når jeg bestilte da jeg hadde en Horizn Studios M5 som jeg har brukt i mange år før det. Men kjempe fornøyd med carry-on fra Db!

SundalBonus liker dette
  13. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,721
    Bonuspoeng:
    113
  14. antirealiti

antirealiti Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
  15. a3t

a3t Medlem

Likes mottatt:
    218
    Bonuspoeng:
    43
  16. a3t

a3t Medlem

Likes mottatt:
    218
    Bonuspoeng:
    43
    Ja mulig det.. Kanskje jeg har hatt for stor ellers når jeg har reist. Ser rimowa har carry on plus, kan bli for stor den da?

17. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,551
    Bonuspoeng:
    183
    Dragene i innsjekk klør etter å veie slike store doninger. Siden den veier 5.4 kg så kan du bare ha 2.6 kg nyttelast før dragene går i fistel og insisterer på å sende den ned i magen på flyet. Og da må den på karosseriverkstedet for oppretting etterpå.

18. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,921
    Bonuspoeng:
    183
    Du får med egen gummihammer når du kjøper ny Rimowa. ;)

kiev liker dette
  19. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,720
    Bonuspoeng:
    293
    Sterling Pacific du snakker om? Flyr man så man trenger å bekymre seg for sånt er man ikke i målgruppa til den kofferten :p

kiev liker dette
  20. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,551
    Bonuspoeng:
    183
    SAS opererer med 8 kg, mens Norwegian har «hele» 10 kg som er normen i flyindustrien. Men hvis man starter fra Galemoen er det flere selskap som ikke er så nøye på slikt, spesielt når man sitter foran i bussen med riktige statuskort.
    Så langt enig i at man kan reise fra Norge uten å være bekymret for slikt, hvis man er selektiv på selskap og flyplass.
    Det følgende gjelder for Norge/Norden/Europa. Altså ikke noen universell regel siden det å flashe rikdom er normen i Dubai, Trump-land osv. Som de sier der «your mileage may vary»
    Egen dyrekjøpt erfaring er at det å komme med en blankpolert firehjuling som oser overvekt og penger trigger det dypeste Jante-instinktet hos dragene. Det er heller ikke et vinnertrekk å trille noe slikt inn i et kundemøte hvis man er konsulent eller selger.
    Velment råd: Kjøp en anonym toppmodell Samsonite. Den virker MINST like godt, og man unngå å bli sett på som en blei!

Edit: jeg beskylder ikke noen her for å være en blei altså! Og en slik bølgeblikk-koffert blir litt mer sosialt akseptert når den er skikkelig bulket og full av klistremerker. Poenget er bare å tenke igjennom hvilket inntrykk man ønsker å gjøre :)

Last edited: 12. febr 2025
    Spielhaug, LaDuden, Thomas123 and 3 others like this.

Del denne siden