Kvalifiserende flyvninger med Flying Blue

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Jonbertel, 20. aug 2015.

  1. Jonbertel

    Jonbertel Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    18
    Som newbie tar jeg sjansen på at jeg slipper unna med dumme spørsmål. Med vellykket statusmatch hos Alitalia er det fristende å benytte anledningen til å bruke 2016 til å jakte Flying Blue Gold, som krever minimum 30 kvalifiserende flyvninger. KLM flyr på Glasgow og AF på Bordeaux, to for meg viktige byer som jeg ikke kan nå med SAS. Reise til begge disse byene krever flybytte (på hhv AMS og CDG). Er det noen som vet svaret på følgende:

    - Regnes alle reiser med AF/KLM som tellende, eller er det noen billettklasser som er unntatt?
    - Gjelder det overnevnte i såfall kun på eget metall (AF/KLM), eller også code share?
    - Teller alle legs som én kvalifiserende flyvning (som med SAS); altså to kvalifiserende hver vei til f.eks Bordeaux?
    - Teller reiser med andre Sky Team-selskaper som kvalifiserende (altså mot de 30 påkrevde), dersom miles krediteres til Flying Blue?
     
    Last edited: 21. aug 2015
  2. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk FB Gull for noen år siden på antall flygninger, da poengopptjeningen ofte er dårlig bak gardinen hos AF/KLM.
    1) Mener at alle flygninger teller
    2) Står på flyingblue.com at alle flygninger med SkyTeam kvalifiserer, jeg fikk kvalifiserende flygninger for en rekke turer med Delta
    3) Jepp, hver enveis reise/leg, for eksempel om man reiser til USA med stopp i AMS og ATL t/r så får man 6 flygninger totalt.
    4) Samme som punkt 2 :)

    Kilde:
    https://www.flyingblue.com/about-flyingblue/all-about-levels-and-benefits.html
     
    Jonbertel liker dette
  3. Jonbertel

    Jonbertel Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    18
    Hjertelig takk for gode svar, rkvalvaa!
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Merk at de bookingklasser som ikke kvalifiserer til poeng ei heller gir deg segment.
    Jeg synes informasjonen vedrørende Flying Blue på nett ikke er så veldig bra, men har tidligere vært i tenkeboksen og mer eller mindre gitt opp idéen.

    Fortsetter BA og ha "supertilbud" får man nok heller satse på Oneworld og Star :)
     
  5. Jonbertel

    Jonbertel Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    18
    @Are: Vet du om de har noen slike bookingklasser (som ikke gir poeng/kvalifiserende segmenter)? Jeg tar for gitt at eventuelle bonusreiser ikke gir tellende segmenter. Etter tilbud fra KLM (per epost) om å oppgradere til business fra Oslo til Amsterdam (riktignok billig, under tusenlappen) ramlet det inn stusselige 188p på FB-kontoen, altså samme opptjening som for eco. Dette kombinert med at de omtales som grådige på avgifter på bonusreiser, gjør at jeg det som usannsynlig at det noensinne blir en bonusreise med dem. BA er sikkert et bedre "nummer to-selskap" etter SAS for de fleste, men med mitt flyvemønster (som i all hovedsak er short-haul) passer AF/KLMs rutenett betydelig bedre. Åtte t/r til europeiske byer SAS ikke flyr til er absolutt overkommelig, i tillegg til at SAS jo må få sitt (for at jeg igjen skal få mitt).
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke direkte oversiktelig...


    upload_2015-8-21_19-19-15.png
     
  7. Jonbertel

    Jonbertel Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    18
    Du verden. Det høres ut som det enkleste er å gjøre noen testflyvninger og se hva som er "normalen". Hjertelig takk skal du ha, @Are !
     
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Og vi klager over Eurobonus? Himmel og hav.
     
    Jonbertel liker dette
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ja ikke sant..
     
    Jonbertel liker dette
  10. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Flying Blue er verste sort når det kommer til god informasjon på nettsidene..
     
    Jonbertel liker dette

Del denne siden