Lion King i London

Tråd i 'Reisemål' startet av Laban76, 02. des 2019.

  1. Laban76

    Laban76 Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,
    Jeg har tenkt å ta med barna på Lion King i London i januar/februar. Noen som har tips å dele?

    Lion King - Lyceum Theatre:
    Jeg har sett det finnes billetter spredt rundt i salen til forskjellige priser. Er det noen steder/områder det er bedre å sitte enn andre?

    Hotell:
    For å få tid til litt andre ting mens vi allikevel er der, har vi tenkt å dra på kveldsforestillingen (begynner 19:30), så et hotell i nærheten hadde nok vært det enkleste denne gangen så det er kort vei "hjem". Noen som har tips til ok hoteller i West End området?

    Generelt:
    Forslag til ting å gjøre mottas med takk :)
     
  2. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Spørs veldig på budsjettet. Om det er åpent så ligger Savoy rett ved, om det er litt mer på den fornuftige siden så ligger det to t-banestopp i 10 minutters gange fra teateret som gjør at en kan velge litt mer fritt. Waldorf ligger i området også, men synes rommene på hotellet var lovlig små prisen tatt i betraktning.

    Nå vet jeg ikke hvor gamle barna dine er, men mitt første møte med naturhistorisk museum synes jeg var magisk. Du bør/må riktignok være der tidlig for å unngå stor kø, men verdt det.
     
    Laban76 liker dette
  3. kristiaan

    kristiaan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Kan sterkt anbefale Lion King. Vi var på forestilling i New York. Helt fantastisk. Kjøp de beste billettene du får tak i :D
     
    Laban76 and Wiolenze like this.
  4. Monkeycat

    Monkeycat Mmmm...beer...

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Har sett Lion King både i London og i New York. Begge var veldig bra, men London var best :)
    Har ved begge anledninger sittet oppe på galleriet, og utifra det jeg kunne se derifra så var nok det et bra valg i forhold til å ha med seg småbarn, da "hellingen" på setene er mindre nede i hoved-delen. Billigere seter også.
    Det blir fort utfordringer for de minste å se hva som foregår på scenen, men mener å huske at det er puter til barna, noe som er et must uansett hvor du sitter.
     
    Laban76 liker dette
  5. Laban76

    Laban76 Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Yngste er 12, så hellingen på seteradene er kanskje mindre viktig. Har lest litt rundt, og ser ut til å lande på seter ved "midtgangen" nede på gulvet ca rundt rad 10-15. Det gir visstnok en liten bonus-opplevelse å sitte nærme når "dyrene" går gjennom midtgangen før forestillingen og etter pausen.

    Ang. hotell så er det vanskelig å si noe om budsjett uten å ha noen kontekst - jeg vet lite om hva "fornuftig pris" er for hotell i London.
    Hovedkriteriene er dermed såpass udefinerbare som:
    - ikke så langt unna
    - fornuftig priset
    - hyggelig
     
  6. Dicte

    Dicte Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Ja det er magisk å sitte nede langs midtgangen! Husker det godt fra da jeg selv så the Lion King når jeg var 13 :)
     
    Laban76 liker dette
  7. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Vi var å så Lion King i London for et par år siden, ungene var vel 7 og 10 år den gangen, og vi bodde på Park Plaza Westminster Bridge. Var vel ca 15 minutt å gå til teateret, forbi London Eye og mye annet flott. Vi har bodd på dette hotellet noen ganger, veldig greit og forholdsvis rimelig for flotte familierom. Sentralt i forhold til det meste og gode muligheter til transport.
     
  8. renda

    renda Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Om du ikke har kjøpt billetter kan du google theatre monkey london. God oversikt over bra seter ++ appen todaytix er også fin, mest for last minute og tidlig morgen samme dag billetter.
     
    Laban76 liker dette
  9. Laban76

    Laban76 Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Har nå endt opp med overnatting på Strand Palace Hotel - i nabobygningen til teateret. Noe særlig nærmere er det vel ikke mulig å komme.

    Billetter er også kjøpt inn. Leste litt rundt på Theatremonkey, og endte med å kjøpe billetter ved midtgangen på 7. rad - har ikke lyst til å ta sjansen på last minute billetter på denne typen tur...

    Takk for tips så langt, så får vi se om vi ikke får tatt en svipptur innom naturhistorisk museum også - kjenner hvertfall at jeg har litt lyst til det...
     
    renda liker dette

Del denne siden