Rekker vi (de ha oss som ikke har det ennå) å fly LH F med A380 før det er slutt? https://onemileatatime.com/lufthansa-retiring-a380/
Problemet er vel at det blir en langsom død på F for oss. Selv om jeg hørte rykter om premium business...
Ja. 380 og 340-600 har F seter som nå forsvinner ut av bookingsystemene. 777X skal vel ha F, men det er enda en stund til de fases inn.
Nå finner jeg ikke igjen artikkelen, men Der Spiegel spekulerte i om LH kom til å parkere hele a380-flåten. Skulle ikke forundre meg om det faktisk stemmer. Edit: Fant den. https://www.spiegel.de/wirtschaft/l...landet-a-85ca3e84-1e09-45cb-bb17-19271916283b Nå har riktignok ett av flyene vært i AKL og hentet strandede tyskere, men en vet jo aldri.
Kan ikke forestille med deres premium kunder HON vil la seg tie stille når F fases ut. Da må deres C produkt nærme seg EVA AIR, der EVA lever opp til sitt rykte.
Lest flere reviews som bekrefter dette. Blir uansett en forandring i verdens økonomien og hverken F eller 4 motorer er kostnads effektivt på sikt.
Det forsvinner ut mye F kapasitet nå ja, det blir en del ruter som mister F og kampen om bonussetene vil vil tøffere - hvertfall for oss som ikke har LH SEN/HON. Artikkelen sier feilaktig at Lufthansa kvitter seg med A340-600, det stemmer ikke. Av en flåte på 17 forsvinner 7 stk så det gjenstår altså 10 av disse med F kapasitet. A380 flåten kuttes ned fra 14 til 8 fly, dette var tidligere planlagt å skje i 2022 i det 777X flyene skulle komme. Ellers består 747-8i flåten også med F, så det er ikke helt natta. Kanskje mest spennende er hvordan 777X flyene blir, det ryktes her om kun 4 F seter så det vil ikke være til glede for bonusjegere med så liten F kabin. 747-400 flyene som forsvinner hadde jo ikke F uansett.
Det blir interessant å følge hvilke ruter de kutter F på, eller om de reduserer til et par ganger i uken på ulike destinasjoner. I forrige kuttrunde fikk USA-rutene hard medfart.
Jeg synes A380 eco var bra, hadde gledet meg til å kanskje teste LH biz eller first en dag i A380. Synd det aldri ble satset fullt ut på den av Lufthansa, fantastisk fly
Kan ikke huske å ha lest at F forsvinner fra 777X. https://simpleflying.com/lufthansa-to-launch-a-new-first-class-on-their-777x-aircraft/
Den artikkelen spekulerer vel i hvordan en first class på 777 kan se ut, samt at det ikke kommer first på de 20 første flyene og heller ikke er bekreftet å komme senere. Om jeg forsto rett
Forsåvidt helt korrekt, men poenget mitt var mer at jeg ikke har sett noen skrive at det ikke blir F seter på 777X. Mulig jeg tar feil her, men del gjerne om du finner
Hei, https://onemileatatime.com/lufthansa-new-business-class-777x/ https://www.google.no/amp/s/simpleflying.com/lufthansa-keeps-first-class/amp/ De har vel kun 20 i bestilling, og de er vel ute F? mulig jeg tar feil her. A350 til LH kom også uten F.
De har kun 20 777-9 i bestilling ja, disse skal erstatte 13 747-400 maskiner som ikke har First og 6 A380-800 som har First. I tillegg forsvinner jo 7 av 17 A340-600 maskiner som har First. Lufthansa får en reduksjon på 13 maskiner som har First. Det kombinert med at SAS over lenger tid har hatt en elendig tilgjengelighet for First Awards gjør at vi dessverre kan gå ut i fra at det blir mye vanskeligere å fly First med Lufthansa i fremtiden uten å betale cash.