Insideflyers korteste tur som gir grunnlag for reisebrev?

Tråd i 'Reisebrev' startet av Edin, 17. aug 2016.

  1. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    I Bonusfeberens navn må jeg nesten lage et kort, billedløst reisebrev fra min tur som gikk fra TRD – BOO t/r.

    I utgangspunktet er dette en tur som gir lite EB-poeng. Go-Billett begge veier. Billetten koster allikevel innpå 4500 NOK, noe som viser at konkurranse på alle strekninger bør være tilstede.

    Mitt reiseopplegg var i utgangspunktet TRD-BOO t/r, leiebil ett døgn + en overnatting på hotell. En person uten bonusfeber hadde kommet ut med 0, null Eurobonuspoeng på denne reisen. En person med 40+ i feber finner følgende løsning:

    - Hotell: Bookes gjennom viatrumf og hotels.com. Finner en pris som er lavere enn CC sine egne priser og booker. 83 kr i trumfbonus og 1 150 EB i boks. Negativt med denne løsningen er at Radisson også er på Viatrumf med lavere prosent, men da får du CC-poeng i tillegg + mulighet for oppgradering av rom. Neste gang går booking på Radisson via viatrumf og Radisson .

    - Leiebil bookes via SAS sine sider. Litt usikker på om denne gir mer/mindre poeng enn direkte booking fra Avis.no. Uansett 1 000 EB i boks.

    - Fly er booket gjennom sas.no. Og-billett med 1 250 poeng i utgangspunktet. Med litt diskusjon et al. ble det til slutt 1 875 EB på billetten.

    - Og alle utlegg er betalt med Amex Platinum. Totalt ca. 8 000 NOK som gir ytterlige 1 600 EB.

    Med litt bevissthet og litt feber kommer jobbreisen ut med 5 600 EB-poeng uten at det belaster arbeidsgiver for ekstra kostnader. Og selv er jeg 184 400 poeng unna neste F-tur, ettersom medgiften ved ekteskap også innbærer vedheng på alle turer (heldigvis)!
     
    obergland, Kristian, lMartin and 16 others like this.
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    He he. Herlig rapport 184 400 poeng unna neste F-tur. Det liker gutta
     
    Shyneno and Insomnia4u like this.
  3. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,909
    Likes mottatt:
    12,913
    Bonuspoeng:
    183
    Kløktig! Nå må du bare gjøre 33 turer til, så er du der.
     
  4. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig det hadde blitt noen flere poeng om du hadde booket leiebil gjennom Expedia på Viatrumfsidene mener de gir 11% trumf.
     
    Robamu liker dette
  5. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    10,5 % ;)
     
    Fredrik81 liker dette

Del denne siden