Los Angeles med unger på slep - Hva gjør man?

Tråd i 'Reisemål' startet av Are, 21. nov 2017.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Siden det ser ut til å bli tur til LAX med SAS kommer det naturlige spørsmålet.
    Hva gjør man i området der med en 6åring og en 8åring?
    Budsjett billigst mulig, periode andre halvdel av februar.
    1 uke.
     
  2. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Disneyland ! Disneyland ! Disneyland ! Bo i nærheten.. Var der 1967 første gang og flere ganger senere. Kunne gjerne i min alder gjøre det igjen. Har 12 t LAX fra HNL 28.12, men for slitsomt:oops::rolleyes:
     
    Travellingalf liker dette
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Har aldri vært i LA med barn, men jeg kan tenkte meg at Universal Studios vil være stas! Santa Monica, med pier'en er fint.
    Er barna glade i film, kjendiser, musikk? Mye museer/attraksjoner som vil være gøy for barn.
    Disneyland er vel helmax, men ikke akkurat billig.
     
  4. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Tror ikke det blir billig, me Disneyland er vel et must(ca 3000kr for dere fire en dag), Santa Monica Pier er ikonisk, samt Venice Beach, Hollywood og Sunset blvd er rimelig ikonisk, men kanskje ikke så spennede for de på 6 og 8år. Ungene likte også Universal Studios, men det er kanskje litt mer for 8åringen din der enn for 6åringen. Griffith Observatory er vel også gratis, det samme med Califonia Science Museum.
     
    Last edited: 21. nov 2017
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Vil dere bade så lei bil og dra inn til Anza Borrego i ørkenen. Der er det swimming pool, sol og deilig temperatur.
     
    Fredrik81 liker dette
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    428$ for en dag synes jeg er rimelig stivt..
     
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Er det for alle på Disneyland?
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Har du sjekket Seaworld, Wild Animal Park og Legoland i San Diego?
    San Diego er forøvrig myyyyyyyyyyye bedre enn LA.
     
    Fredrik81 and Bjoern In America like this.
  9. Peet

    Peet Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Masse ting å gjøre, men selvfølgelig koster det meste endel. Santa Monica er flott, Venice er "så der" om man reiser med barn. Griffith Observatory må man stoppe innom og er verdt turen (husk å være der en god stund før solnedgang eller en stund etter, ellers er det et mareritt å parkere). Universal og Disney koster flesk, Six Flags er hakket rimeligere og ikke altfor langt å kjøre. Ellers har man LA Zoo og Aquarium of the Pacific
     
  10. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Det koster å ha barn. Men hvor ofte tar du de med til LA? Ikke hvert år? Universal og Disney et et must! Har du tenkt å slepe barna med på en 12 timers flytur så får de ikke oppleve det aller kuleste i LA? Som å reise til Billund og nekte barna å oppleve Legoland.

    Nei, ta kostnaden det er å ha barn og gi dem en opplevelse de vil snakke om i årevis fremover.
     
    Nanping, LNAND, wilco and 6 others like this.
  11. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du får tenke sån at dere får gjort 3-4 ganger flere karuseller om dere drar en ukedag kontra å komme samme plass om sommeren.
    Det er dyrt, men det er alle fornøyelsesparkene i USA.
     
    staledude and Bjoern In America like this.
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Six Flags Magic Mountain er verdt turen..
     
  13. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    Skal all tiden brukes i Los Angeles?

    Roadtrip er alltids en mulighet.

    Mye bra turområder rundt LA som er gratis å benytte seg av. Å dra oppover kysten til f.eks. San Luis Obispo er også strålende. Veiene er fine å kjøre på, du har masse steder dere kan stoppe og det koster ikke allverdens med leiebil.
    Montaña de Oro er en strålende state park, og det er masse turområder ellers.
    http://www.sanluisobispo.com/sports/outdoors/article115360843.html

    Mer om sørlige California:
    https://insideflyer.no/forums/threads/Én-uke-i-los-angeles-–-dos-and-donts.8288/
    https://insideflyer.no/forums/threads/skjulte-skatter-og-opplevelser-mellom-la-g-sf.5364/
    https://insideflyer.no/forums/threads/california-i-november.6986/
     
    Upsaker and Fredrik81 like this.
  14. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde ungene hans vært 2-3 år eldre kanskje, helt maks om man har barn fra 9/10-18. Syns selv det var drit kult. :)
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Godt poeng. Jeg tenker bare på meg selv :p
     
    Fredrik81 liker dette
  16. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    løfter denne tråden da jeg er litt i samme situasjon som trådstarter.

    ser ut som det blir høstferie 2020 med SK til LAX.
    vi er på reisetidspunkt familie med 3 barn på hhv 3,5, 11 og 14 år.

    ønsker å "gjøre" los angeles med skiltet, walk of fame, venice beach og santa monica etc, men gjerne ikke bo midt i gryta heller.
    for disse tingene er vel offentlig transport best gjerne? husk vi er 5 stk så taxi/uber blir ofte litt stress. eller er det helt greit å kjøre selv?

    leser at noen foretrekker san diego, lenger sørover?

    ad parker må man jo innom det også. vi har gjort både universal i orlando og eurodisney tidligere. legoland i dk er gjort en håndfull ganger også.
    hva anbefales?

    takker på forhånd for innspill
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har bodd i San Diego i 3 år, syntes alltid LA var (og er) masete.
    I San Diego er det roligere. Du har som du nevner Legoland, dessuten også Seaworld og ikke minst San Diego Zoo og Wild Animal park. Strand mulighetene i SD er mye bedre og det er til en viss grad relativt greit å bruke offentlig transport. Dog, USA er bilens hjemland, så det er greit med et kjøretøy.

    Jeg pleier å anbefale folk å bo i Moonlight Beach, Encinitas. Forstad ved kysten som du kan ta tog downtown SD til/fra. Derfra er det grei aksess til masse attraksjoner.
     
    leeds1979, jgroneng and thomassg like this.
  18. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg henger meg på @RoadKing. Bodde ett år i San Diego for bare ett år siden og jeg tror det er en mye bedre match med barn enn det Los Angeles er. Gode muligheter for strandliv uten for mye mas (her er det bare å velge og vrake), godt utvalg av familievennlige restauranter som ikke koster så altfor mye (ingen typiske turistfeller), ulike attraksjoner (som RoadKing nevner, men vil også legge til USS Midway aircraft carrier). Da jeg hadde besøk av venner/familie med kun et snev av interesse for fly, så tok jeg dem med bort til Banker's Hill for å titte på flymaskiner som kommer inn for landing på flyplassen. De ble ganske imponerte (og sjokkerte).

    Jeg ville valgt å bo i North Park nordøst for Balboa Park (hvor også zoo etc. ligger). Her er det forholdsvis rolig, men kort vei med bil til downtown (7-8 minutter), flyplassen (10-15 min), strendene (15-30 min alt ettersom) og gangavstand til butikker, restauranter og barer. Er plenty med Airbnb og VRBO (populær Airbnb-konkurrent nå om dagen) i North Park.

    Anaheim og Disneyland/California Adventure er ikke så altfor langt unna til at man kan reise rundt 07:30 og parkere bilen 09:00 en lørdag morgen. Universal Studios krever derimot at man kjører i LA traffic.

    Hvis man vil ha et lite ørkeneventyr er heller ikke Anza Borrego State Park langt unna San Diego.

    Så jeg ville landet på LAX, hentet ut en leiebil, sett det viktigste i Los Angeles og deretter vendt snuta sørover mot San Diego.
     
    Last edited: 21. nov 2019
    leeds1979, jgroneng and RoadKing like this.
  19. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    takk for supre innspill. slike erfaringer kommer godt med.
    mulig vi tar en natt eller to i los angeles da, og så drar ut av kaoset :)

    var i florida i fjor og vi hadde da et par netter på miami beach før vi dro til veskysten og treasure island. det var kult på ocean drive men kanskje ikke stedet man tilbinger 14 dager med små barn
     
  20. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    ps; dersom man havner i san diego, er det tullete å ville seg ned i tijuana? eller får man litt mexico? eller tar det evigheter med grensepassering etc?
    #uvitende...
     

Del denne siden