Jakter på gullkort

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Travv, 01. des 2018.

  1. Travv

    Travv Medlem

    Innlegg:
    149
    Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Hei!
    Av en eller annen rar grunn har jeg fått en desperat lengtelse etter gullkortet.
    Er helt ny i det gamet her og bestilte for ikke så lenge siden Amex SAS Elite, bare for å sølvstatusen. Reiser nesten aldri, men har planer om å starte å reise mer og mer og sikler fælt etter gullstatus :p

    Vurderer å bare finne billige flights å reise med de for å tjene meg opp til gullnivå. Teller ungdomsbilletter på antall flights for å nå neste nivå? Tenker på å fly t/r OSL-HAM 22 jan, med 2 mellomlandinger hver strekning. Vil det si jeg får 4 kvalifiserende flights av denne reisa?

    Koster 1350 med ungdomsbillett totalt, verdt det?
     
  2. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,476
    Likes mottatt:
    7,326
    Bonuspoeng:
    183
    Velkommen til Norges beste forum for bonusnisser og andre nisser. :)

    Hvis det er 2 mellomlandinger hver vei får du 6 tellende segmenter, så det er vel en ganske grei pris. Og jada, ungdomsbilletter teller de. :)
     
    drsyk, ArthurDent and Wiolenze like this.
  3. Travv

    Travv Medlem

    Innlegg:
    149
    Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for svar!
    Bestilte amex kort på mandag, står jeg har 20 000 grunnpoeng men nivå er enda ikke oppdatert. Skal ikke sånn skje med en gang?
     
    ArthurDent liker dette
  4. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,457
    Likes mottatt:
    29,598
    Bonuspoeng:
    183
    Tar gjerne en liten stund det
     
    ArthurDent liker dette
  5. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Du bør ta en vurdering på om du skal ta gullkortet på segment eller poeng. Amex Elite gir deg ingen segment, så i praksis blir spørsmålet: skal du gå for 25k poeng eller 45 segment? Siden du allerede har bestilt amex tipper jeg det mest hensiktsmessige er det første, og da er det ikke nødvendigvis fullt av billigbilletter som er beste veien til mål, ettersom de har ganske laber poengopptjening.
     
    ArthurDent, Chrisbgg and Wiolenze like this.
  6. oyvindm

    oyvindm Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg kontaktet SAS for å få statusen endret (sølv til gull), og de fikset det på et par timer.
     
    ArthurDent liker dette
  7. anders8

    anders8 Medlem

    Innlegg:
    152
    Likes mottatt:
    321
    Bonuspoeng:
    63
    Amex platinum (20k) + SAS World MasterCard (12k) + DnB Saga MasterCard m/ SAS-poeng (20k)= 52 k grunnpoeng = gullkort.

    Trenger ikke fly lengre.

    (Nå kan man selvfølgelig spørre seg hva som er poenget med gullkort hvis man ikke flyr da, men men..)
     
  8. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Det vil si at om det koster 1350 kroner for 6 segmenter vil det koste deg ca 7,5 x 1350 = 10.125 for å oppnå 45 flighter, forutsatt at du ikke flyr noe utenom da. Du kan antageligvis kjøpe deg et gullkort på Finn for mye mindre enn dette. De poengene du får fra AmEx elite kan du glemme i den sammenhengen. Som @Gullars skriver så må du velge om du satser på flights eller poeng.
     
    ina and ArthurDent like this.
  9. zerocool

    zerocool Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Hei! Jeg har også et ønske å bli gullkort medlem, men reiser lite i løpet av året.

    Hva blir det billigste å bli gullmedlem på?
    Jeg venter på mitt amex premium i posten men har forstått det slik at hvis jeg søker for elite kort så gåen jeg automatisk 20000 grunnpoeng som gjøre meg Silver medlem. Hvis jeg også skaffe meg Sas MasterCard og bruke kortet en gang PR mnd for eks Netflix abonnement så mottar jeg også 1000 grunnpoeng PR mnd. Dvs 20000 + 12000 = 32 000 poeng så mangler jeg 13 000 poeng.

    Dvs at jeg bør fly for 13000 for å bli gull.

    Mitt kvalifiserings periode er sept-aug, hvis jeg skaffe meg Sas MasterCard nå vil jeg da kun få 1000 poeng PR mnd frem til august 2019 og da vil jeg mangle enda flere poeng for å nå gull?
     
  10. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,465
    Bonuspoeng:
    350
    Med SAS Mastercard Premium får du 1000 statuspoeng hver måned du bruker kortet.
    Dette er helt uavhengig av opptjeningsåret ditt. Ved å skaffe dette og Amex Elite nå vil du da kunne tjene 1000 poeng pr mnd med mc og 20.000 poeng med Amex. Du vil da dra inn 9000 poeng med mc og 20. Med Amex innen august er omme. Dette blir 29.000 poeng og du må da fly inn 16.000 poeng innen utgangen av august for å få gull.
     
    Sonictravel and drsyk like this.
  11. zerocool

    zerocool Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Takk det var det jeg trodde:)

    Tips til reiser jeg kan få 16000 grunnpoeng for?
     
  12. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    @anders8 20.000poeng du glemte å nevne at en må omsette for en pen sum også ;) Nesten billigere med fly billetter ;)
    Da en ikke kan bekrefte statuspoeng kommer fra Revolut/vipps/Payr er gyldig i omsetnings summen for å oppnå 20.000 grunnpoeng.
     
    Trollemoringer liker dette
  13. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,465
    Bonuspoeng:
    350
    t/r EWR i biz for eksempel. Eller noen runder OSL-CPH-GDN-CPH-OSL i plus.. Men skal du kun fly og skaffe kredittkort kun for å få gullkort og egentlig ikke trenger det blir det et kostbart gullkort da....
     
    Sonictravel liker dette
  14. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,700
    Likes mottatt:
    6,703
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg vil tro at de første statuspoengene fra SAS MC kommer i januar hvis det bestilles nå og at det isåfall blir 8000 poeng ut opptjeningsperioden.
     
  15. zerocool

    zerocool Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Joda du sier noe hehe. Har bestemt meg å reise litt hvert år, var i Japan i år med qatarairways i biz. Nesten år tenkte jeg å bruke CT til USA mest sannsynligvis. Og ellers litt små turer i Europa.
     
  16. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    ...men på slike reiser har normalt gullkortet en relativt begrenset nytte, så det blir endel penger for «ingenting».
     
  17. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg klarer ikkje heilt å sjå poenget med at alle som ikkje flyg, skal ha gullkort.

    Det er eit kjekt kort å ha, spesielt om du flyg Eco og då utenfor Norge eller mykje via OSL, men om eg var bonusjegar og ville makse ut, så ville eg samla opp poeng, CT og få meg Flypremium toppnivå og reist på bonuskampanjer i SAS Plus, då er det iallefall ein eller anna form for lounge inkludert!
     
    Eddie47, Avixlo, 1884derby and 9 others like this.
  18. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor er 10000 like knappen??? Jesus, hva skal man med et kort når man nesten ikke reiser? Kjøp + i stedet! Det er ingen verdi med Gull/Diamant hvis du ikke reiser alt for mye i løpet av et år! Vi er heldige som har + som gir oss C tilgang i hele Europa! Reiser du mindre enn kravet har du aldri bruk for EBG/EBD! (hvor mange ganger burde jeg skrive aldri aldri aldri her???).

    God kveld hilsen fra IF Veteran med kun EBS som hadde EBG før men ikke trenger det lenger (har typ 20+ turer med SAS i året og ca 10+ med *A).
     
    Tjo, Eddie47, Avixlo and 1 other person like this.
  19. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,700
    Likes mottatt:
    6,703
    Bonuspoeng:
    183
    Tilgang til gull-lounger.. Tilgang til *a-lounger interkontinentalt når man reiser i Plus og +25% bonusopptjening er det jeg kommer på som man får ekstra med Gullkort. Men enig i at disse fordelene ikke er verdt mange tusen hvis man bare reiser noen få ganger i året.
     
    OyvindN liker dette
  20. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg er ein av dei som faktisk er nøgd med fordelene eit gullkort gjer, spesielt er eg glad i familiefordeler gratis setebooking, familien inn på alle SAS lounger(fast track, er jo gøy og dra med unger blant alle Gull-fjesene sjølv om familiesone fungerer fint), *A lounger (ikkje minst senator tilgang) og 25% ekstra bonusopptjening(som hjelper meg, då eg nok må belage meg på poeng fangst). No blir eg diamant, og ser ikkje dei store fordelene, anna att det er kjekt og ha Lounge ved ankomst då ein har ein to timers kjøretur mot vest frå OSL.

    Men å betale mange tusen kroner for dette, for nokre boller, kaffi, mat med mykje carbs og billig fatøl for ein par turer i året?
     
    OyvindN liker dette

Del denne siden