I Bonusfeberens navn må jeg nesten lage et kort, billedløst reisebrev fra min tur som gikk fra TRD – BOO t/r. I utgangspunktet er dette en tur som gir lite EB-poeng. Go-Billett begge veier. Billetten koster allikevel innpå 4500 NOK, noe som viser at konkurranse på alle strekninger bør være tilstede. Mitt reiseopplegg var i utgangspunktet TRD-BOO t/r, leiebil ett døgn + en overnatting på hotell. En person uten bonusfeber hadde kommet ut med 0, null Eurobonuspoeng på denne reisen. En person med 40+ i feber finner følgende løsning: - Hotell: Bookes gjennom viatrumf og hotels.com. Finner en pris som er lavere enn CC sine egne priser og booker. 83 kr i trumfbonus og 1 150 EB i boks. Negativt med denne løsningen er at Radisson også er på Viatrumf med lavere prosent, men da får du CC-poeng i tillegg + mulighet for oppgradering av rom. Neste gang går booking på Radisson via viatrumf og Radisson . - Leiebil bookes via SAS sine sider. Litt usikker på om denne gir mer/mindre poeng enn direkte booking fra Avis.no. Uansett 1 000 EB i boks. - Fly er booket gjennom sas.no. Og-billett med 1 250 poeng i utgangspunktet. Med litt diskusjon et al. ble det til slutt 1 875 EB på billetten. - Og alle utlegg er betalt med Amex Platinum. Totalt ca. 8 000 NOK som gir ytterlige 1 600 EB. Med litt bevissthet og litt feber kommer jobbreisen ut med 5 600 EB-poeng uten at det belaster arbeidsgiver for ekstra kostnader. Og selv er jeg 184 400 poeng unna neste F-tur, ettersom medgiften ved ekteskap også innbærer vedheng på alle turer (heldigvis)!
Mulig det hadde blitt noen flere poeng om du hadde booket leiebil gjennom Expedia på Viatrumfsidene mener de gir 11% trumf.