Kjære IF-venner! Endelig kom det masse bonusbilletter til Bangkok. Til dels 6 seter i Business! Løp og kjøp, disse setene vil nok bli revet bort.
Takk for godt tips! Noe var antagelig feil hos SAS. Nå kommer det opp "no availability" uansett dato man søker på.
Seriøst!? Og jeg som sa til fruen: "Du kan tenke senere! Nå må vi booke! Det kan likegodt være en feil når dem slipper 6 seter samtidig." Uansett, jeg har billett og receipt. Da vil dem vel la det stå. EDIT: Jeg kommer fremdeles til betalingssiden:
Absolutt, kjøp hvis du kan! Jeg ville gjort det samme. Men møtte kuk i computeren. EDIT: det gikk bedre fra PC enn mobil. Så jeg fikk booket etterpå.
Det er i hvert fall ikke en prisfeil. Når SAS feilaktigvis har slupper bonusseter (i et program som egentlig lokker kundene med muligheten for å bestille disse), så tenker jeg at det står seg...senest i forliksrådet. Men jeg er sikker på at SAS ikke rører billettene som nå er ordnet.
Tviler sterkt på at dette er et feilslipp. Heller er det forhåpentligvis et tegn på at SAS har samlet litt statistikk på denne ruten og er nå mer komfortabel med å slippe litt bonusbilletter 2-3 måneder frem heretter.
Dette var riktig svar. De er litt rare sånn.... Dårlige flytider, for å holde orden på døgnrytmen. Men måtte likevel kjøpe når prisen var så god
Og der ser alt ut til å være støvsugd Har en tur til LPA i månedsskiftet nov/des som jeg tenkte jeg kunne bytte ut med BKK. Fant ledige billetter for en halvtime siden, men før jeg fikk bestemt meg for datoer og klokkeslett var det bare Plus igjen. Jaja. Sånn går det når man er for treg til å oppdatere seg på forumposter.
Så forskjellig kan man være. Jeg synes det er akkurat super å starte turen kort før midnatt, spise litt og sove rett etterpå Jeg har hatt det slik til PVG og synes det er mye bedre enn til HND, der man starter i lunsjtida for å ankomme kl 8 om morgenen. Men smak og behag. Og god tur! Jeg håper at alle billetter ble plassert hos IF bonusnissene .
Tilbake til Europa: helt enig - og gjorde det samme på TG nylig. Genialt! Tok av fra BKK 01.00, landet uthvilt kl 07 på OSL, og gikk rett på jobb. Men ut fra Europa like før midnatt, ikke like genialt - om man ønsker å skru om litt på tidssonene. Lander langt ut på ettermiddagen på BKK, og med en del soving underveis blir det jo bare tull å skulle sove igjen typ 6-7 timer senere for å komme seg over på Thailand-tid.
SAS veksler mellom natt- og dagflyvning til BKK, så er noe for en hver smak: Senere i vinter øker frekvensen med tidlig avgang:
Det er fremdeles noe fra CPH tilgjengelig i Business. Kanskje mulig å sy sammen segment for segment (for rene SAS reiser går det meg bekjent fremdeles) eller eventuell ordne betalt reise til CPH. Da betaler man også litt mindre i avgifter og får noe poeng, så det blir kanskje ikke så mye dyrere, selv om det kommer med litt risiko og ubehag.
Jeg sjekket direkte fra CPH også for de to siste ukene i november og to første i desember. Der ser det i hvert fall helt skrapet ut.
Tre dager har fremdeles litt outbound (17./25. november og 1. desember) Dessuten ganske mye retur ledig i desember.
Av interesse: Vet noen, hvilken lounge vi kan bruke på BKK? SAS selv sier Miracle lounge: Men SkyTeam lounge finder sier Air France KLM Sky Lounge: Jeg håper selvsagt begge, slik at det likevel blir en liten lounge safari, men ellers ser begge to OK ut. Dessuten er det vel en China Airlines lounge, men den får vi vel ikke bruke når det ikke står i lounge finder, selv om den drives av et SkyTeam medlem?