Lounge Tråden

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Darkcho, 05. juni 2014.

  1. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  2. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Tok en tur over til İGA lounge ved IST for å se om dette var sant. Nope, alt var dårligere enn hos TK Lounge. Du må ikke finne på å betale 59 EUR om du ikke har Priority Pass.

    Besøkte denne loungen etter åpningen av den nye flyplassen og har ikke vore innom siden. Den virker nå lite eksklusiv og viser tegn til slitasje. Du kan si at Lufthansa/LX Senator er kjedelige, men de er velholdte. Samme med SilverKris og Qatar.

    Servering var i stil med en skolekantine og den eneste smakfulle/rolige avdelingen er avbildet under. Ingen tarmac views. Internet maks 10-20 Mbps og mye ambient lyd. Avoid.

    I gullstua ved OSL har de fjernet skriveren, men du kan printe ved å sende til resepsjonen.

    [​IMG]
     
    Upsaker and Lars J like this.
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Surfer videre etter en sydentur og har kommet til returen som er veldig vanskelig å finne en hyggelig routing på. Nå vurderer jeg å noen timer på IST midt på natta. Er det noen som vet om Turkish-loungene fortsatt er døgnåpne? Deres egen nettside har ikke åpningstider og de generelle loungeoversiktene sier også døgnåpent.
     
  4. MarkSS

    MarkSS Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    93
    De er fremdeles døgnåpne, ja
     
    Xflipper and Upsaker like this.
  5. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  6. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,163
    Likes mottatt:
    7,926
    Bonuspoeng:
    183
    Har jeg forstått reglene riktig når Platinum har adgang til Centurion-lounges? Noen som har prøvd?
     
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    jgroneng and holmen like this.
  8. Mbj

    Mbj Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    For de av dere som skal på lounge-safari på LHR i nærmeste fremtid, både United og Air Canada er stengt. Singapore er åpen, men krever negativ PCR test tatt de siste 72 timene (ikke nok med vaksinesertifikat!).

    Litt begrenset utvalg, baren er i drift og varmretter må bestilles til bordet.

    IMG_20211017_083102.jpg IMG_20211017_083109.jpg Screenshot_20211017_083418_com.android.chrome.jpg IMG_20211017_083852.jpg
     
    Kalsnes, Rscott, mathiasfe and 10 others like this.
  9. Mbj

    Mbj Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    På LHR er lufthansa business åpen, senator stengt. Ganske folksomt kl 9 en søndag morgen så ikke så gode bildemuligheter. Vin, øl på tapp, varm frokostbuffét pluss litt annet som frokostblanding, hjemmelaget granola bar og vitamin shots.
     
    mathiasfe, Earl, Eddie47 and 4 others like this.
  10. Gabface

    Gabface Medlem

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    378
    Bonuspoeng:
    63
    Nå som verden åpner igjen så smått blir fort OSL-EWR med SAS biz, hvor man ønsker en tur innom polaris loungen i terminal C på vei hjem aktuell for mange her inne.

    Det jeg lurer på er om det er mulig å sjekke inn på terminal B hvor SAS flyr fra, deretter passere Security i terminal B, så ta «toget/buss» til terminal C, gå på polaris loungen, og deretter ta toget/buss tilbake til terminal B og fly hjem?

    Fant et eldre innlegg på tilsvarende spørsmål, og da var det vel @indahla som den gang brukte en løsning hvor han dro rett til terminal C, security der, rett på lounge, og så toget til terminal B. Men det blir ikke mulig da jeg skal sjekke inn bagasje og det må jo gjøres på terminal B.

    Siste nytt jeg fant ang de stenge polaris loungene var at tre av de åpnes i 2021(en av disse var ewr), men en bestemt dato er ikke klar.
     
  11. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,661
    Bonuspoeng:
    183
    Toget går kun landside. Det går buss airside, men erfaringen er vel at det kun er mulig å ta denne fra Terminal C til terminal B. Du må derfor sjekke inn på B, ta toget til C og passere security der for så å ta bussen tilbake til B før avgang.
     
    tobeornot999, Gabface and trygveat like this.
  12. Gabface

    Gabface Medlem

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    378
    Bonuspoeng:
    63
    Da ble det mer klart. Takk skal du ha!
     
  13. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,661
    Bonuspoeng:
    183
    Bare hyggelig. Et annet tips er at hvis vaktene i sikkerhetskontrollen sier du er i feil terminal så kan du bare si at du skal besøke Polaris-loungen så slipper de deg gjennom. De er sikkert mer vant til folk som har gått av på feil terminal enn gærninger som gjør det bevisst for å besøke en lounge ;)
     
    tobeornot999 and Gabface like this.
  14. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis Polaris loungen er åpen på ewr, hvor lenge før avreise bør man planlegge med tanke på bytte av terminal?
     
  15. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Dersom bussen som går airside er operativ går det veldig raskt å komme seg fra loungen til piren hvor SAS flyr fra. Ser i bildearkivet fra besøket mitt i desember 2018 at jeg var på vei ut av Polaris klokken 16:47 og 13 minutter senere var jeg på plass i Senator-loungen med champagneglass i hånden.
     
  16. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Er senator i terminal b?
    Tilgang her enten med Sas c billett,eller Sas gull?
     
  17. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Lufthansas lounge ligger like over gangen fra SAS i Terminal B. Den er delt opp i Business og Senator, hvor Senator-delen er forholdt de med gullkort i *A (og reisende i first class).
     
    mrt and Maggie like this.
  18. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Da må jeg teste denne neste besøk på Ewr. Hvordan er denne i forhold til Sas?
     
  19. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Bedre mat og drikke enn hos SAS, men tidvis vanskelig å finne sitteplass. Kan være nyttig å bevege seg over til SAS-loungen når det nærmer seg avgang, da boarding og "final call" annonseres her :)
     
    tobeornot999 and Maggie like this.
  20. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,163
    Likes mottatt:
    7,926
    Bonuspoeng:
    183
    1 time og 45min transit i VIE, hva bør man velge: Austrian business lounge, eller Sky Lounge (Priority Pass)? Biz billett videre til OSL
     

Del denne siden