LH legger ned FRA-SVG

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av vthise, 09. aug 2015.

  1. vthise

    vthise EBD

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    18
  2. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Trist, da blir det enda mer slusing gjennom OSL
     
  3. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    Nein, dette er jo disaster. Da må vi reisende fra SVG via LHR, OSL eller CPH.
     
  4. Vegard

    Vegard Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Hørt rykter om dem skal opp med 4 flere avganger enn det dem har nå så blei ikkje overasket..
     
  5. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Dette var ikke bra. Har reist mye med Lufthansa siste året og synes ikke belegget har vært så håpløst. Regner med at blir ekstra prispress på resterende aktører, det kommer til å merkes at både Air France og Lufthansa legger inn årene samtidig. Det forsvinner et betydelig antall daglige seter.

    Dette er en gavepakke til SAS og KLM som nå får så og si all daglig trafikk mellom Stavanger og Europa.
     
  6. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Trist for Stavanger som mister så mye av tilbudet sitt, men slik er det jo dessverre når man er fullstendig økonomisk avhengig av én sektor.
     
    Cecilie and Scandipendler like this.
  7. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    ...eller Amsterdam eller Houston
     
  8. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    Via Houston, ja, men hvor lenge? Regner med den ryker om ikke så lenge også
     
  9. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde samme inntrykk fra BGO basert på egne observasjoner på ruten, men ruten ble jo kuttet uansett.
     
    rkvalvaa liker dette
  10. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Virkelig synd for SVG tilbudet, Lufthansa har gjort full retrett fra vestlandet da. De har nok mistet mye av den viktige oljesmurte business class trafikken ut i verden.

    Om ikke annet så kan dette være positivt for SAS og Houston ruta. Ellers vil det jo generelt være positivt for SAS da mange pax sikkert sluses via CPH og OSL, samt LHR. KLM og BA får litt mindre konkurranse fra SVG.
     
  11. tstraveling

    tstraveling Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som har erfaring med hvordan dette påvirker biletter på denne ruten, som allerede er bestilt og betalt?
     
  12. vthise

    vthise EBD

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    18
    Når AF varslet nedlegging sin rute gikk det en uke fra pressemelding til e-post med ny rute ble mottatt.
     
  13. tstraveling

    tstraveling Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Kjempeflott, tusen takk for kjapt svar.
     
  14. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,786
    Bonuspoeng:
    183
    Trist? Dette er jo katastrofe, det samme skjedde vel med BGO-FRA. En av konsekvensene der er jo at en monkey billett til AMS koster skjorta og jeg vet om folk som reiser SAS via OSL eller CPH i Plus når de skal til AMS. Og det til ca samme prisen som KLM tar på monkey...
    At alliansen ikke klarer å opprettholde direkte tilbud fra disse to byene i vest er jo elendig og vi kan nok forvente prisøkning på KLM's rute til AMS.
     
  15. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,263
    Bonuspoeng:
    113
    Kan bekrefte dette. Reiste BGO via CPH til AMS i Plus i fjor høst og det var MYE billigere enn monkey class hos KLM.
     
  16. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,164
    Bonuspoeng:
    183
    Trist, men det forundrer meg ikke.
    Er nok også bare et tidsspørsmål før vi ser reduksjoner fra andre selskaper (BA og KL) samt er nok også bare et tidsspørsmål før SAS kutter SVG-IAH og flytter flyet til en annen destinasjon.
     
  17. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Ærlig talt! Det er noe mindre aktivitet i oljebransjen, men bransjen er langt fra komplett død og begravet her i regionen. Regionen er fortsatt landet tredje største etter Oslo og Bergen, så det er ikke helt blottet for aktivitet her og alt som foregår her borte er heller ikke 1000% oljerelatert.

    Det forsvinner nå 500 seter daglig ut av SVG si at snittbelegg var 50%, da står vi fortsatt igjen med 250 stk. per dag som skal ut å reise. Denne reisegruppen står nå igjen med tre reelle alternativ, SAS, KLM og BA. Sistnevnte er et dårlig alternativ dersom det kun er snakk om intra Europa reiser. Det er klart at de gjenværende aktørene smiler fra øre til øre og gnir seg i hendene. Jeg reiser opp til flere ganger ukentlig inn og ut av SVG og kan si at du skal slite med å finne plass til de ekstra 250 pax'ene per dag på gjenværende flygninger.

    Tror vi kommer til å se en markant økning i priser, samt at de gjenværende kommer til å ytterligere optimalisere eller øke sine operasjoner på SVG. Personlig håper jeg på en morgenavgang til LHR med BA.
     
  18. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,786
    Bonuspoeng:
    183
    På BGO økte KLM når LH trakk seg ut, de er vel oppe i 5? Tror også at ikke bare KLM får flere passasjerer, men også våre alles kjære SAS som kan pushe flere pax inn på sine intercontinentale ruter. De har jo fått et bedre hardt produkt på sine 340'er som kanskje er et godt alternativ for noen.
    BA via LHR er ok om du skal langt og benytter OW men ytterligere en, helst to daglige rundturer hadde gjort dette enda enklere.
    Men for meg har Frankfurt vert det stedet jeg har hatt flest conecting flight når jeg skal på langtur. Så det blir vel å reise med bolaget SVG-CPH-FRA og så videre ut i verden :)
     
  19. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    KLM har 5 avganger om sommeren ja, kom en ekstra nesten umiddelbart etter at LH annonserte at de trakk seg ut fra BGO. Vinterstid kutter de imidlertid nå ned til 3 avganger, sammenlignet med 4 avganger W14/15.
     
  20. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Trist. Personlig har jeg aldri brukt Lufthansa i privat sammenheng, da det det har alltid vært billigere med BA eller KLM. Og rutetidene har også passet greit (reiser sjelden intra-Europa). Men med tanke på konkurranse så er jo dette en liten katastrofe.

    Får håpe på en morgenavgang til LHR. Det hadde jo vært perfekt.
     

Del denne siden