Som tittelen sier, det blir en tur til Japan denne uka. Nærmere bestemt Tokyo. Reisen er med bookingklasse JJJJ hele veien, men brukte 2 vouchers for å få F FRA-HND. En av fordelene med LH’s Miles and More der altså, det er oppgraderingskuponger når man når Gold og 3 ganger så mange om man når HON. Det aller meste her er vel nevnt til det kjedsommelige, men min først LH F på 2 år så blir noen notater.
Først, rett gjennom sikkerhetskontrollen og en liten svipp innom gullstua på OSL. Matutvalget i dag så faktisk fristende ut; Jeg gjorde mine kloke prioriteringer med tanke på reisen videre så endte opp med litt bobler bare:
OSL-FRA. 15 min sein boarding og ca 40 med prioritet(kommer tilbake til den). Vel ombord. 3 rader med C og 5 pax. Vi fikk mat: Jeg takket pent nei, fortsatt prioritering. Fikk meg 2 GT, men ingen bilder.
Så var det landingen. Purser beklaget på ett tidlig tidspunkt at det ble bussgate. Helt OK altså. Er jo raskere enn lynet, så Mr. Candycrush king rakk ikke forstå hva som skjedde før jeg slang inn kofferten å satte meg inn; Så var det Walk-of-Shame over til FCT.
Måtte jo innom kantina også. Gikk for kjøtt. Herremannen anbefalte denne som følge; Må innrømme den satt fint;
Heldigvis så er det jo litt koldtbord-småtteri å velge i også; Synes jo spesielt Tonic utvalget er bra;
Måtte avslutte med en dobbel Espresso så jeg er sikker på jeg klarer sove på flighten; Bare for å være på den sikre siden fikk den selskap av en Hennesey XO
Som nevnt så var det forventet med 2 pax til i F-cabinen. De måtte jo også innom FCT så vi fikk familiebussen til gate. Ikke helt 100 den men i det minste stoppet det det og vi er 3/8 på F i dag. Dette er altså senga mi i natt;
Rett etter drop-off, før ombordstigning fikk jeg bortimot tidenes blinkskudd. Dessverre kom litt av fly og motor med også;
Digg. Gode minner velter frem . The Concorde Room, The Private Room, dere kan ta dere en bolle (nei @drsyk , ikke invitasjon til en ny runde på det temaet ).
Selvfølgelig bare å beklage, hadde tenkt livefeed på turen med wifi og 748 er tydeligvis en dårlig kombinasjon; Mat i gitt rekkefølge. Den første rett etter take-off og det ble lagt vekt på at den var «on the house»; Skiftet til pysj før take-off, meget behagelige de nye tøfflene; Siden min favoritt Gin for baris var med på turen ble det Gin og Sjampis ganske gjennomgående; Ingen LH F uten kaviar; Tok 2 forretter der scampi var den beste; Hovedretten, jeg gikk for snitzel; Den var grei. For dessert ble det ostefat; Med portvin. En av de bedre portvinene jeg har prøvd, i særklasse av det som er servert på flytur;
Jeg hadde 1A, senga ble gjort klar rett over gangen: Ble vel ca 8 timer på øyet, veldig behagelig. Det var rikelig med turbulens hele veien så det minte meg veldig om gamle dager når mor tok meg med i sovecupe på Nordlandsbanen fra Trondheim til Fauske
Måtte du betale for de resterende rettene? Etter å ha sett en del bilder fra ANA, så er den skjermen hos LH skremmende liten! Må jo ha med kikkert!