Lang connection, Ho Chi Minh City (SGN)

Tråd i 'Reisemål' startet av Blades33, 02. aug 2016.

  1. Blades33

    Blades33 Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    (Veldig usikker på hvor denne skulle legges, admins..?)

    Nå spør jeg sikkert dumt, men.. Jeg fremstår heller dum nå, enn å møte vreden som ellers oppstår.

    Vietnam, reise med kona. Alt er i sin skjønneste orden, jeg trenger bare å få på plass en posisjoneringsflight fra Da Nang til Bangkok 16. oktober. Lite fristende med 6-7-8 timers tur, med connection osv. MEN:

    Hvis jeg via Momondo finner en reise med en ekstra lang connection i SGN, si 20 timer, så får vi jo sett litt av HCMC også, noe som per nå ikke ligger inne i planen! Vietnam Airlines har en slik variant. Spørsmålene til dere der ute:

    Får vi hentet ut bagasjen i HCMC? Trenger vi å hente den ut? Får vi forlate flyplassen? Er det noen grunn til at denne planen min IKKE skal fungere?
     
    tommy777 liker dette
  2. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Hva trenger du på 20t som du ikke kan pakke i håndbagasjen?
    Nei.
    Ja, Norge har gratis visa on arrival i Vietnam.
    Nei.
    ;)
     
    Blades33 liker dette
  3. Blades33

    Blades33 Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    Du misforstår. Ikke jeg... ;)

    Neinei, jeg stilte bare alle spørsmålene jeg kom på, og du svarer akkurat slikt jeg håpte! Magisk! Skal se at man ikke får til dette!

    Her blir det alt fra Qatar business til LCC innad i Vietnam, spørs om man ikke må skrive en TR!
     
  4. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Så vidt jeg kan skjønne er svarene ja (men hvorfor ønsker du det?), nei (ref. forrige), ja og nei. 20 timer i Ho Chi Min City er ikke all verden, men så er det heller ikke all verden å se heller. Jeg ville sørget for å ha det jeg trenger i håndbagasjen og ikke hentet ut innsjekket bagasje. Dratt inn til byen for litt sightseeing (beregn goood tid til/fra flyplassen hvis det er i rushtiden - noe som er en opplevelse i seg selv). Vietnam er et spennende land og dere får sikkert en flott tur! :)
     
  5. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    En rapport fra turen sier vi ikke nei til. God tur :)
     
  6. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Trenger neppe det på en innenriksflight ;)
     
    tommy777 liker dette
  7. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan velge selv om du ønsker å ta ut bagasjen eller ikke.

    Saigon er verdt ett besøk selv om det ikke er verdens kuleste sted.

    Under 200 daler for veldig stødige Park Hyatt Saigon var helt konge.

    Vi var der 3 netter, chilla en dag, Mekong Delta med båt en dag, konge, (tok nesten hele dagen, vil si at vi ble plukket opp 0900 or returnert 1600)

    Den siste dagen hyra vi en lokal guide som er meget godt respektert, vår guide hadde dratt på kjendiser som Angelina Jolie, George Clooney, Gary Leff mv.

    Anbefales på det sterkeste. Privat bil med sjåfør og guide.



    30 May: Saigon city tour: 10:00 am pick up at the lobby of your hotel (Park Hyatt Hotel) for full day tour of Saigon, visit Presidential palace, the headquarter of former Saigon government, continue visiting War Remnant museum, Notre Dame cathedral, Central post office of Saigon, Emperor of Jade pagoda After lunch at Pro Hoa noodle restaurant (national dish)(on your account), continue visiting Chinatown with Thien Hau Chinese temple, Chinese medicine street and Binh Tay market. End of the day, visit Fito museum and learn about the way of making traditional medicine. End with a walk through the Ben Thanh market. Then transfer back to your hotel (trip will be flexible based on your interests).

    Cost based private tours for your group of 2 persons: 60 USD/ person x 2 = 120 USD



    Include:

    _ Private a/c car

    _ English speaking guide

    _ Entrance fees



    Excluding:

    _ Meals and all drinks

    _ Personal expenses

    _ Tips for guide & driver

    120 daler, tipset dem litt og spanderte noodles/lunch på dem (kosta ingenting.)

    Kontakt info dersom interessert


    Ann Tours
    58 Ton That Tung
    Ben Thanh, District 1
    Ho Chi Minh City- Vietnam
    email:[email protected]
    mobile:+84-903-98-1212
    Tel: +84-8-3925-3636
    Fax: +84-8-3832-3866
     
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    BTW, når der gjelder War Remnant museum var det rimelig heavy kommunistpropaganda. Be warned. Jeg hadde glatt hoppet over det stoppet ;)
     
  9. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Skulle til å skrive det samme, men det er jo av og til greit for oss vestlige å se at noen har andre briller på i denne verdenen..

    Ellers så er Cu Chi tunnels et must mener nå jeg.. Men unngå store felles bussturer. De er turistfeller. Ved tunnellene kan man bl.a. skyte med gamle amerikanske våpen fra krigen. Veldig kult! :)
     
    tommy777 liker dette
  10. hansomlikerklm

    hansomlikerklm Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Enig med alle over, men om du havner på en rute med et kortere stopp i SGN er det bare å leie bil med sjåfør ved ankomst. Jeg fant en luke etter tollen der de leide ut bil med sjåfør for noen hundrelapper for en dagstur til byen. Hadde vært der før noen ganger, men hadde 6-7 hyggelige timer med en sjåfør som tok meg rundt og la inn stopp på de restaurantene jeg hadde lyst på.
    God tur!
     
    tommy777 liker dette
  11. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg var i Ho Chi Ming/Saigon i forrige uke. Jeg må si jeg foretrekker byen over for eksempel Bangkok, men den er nå meg.
     
  12. Blades33

    Blades33 Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    Her var det mye snadder, takk!

    @tommy777, glimrende tips ang sjåfør. Det stod på lista, men så er det denne "åh, hvilken sjåfør velger man, egentlig.."
     

Del denne siden