Lounge Tråden

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Darkcho, 05. juni 2014.

  1. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,960
    Likes mottatt:
    5,770
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg kan rapportere om musserende i gullstuen på CPH i dag :)
     
    Petter B-C, Supersergei and Xflipper like this.
  2. PerFlyer

    PerFlyer PerFlyer

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    33
    I dag gjorde jeg en erfaring med CDG og lounge som ikke var særlig positiv. Vi er på vei hjem etter en flott ferie i Thailand. Vi overnattet på hotell ved flyplassen (uten frokost)og ankom tidlig for å ha litt tid i SA-loungen før avgang kl. 08.45 til BRU. Vi sjekker inn i biz-skranken til Brussel Airlines og får der en voucher og beskjed om å bruke den på et spisested ved gaten. Jeg spør om vi ikke kan bruke SA-loungen. Jeg hadde sjekket på nett at den åpner kl. 05.30, men får beskjed om at den ikke åpner før kl. 09.00. Jeg har ingen lounge-erfaring fra CDG, er ikke godt kjent på flyplassen og går til gaten.

    Ved ankomst gaten ser jeg nærmere på voucheren. Den skal brukes på en liten kafe og er pålydende €10. På to personer. Ja, det har vært tilfeller der effekten av EBG har vært større.

    En annen sak er at CDG har en layout som ikke er gunstig for oss som vil bruke mest mulig tid i lounge. Jeg har en viss loungeerfaring fra de siste tre årene og har en strategi som ikke ville funket særlig godt på CDG. Vanligvis går jeg til gaten med en gang, særlig hvis jeg ikke er kjent på flyplassen, beregner så hvor lang tid det tar å gå til loungen, slik at jeg kan slappe av lengst mulig i loungen før boarding. Dette fungerer på de fleste flyplasser jeg bruker (LHR, FRA, BKK, HKT, MLA, ARN, CPH, OSL m.fl.). Det er ingen kø mellom lounge og gate. PÅ BKK i går var det 7 minutter å gå fra lounge til gate.

    På CDG er sikkerhetskontrollene lagt til de de forskjellige gateområdene, slik at du ikke kan bevege deg fritt rundt på flyplassen etter sikkerhetskontrollen, noe som gjorde at jeg ikke fikk fulgt opp episoden med voucheren. Men selv om vi hadde fått tilgang til SA-lounge, måtte vi gått derfra i ekstra god tid for å komme til gate. Min vanlige loungestrategi ville ikke være mulig. Jeg skriver dette på The Loft på BRU der det er 4 min til A51 som tar meg til OSL.

    Noen innspill til min voucher-opplevelse og ellers bruk av lounge på CDG?
     
    Sonictravel liker dette
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    CDG burde vært nedlagt.
     
    Flyrlavt liker dette
  4. nicholas

    nicholas Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    13
    Forsøkte å søke rundt på forumet her og har også prøvd å lete på Star Alliance sine sider om Gull medlemmer men har ikke funnet noe svar.

    Spør derfor her om det er mulig for SAS gullmedlemmer å også ta med en venn på Star Alliance loungene. Noen her som vet :) ?
     
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, Star Alliance Gold kan ta med seg en gjest.
     
  6. ChrisTW

    ChrisTW Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Star Alliance har også laget egne sider om temaet.
     
  7. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,412
    Likes mottatt:
    21,239
    Bonuspoeng:
    183
    På *A kan man ta med 1 gjest (som har *A billett samme dag), men man får ikke ta med "familie", for det å ta med opptil 4 stykk gjelder kun SAS lounger.
    Har testet dette i forrige uke.

    *A lounge på Schiphol, i Schengendelen, er forresten blitt veldig bra! Mange hakk opp fra det som var lounge før.
     
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer. Derav må du har EBD, donerer sjefen EBG, vipps kommer 4 pax inn:)
     
    jgroneng liker dette
  9. BogZog

    BogZog Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Skal slå ihjel 7 timer på EWR på Fredag. Reiser SAS pluss så United Polaris er uaktuell. Hva syns dere er det beste alternativet? Har tid nok til å bytte terminal...Takk for svar. (EBG)
     
  10. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du ikke vil forlate flyplassen har du vel bare Lufthansa og SAS-lounges å velge mellom i Terminal B og kun den siste hvis du ikke har gullkort. Det er mulig du slipper inn i de andre terminalene for å se deg rundt litt, men det spørs om det er verdt det hvis du ikke har tilgang til Polaris. Hvis du er åpen for å forlate flyplassen er det vel noen få tips her: https://insideflyer.no/forums/threads/8-timer-ventetid-ewr.14533/
     
    Last edited: 04. mars 2020
    holmen and BogZog like this.
  11. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Oslo lufthavn oppdaterer hvilke steder er åpne på denne siden:

    https://avinor.no/flyplass/oslo/sho...ikkene-og-spisestedene-er-apne-pa-flyplassen/

    Generell info: https://avinor.no/flyplass/oslo/planlegg-reisen/lounge/

    SAS gir trolig melding om lounge i egne kanaler.

    Se også:
    https://insideflyer.no/forums/sas-star-alliance-har-jeg-lounge-tilgang-hovedtråd
     
    paron, Rscott, Eddie47 and 1 other person like this.
  12. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Edvard liker dette
  13. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Calling, EndreD, Kristian and 8 others like this.
  14. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Tiltredes! Ingenting er kjekkere å bedrive tiden med i en lounge enn litt flytitting:)

    Ser ut til at LH også har en lounge med bra utsikt:



    https://onemileatatime.com/lufthansa-lounge-berlin-review/
     
    holmen, drsyk, Edvard and 1 other person like this.
  15. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    drsyk, Maggie and Upsaker like this.
  16. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    SAS gullmedlemmer kan ta med 4 av nærmeste familie inn i loungen, er det noen som vet om besteforeldre går under 4 nærmeste, eller er det kun foreldre/barn/partner?
     
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    https://www.sas.no/reiseinfo/pa-flyplassen/lounger/
    Her står følgende:
    upload_2021-8-16_13-11-44.png
     
  18. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Og på denne siden er kun egne barn og ektefelle/partner nevnt, ikke foreldre engang. Det er gøy hvor inkonsistente SAS kan være, selv på egne nettsider.

    Uansett vil jeg tro at det er god sjans for at loungepersonalet slipper inn besteforeldre hvis dere spør. Og på innlandsloungen er det jo ikke alltid noen som står i døra engang. Kontrollen består i at du trykker "4 gjester" på skjermen i porten og de neste 4 boardingpassene slipper gjennom.

    Screenshot 2021-08-16 at 13.13.17.png
     
    Last edited: 16. aug 2021
    tobeornot999 and holmen like this.
  19. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,165
    Likes mottatt:
    7,928
    Bonuspoeng:
    183
    Planlegger tur i november og planlegger allerede loungesafarien. Har EBG, PP og biz/plus billett. Innspill til planen:
    • 1:15 i CPH, SAS lounge, dårlig tid(!)
    • 3:30 i LIS, TAP, Blue lounge
    • Retur:
    • 2:30 i LIS, ANA for en dusj (grytidlig flight til LIS, så mulig det blir kattevask på morran) eller er det bedre dusjer på LHR?
    • 4:20 på LHR arr/dep T2A, Silverkris, Maple Leaf. Senator?
    Med unntak av SAS CPH og LH business lounge på LHR, så har jeg ikke vært innom noen av de nevnte loungene.

    #drømmenlever!
     
  20. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,412
    Likes mottatt:
    21,239
    Bonuspoeng:
    183
    Og her må man være litt forsiktig med rekkefølgen du slipper inn folk på. Om personen bak deg har status selv, virker det som at gjestene blir "nullstilt". Så slipp inn statusløse rett etter deg selv før evt folk som har adgang selv. "Problemet" ble løst med at fruen trykket på at hun skulle ha med 2 gjester (der jeg hadde trykket på 3 gjester). Jeg hadde rett og slett ikke tenkt på at sølvkort har loungefordeler om sommeren. Men man skal ha med en hel gjeng på to forskjellige kort så er det viktig å være obs på.
     

Del denne siden