Du skal få slippe å vente
Valgte å gå mot en skjerm for å se om kanskje gaten hadde blitt endret.
Det sto en del sperrebånd og plexiglassvegger rundt området i nærheten av F2, påskreved ‘covid document check’ eller noe som ligner sterkt på det. En ansatt la merke til at jeg så litt forvirret ut på vei til skjermen og vinket meg inn. Joda, F2 er satt av for dokumentkontroll, det var visst mange som får seg et lite støkk av å se gate closed.
Papirene ble grundig sjekket og fikk et klistermerke på passet.
Han opplyste at flyet står klar ved F6. Phew.
View attachment 87004
Tuslet bort og boarding skulle ifølge skjermen starte om et minutt. De holdte allerede på å få inn pax i rullestol.
Tydelig merket ‘boarding group 1’ (som vi var denne gangen) og folk som så ut til å ville starte køen der ble flere ganger aktivt bedt om å pelle seg unna hvis de ikke hadde group 1 å vise.
Boarding startet, jeg fikk en litt småsnerpete ‘kun gruppe 1, du har 4’, som jeg svarte på at nei, jeg har gruppe 1, les riktig linje. Fikk en kort beklagelse og ble ønsket velkommen.
To broer var koblet på, en for rad 1-5 og en til resten.
En hyggelig KLM dame ønsket velkommen ombord og viste st 9a er inn til høyre. Ja, fint, men vi sitter på rad 5. Begynner å lure på om de ikke er så vant til transitpassasjerer med to flygninger på et boardingkort?
View attachment 87005
Fant setene våres og like etter kom en hyggelig fyr med to glass champagne. Ferien er nå virkelig i gang!
View attachment 87006
Det er noe spesielt med en pre takeoff drink, da vét man at de neste timene antakelig blir ganske så behagelige.
Spenningen er borte! Siste hinder er om Canada er enige i all papirarbeid og slikt, samt om de reagerer på at arrivecan info ikke stemmer med faktisk flyging. Men det får være noe vi finner ut av senere. Nytelsestid nå!
Vis alt...