Koh Samui sommeren 2014, ved hvike steder/strender er det fint å bo?

Tråd i 'Reisemål' startet av Ruby, 03. april 2014.

  1. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,786
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg skal til Koh Samui til Sommeren og valgets kvaler har nådd meg.
    Jeg har ikke tenkt å bo på noen av de svine dyre hotell ressortene, det har jeg rett og slett ikke økonomi til å gjøre for vi er 7 stykker, skal ha 3 rom og tilbringe 18 dager der ute før 4 dager i Singapore.

    For den siste uken har jeg vel egentlig valgt meg ut et stille lite paradis med bra standard, men for den første tiden kunne jeg tenkt meg noe litt rimeligere hvor der også er litt sentrumsfasiliteter som masse restauranter og små sjapper å handle i, men samtidig lokalisert på/ved en fin strand.
    Det er ikke et yrende festivitas liv vi er ute etter, men om det finnes i nærheten gjør det ikke noe.
    Prisklassen jeg ser for meg for denne første uken er mellom 600 - 800 kr pr natt pr rom.

    Jeg har natuligvis kikket litt på Chaweng Beach, Lamai Beach og Bo Phut Beach.
    • Er der noen kloke reisevante hoder der ute som kan gi meg sine erfaringer og eventuelle råd?
    • Hvordan er det på Chaweng Beach, Lamai Beach og Bo Phut Beach?

    Videre er det jo etter hvert mye Russere i Thailand og jeg regner med at det samme gjelder for Koh Samui.
    • Er der noe strender hvor tilstedeværelsen av Russere er større enn andre og derfor kanskje burde vert unngått?
    Hadde vert kjekt å fått høre noe fra dere som har vert på Koh Samui :)
    På forhånd tusen takk.
     
  2. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Hva med litt luksus på Intercontinental resort? Meget bra reviews. Har selv bestilt en 10 dagers for å slappe av. Kun 25K poeng/tilsvarende 175$ai.
     
  3. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekk @Roberto sin Deluxereport på Flyprat.
     
  4. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Bodde på Lamai Beach noen netter i sommer: http://www.samuilaguna.com/

    Hotellet var "amerikansk motellstandard", men helt greit for vårt vedkommmende, ca. 350 kr inkl. frokost for en hytte da. Spiste ikke annet enn frokost der, men fikk sikret væskeinntaket i strandbaren. Hele Lamai Beach var faktisk stille og fin på sommeren, det er godt med spisesteder m.v. i byen som går parallelt med stranda. Ville kanskje forsøkt et annet hotell litt lenger syd for der vi bodde en annen gang, så er man litt nærmere sentrum. Lamai synes jeg var toppers. Gå til Harry's hvis du skal spise en bra og billig lunsj, det var et skikkelig kjekt lunsjsted hvis man ikke finner noe langs stranda.
     

    Attached Files:

  5. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,786
    Bonuspoeng:
    183
    Har dessverre ingen poeng hos IHG

    Har lest den men Intercontinental er vel i en høyere prisklasse enn hva jeg ser for meg og med 3 rom blir nok ikke det billig. Videre er det lit øde på den kanten av øyen.
    Ble @Roberto ferdig med den rapporten :D :p


    Takk Anders, dette var meget nyttig info for jeg har kikket litt ekstra på Lamai, men så var det en tulling som mente at det bare var fest, fyll og bråk av Russere der nede, det viste han godt selv om han ikke hadde vert der på 15 år

    Håper på flere tips :)
     
  6. mcleif

    mcleif Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg bodde på Suneast bungalows ifjor påske. Helt kurant. Ringte ned og fikk prutet prisene ned til under 300kr pr bungalow. Fint basseng og noen meter fra sjøen.
    PS: Det er rett ved siden av ARK-Bar, så kan være litt bråk på kveldstid.
     
    Ruby liker dette
  7. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Skal også 3 netter på Koh Samui som en del av et pakketilbud i juli. Så uten å kuppe tråden, innspill på hva man driver med der nede er også av interesse. Jeg bare endte opp der fordi jeg fikk det gratis, så jeg er helt blank.
     
  8. mcleif

    mcleif Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Om dere er en hel gjeng, så er fotballgolf skøy!
    http://www.samuifootballgolf.com/
     
    Ruby and Fnate like this.
  9. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Tre dager holder vel akkurat til drikke øl i strandbaren, spise lunsj, drikke øl i strandabren, bli balsamert i kokosnøttolje av hun Aloe Vera før du går ut for å spise/drikke/tulle. Alt gjentas tre ganger med søvn og frokost mellom slagene. :D
     
    HEO, SASDC8 and Fnate like this.
  10. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vel sånn det blir til slutt :)
     
    SASDC8 liker dette
  11. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Om du hiver inn en båttur til en eller annen nærliggende ennå vakkere øy kan det også vær noe å bruke 1 av tre dager til. Om ikke holder AndersB sitt tips i massevis :D

    Når det gjelder russere så er ikke Koh Samui den verste øyen å være på, av den enkle årsaken at de hel.... Transaero flyene ikke kommer ned der!
     
    HEO liker dette

Del denne siden