Jeg henger meg på @RoadKing. Bodde ett år i San Diego for bare ett år siden og jeg tror det er en mye bedre match med barn enn det Los Angeles er. Gode muligheter for strandliv uten for mye mas (her er det bare å velge og vrake), godt utvalg av familievennlige restauranter som ikke koster så altfor mye (ingen typiske turistfeller), ulike attraksjoner (som RoadKing nevner, men vil også legge til USS Midway aircraft carrier). Da jeg hadde besøk av venner/familie med kun et snev av interesse for fly, så tok jeg dem med bort til Banker's Hill for å titte på flymaskiner som kommer inn for landing på flyplassen. De ble ganske imponerte (og sjokkerte).
Jeg ville valgt å bo i North Park nordøst for Balboa Park (hvor også zoo etc. ligger). Her er det forholdsvis rolig, men kort vei med bil til downtown (7-8 minutter), flyplassen (10-15 min), strendene (15-30 min alt ettersom) og gangavstand til butikker, restauranter og barer. Er plenty med Airbnb og VRBO (populær Airbnb-konkurrent nå om dagen) i North Park.
Anaheim og Disneyland/California Adventure er ikke så altfor langt unna til at man kan reise rundt 07:30 og parkere bilen 09:00 en lørdag morgen. Universal Studios krever derimot at man kjører i LA traffic.
Hvis man vil ha et lite ørkeneventyr er heller ikke Anza Borrego State Park langt unna San Diego.
Så jeg ville landet på LAX, hentet ut en leiebil, sett det viktigste i Los Angeles og deretter vendt snuta sørover mot San Diego.
Last edited: 21. nov 2019