Med eller uten SAS til Toronto

Tråd i 'Reisebrev' startet av Cforoe, 15. juli 2022.

Tags:
  1. Cforoe

    Cforoe Bonusjeger

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    646
    Bonuspoeng:
    93
    Da var tiden kommet for mitt første reisebrev etter å ha konsumert uendelig mye innhold her på IF i flere år. Turen går til Toronto i morgen, men først en liten introduksjon av meg selv:

    Mann, 46 år, familiefar bosatt på Toten. Flyr stort sett kun i ferie og fritidssammenheng. Hyggelig å hilse på dere alle . Fram til 2014 hadde jeg kun fløyet økonomi, men så prøvde jeg en oppgradering via OptionTown på SAS til SFO. Og da tok livet en ny og bedre vending. Tror også det var rundt denne tiden jeg skaffet med AMEX og ble heltids Bonusjeger. Etter dette har det blitt turer i F og C med og uten familien. Livet i businessclass er rett og slett bedre! Jeg er også av den typen som synes planlegging av slike turer er nesten like bra som selve turen. Så nå er jeg nesten avhengig av å alltid ha en tur booket så jeg har noe å se frem til (har denne lidelsen et navn?). Ikke så nøye hva slags tur det er bare den går mellom to kontinenter. Av en eller annen grunn gleder jeg meg mye mer når turen går til et annet kontinent.

    Så om turen til Toronto:

    I april var jeg innom Travel Hacks og fant en passende tur i fellesferien! til Toronto med SAS. Booket selv på nett ARN-YYZ med FlyPremium rabatt og på chaten fikk jeg lagt til OSL. Gledet meg til å teste A321LR og businesskabinen.

    Opprinnelig reise:

    OSL - ARN / SAS Plus (A320Neo) (14/7)
    ARN - YYZ / SAS Business (A321LR) (15/7)

    YYZ - ARN / SAS Business (A321LR) (19/7)
    ARN - OSL / SAS Plus (A320Neo) (20/7)


    Først ble OSL-ARN automatisk booket om til Ethiopian med avgang 5 minutter senere enn kansellert SAS-fly. Men når ARN-YYZ ble kansellert neste dag ringte jeg inn til en danske som kom opp med denne ruten:

    OSL-FRA / LH Business (A321) 16/7
    FRA - EWR / LH Business (747-8) (16/7) (sete i 2. etg.)
    EWR - YYZ / AC Business (737 MAX8) (16/7)

    Ikke optimalt med reise via USA, men er egentlig bare glad for at det blir tur. Håper en connection på EWR på 2:50 holder. Så får vi se om det blir retur med SAS den 19/7. Jeg tviler. Men hva er det verste som kan skje? At jeg blir strandet alene i Toronto uten kone og barn for noen dager mens det er ferie?


    Planene i Toronto er egentlig veldig få. Gå mye, utforske lokalt øl og bare nyte livet. Nå har det seg slik at Alanis Morisette har konsert i byen mens jeg er der, så jeg har kjøpt meg en billett. Er ikke noe kjempefan men har jo hørt mye på albumet «Jagged Little Pill» som kom ut på 90-tallet. Hun er jo canadier så blir sikkert stas å oppleve henne på hjemmebane. Konserten er på Budweiser Arena som er en utendørsarena med tak over deler av arenaen med plass til ca. 15.000 tilskuere
    Alanis_Morissette_-_Jagged_Little_Pill.jpg
    Budweiser Arena.jpg

    Mine tidligere erfaringer fra byen var en jobbreise i 2013 med 3 overnattinger. Fikk sett litt da, men skal utforske mye mer nå. Og så har jeg i barndommen bodd et år i byen i 1980 da min far gikk på stabsskole her. Husker fint lite fra da så blir fint med et gjensyn av byen.


    Har foreløpig valgt bort Niagara Falls. Litt fordi jeg synes det går bort for mye tid til å besøke det og så har jeg jo vært der for 40 år siden:D. Sikkert litt stress nå i høysesong også, men føler jeg for det så kanskje. Ellers skal både Little Italy, Little Norway og Kensington Market besøkes. Mye tas på sparket.


    Fant tidlig ut at Toronto ikke var en billig by når det gjelder hoteller sentralt. Booket tidlig via Stayforlong.com et rom på Radisson Blu Downtown til en god pris på kr 2500 pr natt. Men måtte avbestille dette når det ble streik siden oppholdet ville bli belastet en uke før avreise. Kikket innom AirBnB men mye stusselig. Endte opp i går å bestille via HotWire. 3 netter på uspesifisert hotell. Endte opp på The Fairmont Royal York til ca. kr 3000 pr natt. Er en god del under prisen på andre bookingsider. Er jo egentlig litt over mitt ønskede budsjett, men er man på egotrip så er det lov å slå seg løs. Hotellet ser bra ut og ligger sentralt, så blir sikkert bra. Kom over et rimelig og sentralt hotell som ved første øyekast virket forlokkende. Grunnen til at det var billig var at i første etasje var det strippeklubb med høy musikk til langt på natt. På Tripadvisor var det ikke alle som hadde fått med seg det . Så viktig å lese hotellbeskrivelsen nøye.
    Fairmont.jpg

    Dette var fryktelig lang intro, men lover at fortsettelsen skal bli kortere og mer konsis. Spenn fast setene – i morgen blir det tur!

    PS: Siden dette er mitt første reisebrev verdsettes alle tilbakemeldinger og forbedringsforslag.
     
    Last edited: 15. juli 2022
    shadow, runguru, Are and 47 others like this.
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Bra start!
    Gleder meg til fortsettelsen. :)
     
    Cforoe and Flyingdutchman like this.
  3. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,412
    Likes mottatt:
    21,239
    Bonuspoeng:
    183
    Enig i dette :)
     
    Cforoe and holmen like this.
  4. Cforoe

    Cforoe Bonusjeger

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    646
    Bonuspoeng:
    93
    En viktig avklaring som jeg håper noen har svaret på:

    Tipser man i Canada/Toronto på samme måte som i USA? Altså "obligatorisk" 15-20%.

    Ønsker ikke å tråkke i salaten her. Det har jeg allerede gjort i New York og behøver ikke flere pinlige episoder med kelnere som kommer løpende etter meg.

    Google sier vel at det skal tipses, men personlige erfaringer og kunnskap verdsettes.
     
    Lars J liker dette
  5. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    [QUOTE="

    PS: Siden dette er mitt første reisebrev verdsettes alle tilbakemeldinger og forbedringsforslag.[/QUOTE]

    Alle reisebrev/tripprapporter er gøy :D
    Variasjon i hva som er fokusert på er alltid interessant :rolleyes:
     
    Sunnfjordingen and Cforoe like this.
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,188
    Likes mottatt:
    869,729
    Bonuspoeng:
    293
    Man tipser i Canada på linje med det man gjør i USA!
    Hadde en lang prat om dette med en kelner i Montreal, siden det var tipsforslag på regningen. Han var selvsagt helt objektiv!
    I følge han er tipsen den egentlige lønnen hans …han syntes 18% var helt greit.
     
    Lars J, Flymunda, Kristian and 3 others like this.
  7. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,909
    Likes mottatt:
    12,913
    Bonuspoeng:
    183
    Velskrevet og lettlest start, om enn litt lang som du selv sier. Men har man mye på hjertet må det jo få lov å komme ut :). Ser frem til fortsettelsen.
     
    Cforoe liker dette
  8. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har vært på konsert med Alanis tidligere (Oslo Spektrum), og jeg hadde ikke voldsomt store forventninger, men hun var faktisk vanvittig bra live, så det er noe å glede seg til. Og konsert er jo kult uansett!

    Ellers på generell basis: reisebrev er alltid stas og her er det knapt mulig å gjøre noe feil så keep it coming...
     
    tobeornot999 and Cforoe like this.
  9. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Det er mulig at diagnosen du søker er 'reisefeber', men det er kanskje en sekkebenevnelse av det vide slaget. Forumsdoktoren kan ha mer treffsikre forslag. Kjør på med reisebrev videre :)
     
    Sonictravel, holmen and Cforoe like this.
  10. Cforoe

    Cforoe Bonusjeger

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    646
    Bonuspoeng:
    93
    EA028835-C94B-4E4E-907D-72C58C7C5330.jpeg
    Da er vi i gang. Direkte inne fra Gullstua på OSL.
    Tror jeg må ha satt en slags rekord i Fast Track. Null kø og igjennom på et svosj. Det gikk så raskt at jeg ikke rakk/husket (stryk det som passer) å ta ut toalettsaker. Så nå fryktet jeg at security skulle gjøre meg til latter og tenke at her har vi en amatør. Men nei da. Trillekofferten gikk rett igjennom uten noe tull. Heldigvis husket jeg å ta ut iPad og Kidle fra pc-vesken.

    Måtte vente hele 30 sekunder på shuttlebussen. Inn til terminalen fra P4 var jeg eneste passasjer på shuttlebussen. Nesten mer eksklusivt en Porsche i Frankfurt vil jeg tro - ikke at jeg har prøvd.

    Så nå har jeg alt for god tid her i loungen. Kun servering i gullloungen men mulig å sitte begge steder. Passe rolig og stille her nå.

    Foreløpig går det veldig på skinner her. Måtte det fortsette for resten av turen.
     
    Calling, runguru, Lars J and 14 others like this.
  11. Cforoe

    Cforoe Bonusjeger

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    646
    Bonuspoeng:
    93
    D131492E-EA89-4241-BB41-0AC97CB57A12.png
    7D10715A-4A7F-445C-9BCE-78986C2781F3.jpeg
    Da er vi kommet ombord. Litt sen boarding men bør ikke by på problemer.
    Merket at trafikken i loungen tok seg betraktelig opp tiden jeg var der. Begynte å bli trangt. Nesten rart med tanke på så få SAS fly for tiden.

    Boarding er alltid en fornøyelse. :cool: Vet ikke hvor mange som prøver seg på priority boarding men som blir avvist og ikke skjønner noe. Til tross for annonsering over høytalere og boardinggruppe angitt på boardingkortet går dette folk hus forbi. Selv er jeg statusløs (EBS) og vet jo at når jeg flyr økonomi ikke skal inn først.

    Damen som skal fly oss til Frankfurt må vel sies å være godt voksen. Nærmere 25 år så mye rutine i metallet her. Ser at det er en motor på hver side av flyet så da er jeg fornøyd. Hyggelig med blokkert midtsete, men ser at rad 4 og 5 ikke har bord i midten. Det har rad 1 og 2.

    Er forresten munnbindpåbud her hos Lufthansa. Greit å vite for andre reisende. Så noen som løp i kiosken ved gaten og kjøpte rett før boarding.
    A22BB6AB-B705-4116-ADCD-43E170BBA875.jpeg
     
    Last edited: 03. aug 2022
    Calling, Are, Insomnia4u and 23 others like this.
  12. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Min erfaring fra 4 LH flights i Juni var at LH delte ut munnbind i døra på alle flights. Hvordan fungerer det for tiden?
     
  13. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    410
    Likes mottatt:
    2,931
    Bonuspoeng:
    93
    De har delt ut til de som ikke har på alle LH flights jeg jar tatt nå i juli.

    Antar manglende bord på bakre rader skyldes at de flytter gardina frem og tilbake avhengig av hvor mange passasjerer der er i biz/ECO. De fleste LH-fly jeg har flydd med i det siste har heller ikke hatt bord på rad 1 og 2
     
  14. Cforoe

    Cforoe Bonusjeger

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    646
    Bonuspoeng:
    93
    OSL-FRA:
    Push back 10:05, 15 min etter rutetid.

    På vei mot rullebanen passerte vi mange parkerte SAS fly. Trist å se så store verdier ikke i bruk.

    Takeoff kl. 10:13. 23 minutter bak skjema. Fint flyvær med lette skyer over Gardermoen. Tror vi tok av i nordlig retning før snuten ble vendt sørover.
    9459A21F-1E35-4613-81E4-A5EEE75A4952.jpeg
    God frokost ble servert hurtig etter at vi var i marsjhøyde. Pastrami, ost og cream cheese. Havregrøt og rundstykker og croissant. Alt var godt og smakfullt sammen med god appelsinjuice. Havregrøten hadde noe «crunch» på toppen hvor crunchen hadde forsvunnet for lenge siden. Godt med croissant men er usikker på hvor glad rengjøringspersonalet er i det. Smuler bra både her og der.

    Var ikke tilbud om noe alkoholholdig å drikke. Nå var ikke dette noe jeg savnet tidlig på dagen. Sikkert mulig å få om man spør. Hadde sikkert klart en GT, champis eller øl om tilbudet var der. . Jeg tok heller en powernap. Oppdaget når jeg våknet at en passasjer hadde fått et vinglass. Så de hadde alkohol ombord.

    Det var to hyggelige og effektive damer som betjente oss foran i kabinen. Ryddet brettene fortløpende som man var ferdig. Veldig behagelig å ikke sitte med dette i fanget lenge.

    Nå testet jeg ikke WiFi/internett da det kostet penger. Men jeg merket meg at ved å koble til det trådløse nettet fikk man tilgang til status på egen flight samt connecting flights med status og gate. Veldig praktisk for de som allerede ikke har sjekket ut dette på forhånd.

    Litt risting og turbulens inn mot FRA det siste stykket men helt uproblematisk.
    Ankomstgate ble A63 med touchdown kl. 11:44. 16 minutter før rutetid.
    Edit: ble visst bussgate på oss her i FRA
     
    Last edited: 16. juli 2022
    Calling, Kalsnes, Are and 20 others like this.
  15. Cforoe

    Cforoe Bonusjeger

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    646
    Bonuspoeng:
    93
    FRA-EWR (del 1 før take-off)
    Anslår at det tok ca 40 minutter til touchdown FRA til vi var inne i terminalen. Lang taxing kombinert med en lang busstur tar tid. Det positive er jo at man får sett mange fine fly på bakken.

    Vel inne i terminalen var det bare å ta beina fatt fra A-området på vei til Z. Det er jo hele alfabetet så dårlig til beins bør en ikke være. Først en «skikkelig» passkontroll som tok 2 minutt med EU pass. Rakk kun en kjapp tur på do i Businessloungen i nærheten av Z-området før jeg måtte videre. Så ny kontroll av pass og boardingkort for oss som skal til USA. Ca 5 min kø for business og kanskje litt mer for de i øko.

    Kommer til gate Z62 hvor boarding skulle begynt. Det hadde det ikke. Så får noen svakbente lov å gå ombord og dermed «stormer» ca 50 stk mot businessområdet. Ingen som leser skilt tydeligvis.
    Damene i front fikk etter hvert ryddet opp og ba økopassasjerene holde til høyre og business++ til venstre. Da var det skikkelig «walk of shame» for alle som stod foran businessinnsjekk og måtte gå mot øko. Ha-ha.

    Gikk så opp i 2. etasje og mot mitt sete 81A. Der satt det en dame som hadde sete ved siden av. Så spurte hun om jeg ville bytte med datteren hennes som satt ned i 10A. Snill som jeg er sa jeg ja til det. Jeg reiser jo alene og så har jeg lært at man skal være snill med damer. Så kom champisen og da inntraff hvilepulsen. Helt nydelig. Litt forsinkelser er det. Skylder på rengjøring og bagasje.
    2AAEBE0A-4356-48D4-88CD-CA746F985CBA.jpeg 5FE466E7-8E03-4A7E-BAFC-D2F46EE5E570.jpeg C95106FD-86D4-40C9-AE23-67975562AD01.jpeg
     
    Calling, Are, Insomnia4u and 22 others like this.
  16. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Alltid greit å ha med seg litt positiv karma når en skal ut på tur :)
     
    Nj4220, Lars J, Cforoe and 1 other person like this.
  17. Cforoe

    Cforoe Bonusjeger

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    646
    Bonuspoeng:
    93
    FRA-EWR (del 2)
    Pushback 14:20. 55 minuter etter opprinnelig avgangstid.
    Take-off: 14:38: 1:13 bak skjema.
    Når vi kom opp i luften startet servering sånn passe raskt. Salte mandler i skål. De var kalde men gode. Bestilte en GT, en Bordeaux og litt vann med bobler. Nydelig med GT, må huske å nyte mer av dette.
    9B413CE6-A1AF-483E-91EC-8EC842083FC7.jpeg
    Da GT’n var tømt tok de imot bestilling av mat. Tunfisken som var en av forrettene var visstnok byttet om til reker. Gikk for rekene og biff til hovedrett.


    C2379489-27F8-46DE-A116-32865C12E3D0.jpeg

    CF61B563-E0E1-4328-912C-2C208230C950.jpeg

    Nydelige reker med litt grønnsaker og krem av noe slag. Biffen var ihjelkokt og stekt tvers igjennom. Helgrå men mør og god. Ost til slutt. Et godt måltid som jeg koste meg med. Litt Riesling ble det også.

    1B0B2E06-E8B0-45BE-A51B-8ABDF256334D.jpeg
    Sov meg gjennom filmen The Immitation Game etter maten. Våknet og bestilte en ny GT. Herlig energi og service på kabinpersonalet i denne minikabinen. Her er det bare to rader før gardinen bak skiller oss fra resten. Oppsettet i denne delen er 2-2-2 så totalt 12 stykker i denne delen. En flyr Jumbo men får følelsen av noe mye mer intimt.

    Før landing ble det litt kald laks som også var nydelig. Kunne velge varm pasta om en ønsket.

    16CFF16D-9DD7-4F55-9C75-58B3BB72F4D8.jpeg
    IFE systemet får blandet mottakelse fra meg. Pluss for godt utvalg i filmer. Særlig i forhold til SAS. Mens skjermkvaliteten minner om noe fra 80-tallet. Her er vi langt unna HD. Men skjermstørrelsen er bra og kompenserer for dette.

    Fikk ikke brukt egne headset på IFE systemet. Pluggen her hadde en liten og stor plugg. På mine Sony headset er det to store plugger. Men Lufthansa sine AKG onear med støydemping fungerte bra.


    Herlig innflyvning med Manhattan på min side av flyet. Nesten som hjemme på Toten.:D Tror faktisk jeg spottet brøyteutstyr fra Øveråsen her på EWR som er lokalprodusert på Gjøvik.
    46B7021C-550A-4A1F-A672-855D93729F46.jpeg
    Ankomstgate blir B62 og jeg skal videre fra A-terminalen.
    Touchdown 16:30. 35 minuttet bak skjema.

    Selve køen i immigrasjonen tok 12 minutter. Det tror jeg må være ny rekord for min del. Betjenten virket ikke så interessert når jeg sa jeg skulle til Toronto. Kun skanning av pass og bilde. Ikke fingeravtrykk i dag. Gjorde det i april på LAX.

    Tog videre fra terminal B til A. Ny sikkerhetskontroll. Ca 10 min venting og sko av. Kommer ut på området hvor gate A 20-28 (sånn ca er). Kan vel beskrives som et høl. Ikke et sted man vil tilbringe noe tid. Noen kiosker. Ingen lounge. Får vel finne fram iPaden mens jeg venter på Air Canada som er 20 min forsinket.
     

    Attached Files:

    Calling, runguru, Kalsnes and 22 others like this.
  18. Cforoe

    Cforoe Bonusjeger

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    646
    Bonuspoeng:
    93
    EWR-YYZ
    Ca 45 min forsinket. Boarding gikk ryddig for seg denne gangen. En kø for boardinggruppe 1-2 og en for resten. Førsteinntrykket på denne 3 år gamle 737-Max8 er meget bra.
    676876E4-41D6-4FF4-A91F-4B56E098E05D.jpeg
    Innredningen i business med 2+2 config. Store og gode seter med ypperlig skjerm. Er som å bruke en iPad. Her merkes det at det er et moderne fly. Her synes jeg Air Canada har gjort en godt valg. Minner om setene og config til Turkish. Vi er kun 4 stk (av 16 mulige) her foran. All annonsering skjer på engelsk og fransk.

    Canada har krav om munnbind på fly og flyplass så vi trer den på igjen. Her lå det maske og ventet i setet sammen med en flaske vann og ørepropper.

    Enkel servering på denne korte turen. Drikke og snacks.

    1C10D8EB-9659-4F04-B0FE-AEADF59AA5D6.jpeg
    Nydelig innflyvning over downtown Toronto i lav kveldssol. Myk landing før vi blir stående ca 10 minutter ute på betongdekke og vente på ledig gate.

    E387E810-67AF-4BD3-B3F7-7B287DAF4CC0.jpeg

    Nå merkes det på kroppen at den helst skulle vært i senga. 21 lokal tid tilsier 03 norsk tid. Tenker det blir greit å ta Union Pearson Express til byen og komme seg i køya snart.

    Edit:
    Ankomst hotellet kl 22.00. Bra rom, rett i seng. Natta. 23 timer siden jeg stod opp.
    FACA823B-84F8-4EC9-94AB-D3387F7DA3A3.jpeg 5ABE573A-753A-4492-8C39-F146BFB051C1.jpeg
     
    Last edited: 17. juli 2022
    Calling, Kalsnes, Are and 21 others like this.
  19. Cforoe

    Cforoe Bonusjeger

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    646
    Bonuspoeng:
    93
    Toronto (dag 1, søndag 17. juli - del 1)

    Våkner på natten i 2-3 tiden hvor Kroppen mener det er på tide og stå opp, mens jeg har en annen mening. Etter litt diskusjon blir vi enige om å prøve litt mer søvn. Våkner i 7-tiden som må sies å være helt perfekt.

    En dusj så ut for å spise frokost hos Tim Hortons. Her skal det være nok kalorier for å holde frem til lunsj.
    0B4B93B7-2EAF-482D-8814-63C6B35F4250.jpeg

    Varmt vær (25 grader ish) så shorts, piqueskjorte og joggesko er dagens antrekk. Starter gåturen langs vannkanten. Mange er ute og trimmer denne søndags morgen. Ender opp på minnesteinen fra Little Norway hvor denne flaggstangen er restene fra den opprinnelige flyttreningscampen under 2. verdenskrig.
    C98826D5-C50B-4DB5-B50B-7F7AE81B5421.jpeg
    28680770-8B26-4060-A561-D9432FF9ABB8.jpeg

    Setter så kurs mot bydelen Little Italy. På vei hit går jeg forbi en «crime scene» med mye politi, hvor det nylig hadde vært en skyting (edit: leste i ettertid at denne hendelsen endte fatalt med dødsfall). Var en annen skyteepisode kvelden før så tydelig at de tar etter USA på dette området.

    Rolig i byen så tidlig. Ikke så mye italiensk her. Hovedgata College St er nok mer livlig senere på dagen. Tar så metroen til Greek Town/The Danforth (Coxwell stasjon). Gikk først østover. Her er det lite som minner om noe gresk. Men nærmere downtown/vestover er det et område hvor også gatenavnene er skrevet på gresk. En del fine kafeer og mange lave hus langs hovedgata. Ok sted men igjen litt rolig en søndag morgen.

    DC806245-540E-4E63-8030-2AB3AC4E79EA.jpeg

    EBA193A5-A75F-4D68-A6A3-3F75AF3DB9BE.jpeg 2A5E98ED-E015-4C25-B092-66EE8A1DFC48.jpeg
    Tar bena fatt og går mot downtown igjen. Har måtte kjøpe vann et par ganger men nå roper kroppen etter noe mer. Helt «tilfeldigvis» passerer jeg «Craft Beer Market» på Young St rett etter kl tolv. Da har jeg tilbakelagt over 16 km til fots før lunsj. Belønningen er en hel rekke lokale øl og huevos rancheros som smaker nydelig. Prater med bartenderen som sier at de også sliter med bemanning i bransje etter covid. Jeg spør også om tipskulturen. Han mener 15-20% er riktig når du er fornøyd men lov å ikke tipse hvis ikke fornøyd.

    2C5E4CA8-7917-4600-AA83-F3713388C4DD.jpeg

    2C60D691-49CC-4A83-87C5-3C6123B4D004.jpeg
    Så settes kursen mot The Destillery Dirtrict. Het er det litt kultur, småbutikker, musikk og også noen steder med mat- og drikkeservering. Havner igjen (tilfeldigvis) på Mill St Brewery sitt utsalg. Tester et par øltyper. Mye bra! Videre planer for dagen er tilbake på hotellet for en dusj før Alanis Morisettekonsert. En bonus er at oppvarmingsbandet er Garbage som jeg også har hørt på når jeg var yngre. Så mye bra musikk i kveld, men mer om det i neste post.

    D2D699F1-2800-4B01-8CB1-846D18D5F5B5.jpeg

    5A6F8DD3-3723-44C6-96BC-4EDAC0DF415F.jpeg 3417632F-9234-4DC8-A3F7-54E997452D24.jpeg
     
    Last edited: 03. aug 2022
    Calling, Jorge, runguru and 23 others like this.
  20. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    :D:D
     

Del denne siden