Lufthansa first class 747-8 eller a380?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Mrkontiki, 12. mai 2016.

?

Lufthansa first class 747-8 eller 380a?

  1. 747-8

    15 vote(s)
    65.2%
  2. a380

    8 vote(s)
    34.8%
  1. Mrkontiki

    Mrkontiki Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Heisann

    Lufthansa first class 747-8 eller a380?
    Jeg tenke å prøve meg på en av disse til helgen. Kan velge, men på 380a blir det 2 timer mindre på firstclass terminalen i Frankfurt.

    Noen som har prøvd begge å har noen anbefalinger?

    :)
     
    Hamburgersmauet liker dette
  2. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Har bare prøvd 747-8 og var meget godt fornøyd med den.
    Setene er vel de samme. 380 har større toalett, selv om 747 sitt også er av grei størrelse.
    747 har færre First seter enn 380 om det har noen betydning.
    Servering ombord skal være den samme.

    Tror glatt jeg hadde tatt 2 timer lenger i FCT....
     
    KristianR and Hamburgersmauet like this.
  3. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,457
    Likes mottatt:
    29,598
    Bonuspoeng:
    183
    747-8. Nyere fly, og lengre tid på FCT.
     
    Mrkontiki and Hamburgersmauet like this.
  4. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,457
    Likes mottatt:
    29,598
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vel 8 First seter både på 747-8 og 380?
     
    Mrkontiki and Hamburgersmauet like this.
  5. Guden

    Guden EB Diamond

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Har testet begge og synes A380 er best. Dels fordi man sitter oppe (som er litt gøy) og dels fordi det er litt mindre flystøy. Når jeg fløy LH first med A380 i fjor høst, så føltes det som å sitte på ryggen til ei bie (nå har jeg ikke sittet på ryggen til ei bie før, men you get the idea) Lett summing og flyet bare vugget under take-off og ved turbulens...null risting og nesten null støy. Eller så er kabinene tilnærmet identiske. Derimot er 747 den vakreste og kuleste samt litt majestetisk av alle kommersielle flytyper (synes jeg). Men jeg personlig holder en knapp på A380
     
    Mrkontiki and Hamburgersmauet like this.
  6. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    747-8i er eneste jeg har forsøkt av de nevnte med LH F.. Den er helt nydelig!

    Når det er sagt: Har flydd Thai F i A380, og komfortmessig (støy/risting) er A380 overlegent alt annet jeg har fløyet.. Lykke til!
     
    Mrkontiki and Hamburgersmauet like this.
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,696
    Likes mottatt:
    32,607
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen tvil om at 747 er betydelig mer elegant enn 380, men... Når du sitter inne i flyet så ser du ikke hvor klumpete 380 er. Jeg ville gått for 380, så får det heller være at det blir 2 timer mindre i FCT.
     
    Mrkontiki and Hamburgersmauet like this.
  8. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Ville definitivt valgt a380.

    giphy.gif
    Føles utrolig romslig. Nesten vulgært mye plass. Dessuten er baderommet helt sinnssykt med praktisk pissoar for oss stående og egen benk for omkledning til pyjamas. Her stanger du ikke hodet i veggen når du skifter for å si det sånn.

    Deler noen bilder fra begge kabinene. Først a380 til SFO:

    IMG_5451.jpg IMG_5441.jpg IMG_5436.jpg IMG_5410.jpg IMG_5253.jpg IMG_5247.jpg IMG_5239.jpg IMG_5225.jpg IMG_5203.jpg IMG_5195.jpg

    747-8 til Tokyo:

    IMG_7214.jpg IMG_7239.jpg IMG_7216.jpg IMG_7196.jpg IMG_7188.jpg
     
    Last edited: 12. mai 2016
  9. Mrkontiki

    Mrkontiki Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Blir Frankfurt - JFK var vist bare en billet igjen med a380 så da gikk jeg for 747-8 :D Da jeg skal ha med dama. Fire timer på first terminalen nå så det blir nok en opplevelse! Tenkte på å velge å sitte på første rad siden vi liker å ha vindu plass å ha mulighet til å se hverandre.

    a380 business hjem igjen da det ikke har dukket opp noe first enda.

    Takk for alle tipsene, fine bilder hamburger gleder meg enda mere :D
     
    RoadKing liker dette
  10. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Skulle ønske jeg kunne stilt dette spørsmålet..... :( Har kun F på 747(gammelconfig) og A346x2(gammelconfig) på Lufthansa :):)
     
    Mrkontiki liker dette
  11. Mrkontiki

    Mrkontiki Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg hadde veldig lyst å test lufthansa first å akkurat når jeg skulle bestille ferie tur kom det opp en reklame på tv om å låne penger å betale tilbake når jeg selv ønsket. Så da slo jeg bare til fikk låne 200 tusen uten spørsmål. Skal legge ut bilder når jeg kommer fram til New York. Ble junior suite med city veiw på hilton millenium. Noen som har prøvd det hotellet sto imellom det og conrad. Har mulighet til å booke om. :)
     
  12. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Seriously.......????!?!:eek::eek:o_O:rolleyes::eek:
     
    Insomnia4u liker dette
  13. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,842
    Likes mottatt:
    2,412
    Bonuspoeng:
    113
    Så...forbrukslån på 200K for å fly LH F....wow..håper det der var en ironisk kommentar og at du bruker CT..
     
    Shyneno liker dette
  14. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,855
    Likes mottatt:
    1,929
    Bonuspoeng:
    113
    Hilton Millennium er ganske bra hotell spesielt hvis du ønsker å være helt sør på Manhattan, ligger ved siden av WTC memorial.Har bodd i akkurat samme city view jr suite og det er kanon utsikt i disse, veldig tøft. Hotellet har basseng, noe som er uvanlig i NYC. Det nyere Conrad ligger kun 10 min gang unna hvis du vil ha freshere rom i samme området, og der er jo alle rommene suiter.
     
  15. Mrkontiki

    Mrkontiki Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Ble executive suite hilton midtown istede pga tilbud med hilton :) Håper det er like bra! Hahaha var nok CT som ble brukt på firstclass ja! Business på vei hjem igjen, etter at jeg gikk på en kjempe smell som uerfaren ct bruker å booket economy med lufthansa i sist gang. Tror jeg sparte 2000kr på billettene etter fule charge osv var betalt:p Men er klar til avreise imorgen!
     
  16. Mrkontiki

    Mrkontiki Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Blir fire flights på firstclass med United innenriks i USA da jeg skal reise litt rundt. Ligger på samme pris som SAS pluss i Norge, men får vertfall litt bedre sete å litt oppvarting ikke bare en gratis brus å sitte fremst. ;)
     

Del denne siden