Melia GOLD Award med stor hotell rabatt

Tråd i 'Reisedeals' startet av travelislife, 04. juli 2023.

  1. travelislife

    travelislife Will travel to my last day

    Innlegg:
    458
    Likes mottatt:
    2,708
    Bonuspoeng:
    93
    Hei folkens!

    Mange kjenner kanskje til det, men er verdt å nevne nå i disse ferietider. Når man er GOLD i Melia får man en voucher på 20% på stay som kan brukes 3 ganger pr år. Du får GOLD etter 10 stays eller 20 netter) eventuelt matcher de med Amex Platinum (alltid GOLD i Melia med Platinum).

    Jeg benyttet voucheren til et 5 dagers stay på Melia Costa del Sol (Torremolinos) og prisen ble redusert med ca 27% i forhold til rack rate / standard pris. De kunne tilby the level junior suite (70 m2) til en pris av 390 EUR/natt flexible rate inkludert frokost i stedet for 532 EUR/natt. De andre prisene var også redusert tilsvarende.

    Når man er GOLD får man også gratis frokost og sen utsjekk og muligens oppgradering av rom. Spent å se om de tilbyr oppgradering av rom fordi vi har Premium sea view de to første dagene på en 20% deal som kom opp som jeg ikke finner mer og det var før jeg oppdaget at jeg hadde fått voucher på 20%+ rabatt. Da ombestemte jeg meg og gikk for junior suite de tre siste dagene (vi vurderte å bo på annet hotell / nærmere Marbella de 3 siste dagene, men etter særdeles høye priser for middelmådige hoteller (typ 500 EUR + pr natt) så valgte vi å forlenge stay på Melia, dog på annet rom, om vi ikke er meget heldige å blir upgradet til jr Suite rommet med en gang, kanskje lov å håpe, men ikke noe jeg har kalkulert med).

    The Level konseptet til Melia går ut på at man får ekstra service (usikker på hva som ligger i det, men vi får se), in room tea/coffee service, minibar(trolig free of charge, men gjenstår å se), tilgang til eksklusiv lounge med premium alcoholic drinks, snacks og kaffe/te og tilgang til roof top terrance med jaccuzi.

    Et lite reisebrev fra Melia og noen bilder kommer i eget tråd.
     
    Ruby, OyvindN, Are and 12 others like this.
  2. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,628
    Likes mottatt:
    4,484
    Bonuspoeng:
    113
    Kan tilføye at man som Melia gold også får en årlig birthday upgrade voucher, som betyr man ved online check in kan oppgradere fra standard til premium rom såfremt det er ledig. Samt, hvis man har amex platinum, får tillegskort holder også Melia gold og dermed samme fordele. Får vår del betyr dette 6 x 20% voucher + 2 x upgrade voucher pr år. Dette alene forsvarer års kostanden på amex til de grader for oss:
    Poeng kan i øvrig flyttes free of charge til annen Melia konto så mange gange man ønsker
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,100
    Likes mottatt:
    33,406
    Bonuspoeng:
    293
    Ser fram til reisebrev, og supert tips forøvrig :)
     
    travelislife liker dette
  4. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    Du får vel ikke gratis frokost til deg selv, men til en reisepartner.

    Er enig i at Melia Gold /Platinum er bra greier med disse 20% rabattkupongene. Du får jo denne rabatten selv på tilbudspriser så vi fikk en meget hyggelig pris på Mallorca nå i juli. Melia White House i London har vi også prøvd og "The LEVEL" loungen var et hyggelig sted. Stoor med god plass mellom bordenen, made to order egg til frokost i tillegg til buffet. Flere typer vin og skikkelig tapas på kveldstid. Himmelen sammenlignet med Hilton lounger som fort er dyrerer i London.

    Det jeg savner er mer informasjon om programmet på nett/forum, det hadde nok vært enklerer om jeg snakket spansk.
     
  5. travelislife

    travelislife Will travel to my last day

    Innlegg:
    458
    Likes mottatt:
    2,708
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, Christian har rett der. Frokost til en reisepartner.

    Gleder meg.

    Tro hva de klarer å varte opp med fra tralla i SAS (pluss)? Er vel knapt drikke nå for tiden?
     
  6. Sucellos

    Sucellos Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    33
    Tusen takk for påminnelse! De tre 20 %-kupongene hadde jeg jo glemt og i tillegg lå det en oppgraderingskupong også på kontoen min som jeg heller ikke hadde fått med meg, så da var det i grunn bare å booke om et opphold jeg har neste helg. Ikke at det ble noen besparelse da, for når det først skulle boookes om virket jo plutselig The Level @ Barcelona Sky som en kjempeidé når det ble til ca samme pris som min opprinnelige booking på Apolo. Jaja. The Level etterfulgt av Seabourn Sojourn får veie opp for at det skal flys Norwegian på vei ned...
     
    Spielhaug and GlennDi like this.
  7. travelislife

    travelislife Will travel to my last day

    Innlegg:
    458
    Likes mottatt:
    2,708
    Bonuspoeng:
    93
    3E16C970-0150-4214-B20F-767310BEFD56.jpeg Da har man fått prøvd produktet litt. Kjempe pluss for at hotellet har frokost til kl 12 hver dag. Det er to frokoster å velge mellom. Ordinær som er i restauranten og The Level området. Forsøkte kun The Level idag. Muligens en mindre variant. Var i alle fall div brød og litt pålegg og blant annet prosecco å drikke. Nokså enkelt og ordinært men Ok nok fordi de hadde en del frukt av bra kvalitet som er en super start på dagen for meg. I tillegg decent maskinkaffe.

    De husket navnet mitt 2. gangen jeg kom til the Level området (møtes av en resepsjonist/ cc) i området. De spør deg hvordan du har det og om de kan gjøre noe for deg. Hyggelig. De har også to PC-er som en slags kontorløsning. Kjekt når man ønsker litt større skjerm enn mobilen kan oppdrive.

    De hadde en logisk brist i at man måtte ha på shorts og tshirt som minimum for å gå gjennom lounge området. Men det ble utdelt slåbrok på rommet. Man må altså ha dobbelt for å komme til pool området da det ikke var tillatt med kun badetøy pluss slåbrok gjennom lounge området (de hadde sperret tilgangen som gikk utenom midlertidig). En av de hyggelige vertinnene sa at jeg under tvil kunne gå gjennom kun med slippers og slåbrok. Spurte om det var garderobe eller noe løsning ved pool området noe de kunne svare negativt på. Jeg spurte hvordan de mente jeg kunne løse situasjonen hvorpå de ikke var helt sikker på hva som ville være korrekt måte da den egentlige veien til
    Pool området var stengt.

    vi ble enige til slutt om at vi rett og slett ikke kunne forvente at folk skulle skifte ved pool området og at man måtte gjøre en mellom løsning med ekstra tshirt etter bading. Badeshorts var likevel greit. Skjønn det de som vil men betjeningen her skjønte det ikke helt 100%.

    God mat på området forøvrig.
     
    Last edited: 07. juli 2023
    Ruby, Calling, jgroneng and 10 others like this.
  8. travelislife

    travelislife Will travel to my last day

    Innlegg:
    458
    Likes mottatt:
    2,708
    Bonuspoeng:
    93
    Da får reisebrevet bare leve her om det er OK. Tips til de som trenger en 20 prosent voucher på stay er forklart i første innlegg i tråden i alle fall.

    Har nå kommet til dag 3 av oppholdet som varer til tirsdag.

    Frokosten holder god kvalitet og betjeningen er hjelpsomme. Et engelsk kurs hadde gjort at de kunne gjøre enda litt mer for de engelsktalende kundene. CS prater engelsk i alle fall så det er hvert fall tenkt på.

    Hotellet har en ordning med at loungen er åpen hele dagen til kl 23 MED alkohol (vin og musserende) mens øl og sprit kommer i tillegg kun mellom 19 og 21.

    Hotellet har underholdning hver kveld mellom 22 og 2330 og baren stenger 2345. Litt merkelig når de henvender seg til yngre mennesker også i reklame etc. Hotellet kjører en nokså familievennlig profil på underholdningen der. Jeg kunne forventet meg at underholdningen startet litt tidligere i alle fall. For min del også holdt det gående til kl 00 hvert fall. Men alt er jo etterspørseldrevet. Sikkert erfart at det er tynt med folk allerede ved 2330. Det er også en del vannhull i nærheten av hotellet for de som trenger en pina colada eller malt eller druebasert drikke. La Cariuela som er en livlig handlegate og større strandområde holder det gående hele kvelden og byr også på voksen underholdning mens bysentrum av Torremolinos kanskje har litt mer for den yngre garde.

    Hotellet har en restaurant rett over gaten
    (På stranden) som hadde veldig brukbar mat. Som vanlig var dessverre ikke vinkartet så veldig fristende for en vinkjenner eller en som ønsker litt kvalitet. Det er et vanlig problem i hotell og restaurantbransjen synes jeg. Man må faktisk Google og jobbe litt for å finne restauranter med Ok vinkart. Her i området virker det jo som å være veldig tilpasset charterturister uten spesielt andre preferanser enn farge på vinen, binært rød og hvit.

    Rommene var behageligere. Vi bestilte et premium sea view og 3 dager i jr suite (tilgjengelighet) men det viste seg at nettsiden hadde feil på visning av tilgjengelighet. Vi ble spurt om vi ønsket oppgradering til jr suite hele stay for 140 EUR ekstra og vi takket ja. Da vi kom frem til hotellet ble vi oppgradert til master suite som er på 72 m2 og har 2 soverom og 2 bad. Det med 2 bad skal ikke undervurderes for et par på tur uansett hvor glade man er i hverandre. Ekstra soverom er perfekt som garderobe

    Hotellet ligger litt for nært vei og Strand slik at lyden fra sjøen blir noe høy når det er litt vind ute. Små ting. Bajondillo hotell like ved som jeg bodde på forrige gang har bedre beliggenhet på den måten med litt tilbaketrukket fra vei og strand.

    Her kommer et bilde av rommet. Bra hotell generelt. Litt stiv pris i frt kvalitet med 700 EUR pr natt for dette rom umoderert.

    819FF315-4D65-46A8-BFEB-32F67C56A219.jpeg
     
    Ruby, Flyingdutchman, Are and 10 others like this.
  9. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,489
    Likes mottatt:
    8,942
    Bonuspoeng:
    183
    Stjeler tråden litt siden det ikke er en dedikert Meliatråd.
    Noen som har besøkt Melia Vienna? Tenkte å benytte meg av 20% vouchers før medlemskapet går ut (avbestilte Amex Plat), og da fortrinnsvis the Level-room. Ser det ligger litt avsides til ift sentrum feks.
     
    travelislife liker dette
  10. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,241
    Likes mottatt:
    7,613
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg lurer på når goldstatusen kommer til å gå ut jeg.. Sa opp Amex Platinum for snart fire år siden og har nå fortsatt Melia Gold :p
     
    travelislife liker dette
  11. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,489
    Likes mottatt:
    8,942
    Bonuspoeng:
    183
    Aha, nice! Ikke noe hast, da :cool:
     
    travelislife liker dette
  12. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,241
    Likes mottatt:
    7,613
    Bonuspoeng:
    293
    Nå har det vel vært noen forlenginger i forbindelse med pandemien der da, men jeg forventet egentlig å gå ned ved nyttår. Hvis du går til https://www.melia.com/en/meliarewards/promos/my-promos og klikker på my promotions så får du opp en utløpsdato for 20%-rabatten. Det er såvidt jeg vet datoen nåværende gullkvalifisering går ut. For meg er den nå 31/12/2025, men den har sålangt blitt endret ett år fram i tid ved nyttår hvert år :D
     
    travelislife and Spielhaug like this.
  13. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,489
    Likes mottatt:
    8,942
    Bonuspoeng:
    183
    Excellent! Står 2025 hos meg også.
    Men tilbake til spm, noen som har erfaringer fra Melia Wien?
     
  14. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,241
    Likes mottatt:
    7,613
    Bonuspoeng:
    293
    Det slo meg akkurat at "Redeemable only for the duration of your MeliáRewards loyalty tier." like gjerne kan bety at det er utløpsdatoen for status ELLER nyttår 25 som gjelder, men jeg klarer heller ikke finne utløpsdato for status noe sted på nettsiden :rolleyes: Beklager at jeg ikke kan si noe om Melia Wien. Antar at du ikke skal til Koh Samui? :D
     
    Spielhaug liker dette
  15. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,169
    Likes mottatt:
    7,854
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg kan ihvertfall bekrefte at hvis oppholdet bookes mens man har status, så forblir rabatten gjeldende selv om man mister statusen innen oppholdet gjennomføres.
     
    Spielhaug liker dette
  16. Modegard

    Modegard Aktivt Medlem

    Innlegg:
    384
    Likes mottatt:
    2,380
    Bonuspoeng:
    93
    Spart inn hele årkontigenten på Amex Platinum med et 4 dagers opphold på Melia Koh Samui. Snaue 7000,- i rabatt ved bruk av 20% voucher, samt 5% ved bestillingen i appen. Det er gode greier. Blir spennende å teste ut Presidential Suite med familien.
     
  17. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    3,956
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Hvor finner man disse 20% vouchers? Ble akkurat matchet til Gold via Amex Platinum og vurderer et opphold på Melia White House London.
     
  18. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,628
    Likes mottatt:
    4,484
    Bonuspoeng:
    113
    Ligger under my profile—> my promotions
     
  19. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    3,956
    Bonuspoeng:
    93
    Hmm, finner det ikke. Under My Profile har jeg My Benefits og der står det at fordelene inkl 3 x 20% vouchers. Får lete litt videre. Takk:)
     
  20. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,489
    Likes mottatt:
    8,942
    Bonuspoeng:
    183
    Enklest å finne de i appen. Ikke alltid de dukker opp på nettsidene hos meg
     
    Schlandy and Points4Fun like this.

Del denne siden