Meningsløs mail fra SAS pre flight?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 28. juni 2024 kl 13:37.

  1. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,031
    Likes mottatt:
    8,903
    Bonuspoeng:
    183
    "Reis på beste måte til Washington" er overskriften på mailen før turen booket i business neste uke.

    I teksten er reklamen "Nå er det bare én uke igjen. Gjør din flyopplevelse så komfortabel som mulig ved å legge til det lille ekstra. By på en oppgradering, forhåndsbestill et godt måltid om bord eller kjøp tilgang til lounge der du kan slappe av før avreisen."

    Betyr det at dette er forbedret vekk på bonusbilletter i SK C!?:oops::rolleyes:

    Mailen avsluttes forøvrig med
    upload_2024-6-28_13-36-59.png

    Lurer kanskje på om det er SAS som gjør det:eek:
     
    RoadKing, Liza, Adrian E and 9 others like this.
  2. btm

    btm Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    142
    Bonuspoeng:
    33
    Var naiv og søkte etter en bonusreise i appen i slutten av mai. Tre kvelder på rad fikk jeg en identisk mail med emne "Los Angeles venter på deg" fra SAS Eurobonus. Lik tekst og like bilder i mailen. Skulle tro at min reise til LA i april gav et hint om at det blir en stund til neste* :p (*ikke hvis det var opp til meg, altså)
     
  3. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,374
    Likes mottatt:
    23,217
    Bonuspoeng:
    183
    Tell me 'bout it. Spørst om ikkje det er veldig vanlig å prøve å jage kundar inn att i EDB-samvirkelaget.

    upload_2024-6-28_14-41-47.png
     
  4. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,130
    Likes mottatt:
    1,811
    Bonuspoeng:
    113
    Her er problemet at en gruppering i SAS har fått tilgang til noen data og konkludert med at kunden føler seg mer sett og bedre ivaretatt om man hjelper dem å "preppe" reisen. Like viktig er det at man vil øke oppsalg på auxillaries. Så høyere salg og bedre NPS - her er det bare å ta ut lister og kjøre dem inn i markedsføringsskyen.

    Så er det slik at en annen gruppering i SAS nekter å gi fra seg "sensitive data", gjerne på bakgrunn av ullen tolking av GDPR, så ingen andre i SAS har egentlig helt oversikt over hva hver enkelt reisende har bestilt, og/eller får ikke lov til å koble dette.

    Deretter er det en tredje gruppe, som sikkert kaller seg "Customer Insights" eller noe slikt, som ikke helt klarer å holde styr på regler som skal benyttes i analyseprosesser, så selv om data skulle være tilgjengelige, så vil den ene klausulen kjapt slå ihel den andre. Dette til tross for at man har investert 300 mSEK i den flotteste teknologien Gartner sa at man burde ha.

    En fjerde gruppering sitter og sliter med å finne ut hvordan man skulle lage / kjøpe en løsning for lagring av samtykke til bruk av data og hvilken kontakt man godtar å få fra SAS. 8 arkitekter, 4 forretningsanalytikere, 3 jurister og 5 prosjektledere klarer rett og slett ikke å bli enige. Alle er selvsagt konsulenter, gjerne fra tre ulike aktører. Den fast ansatte lederen for avdelingen krever mye rapporter på fremgang og slidesets hen kan vise frem oppover, hvor det rapporteres om dårligere progresjon enn forventet, hovedsakelig på grunn av "sakens kompleksitet".

    Håper dette forklarte saken, @milehigh
     
  5. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,031
    Likes mottatt:
    8,903
    Bonuspoeng:
    183
    Absolutt! Kunne jeg stengt tråden hadde jeg gjort det:D Ytterligere kommentarer overflødig!
     
    Stuttfeiten and The_Dude like this.
  6. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,130
    Likes mottatt:
    1,811
    Bonuspoeng:
    113
    :D
     
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,844
    Likes mottatt:
    35,358
    Bonuspoeng:
    293
    SAS bør vel tjene ca 28miliarder for å gå i null…

    hvis de forsøker å selge lounge tilgang og biz seter til biz kunder som betaler ekstra for de produktene er det utmerket for meg.



    så slipper jeg å betale mer gebyrer til SAS for at de ikke skal gå konkurs.
     
  8. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,897
    Likes mottatt:
    7,967
    Bonuspoeng:
    183
    Helt vanlig.

    Jeg skal på ferie med SAS om noen dager, og har blitt pepret i flere uker med mail om å kjøpe ekstra ting, feks lounge - selv om jeg som gull uansett har tilgang dit.
     
  9. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    645
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Ja og hvor mange tilbud får vi ikke om å ta med ekstra bagasje innenriks?
    Må vel være utrolig sjeldent noen har behov for mer enn 3-4 kolli innenriks?

    Synd de ikke kan spisse tilbudene sine bedre. Som nevnt, sikkert gdpr
     
  10. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,130
    Likes mottatt:
    1,811
    Bonuspoeng:
    113
    Som nevnt, sikkert ullen tolkning av gdpr, basert på en mindre kompetent og risiko-avers juridisk avdeling.

    Det er juridisk og teknisk uproblematisk å lage skreddersydde tilbud - gitt rett kompetanse og teknologi.

    FWIW, har fått 2 slike, like generiske, mailer fra A3 siste tiden. Ikke noe bedre der.
     
    Last edited: 29. juni 2024 kl 13:04
    tobeornot999 and magnusant like this.
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,817
    Likes mottatt:
    32,884
    Bonuspoeng:
    293
    Lufthansen gruppen sender også ut bøttevis med meningsløse promotions.
     
  12. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    673
    Likes mottatt:
    2,267
    Bonuspoeng:
    93
    Enda mer meningsløst: Fikk i kveld epost "Offer when travelling with carry-on baggage" for en flygning jeg har avbestilt. Synes egentlig de kunne droppet å sende disse til EBG/D, jeg sjekker nesten aldri inn bagasje og har aldri brukt opp bagasjekvoten hos SAS som EBG/D. Har mottatt 8 slike eposter denne uken, like før jeg setter opp en regel for å sende de i søppelboks..
     
  13. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,243
    Likes mottatt:
    3,425
    Bonuspoeng:
    113
    Men ikke mer meningsløs enn "mindfulflyer" challeng'en i LH appen, eller?
    Der får du kjøpe CO2 kompensasjon med Miles&Cash(!), for å få en "virtual badge" som du kan dele på sosiale medier.
    Av og til føles markedsføring direkte fornærmende...
     
    RoadKing, magnusant and Spielhaug like this.

Del denne siden