Internasjonal Transit i USA

Tråd i 'Reisemål' startet av Kaffen, 21. sept 2024 kl 16:34.

  1. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,271
    Likes mottatt:
    5,822
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tenkte at siden det er så mange SAS flyvninger til USA, så tenkte jeg at det var på overtid å åpne en tråd angående det å gjennomføre en internasjonal transit i USA. Jeg vet at SAS flyr til; EWR, JFK, IAD, BOS, ORD, ATL, MIA, LAX, SFO, og SEA. For min del er det å bruke en bonusreise til å fly på BIZ til en av disse, for så å sjekke inn på en seperat flybillett ned til Mexico, men er også interessert i Mellom Amerika. Jeg vet at jeg må sjekke inn i USA, for å sjekke bagasjen videre i slike tilfeller, så da ønsker jeg å vite hvor lang tid en slik prosedyre tar ved disse flyplassene og for andre del kan de også fortelle om det var ryddig transit mellom fly på reiser via disse flyplassene i USA eller ikke.

    Jeg har litt erfaring med YYZ i Cananda, og det at en veldig enkel prosdyre, hvor jeg sjekket inn i landet med sånn self service kiosks, så tenkte da om slike kiosker finnes på andre flyplasser i USA, også vil jeg gjerne vite hvor lang tid en trenger for å gjøre en ryddig, trygg og ikke for stressende transit der over dammen til den andre desitasjonen en reiser til.

    Så med det så kan dere starte med å dele deres erfaringer med å gjøre transit, men merk gjerne om det var gjennomgående billett eller to seperate flybilletter dere gjorde det på, så tråden er åpnet :)
     
    Last edited: 21. sept 2024 kl 16:59
  2. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    859
    Likes mottatt:
    2,703
    Bonuspoeng:
    93
    Vi har allerede en tråd om innreise i USA, hvor flere har delt erfaring ved transit til videre fly. Det spiller egentlig ingen rolle om du skal videre internasjonalt, du må gjennom samme kø i immigrasjon uansett. Er vel ingen steder i USA med self service nå, men du kommer i kortere/raskere kø med MPC som er beskrevet på de siste sidene i den andre tråden.
    USA - ESTA, visum, innreise (samletråd)
     
    Flyrlavt and holmen like this.

Del denne siden