New Orleans

Tråd i 'Reisemål' startet av Baldrick, 16. mars 2016.

Tags:
  1. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,808
    Likes mottatt:
    4,621
    Bonuspoeng:
    113
    Fant ikke noen egen tråd på New Orleans, så da opprettet jeg en ny!

    Begynner å bli en stund siden BA sitt "salg" i business, men jeg booket iallfall en tur for fruen og meg. Valget falt altså på den kanskje litt utradisjonelle destinasjonen New Orleans. :)

    Vi har fire dager til rådighet (8.-12. april), så da blir spørsmålet om noen her har erfaringer å dele? Hva bør man få med seg, og hva bør man unngå osv..
    Jeg har pr. nå en booking på Country Inn & Suites By Carlson, French Quarter, da det var fornuftig priset i forhold til mye annet, og bra anmeldelser på TripAdvisor. Kan avbooke uten gebyr frem til 24. mars, om det skulle dukke opp et knalltilbud på noe annet. Tips og råd mottas med takk! :)
     
  2. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Vi bodde på Marriott, det var innredet av Crystal Carrington fra Dynastiet, "grusomt" og upraktisk. Master bedroom hadde et TV møbel på 8 kubikkmeter.
    Bare bo sentralt, man blir nemlig tørst av å besøke French Quarters.
     
    EgilSk and Baldrick like this.
  3. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,808
    Likes mottatt:
    4,621
    Bonuspoeng:
    113
    Da virker det fornuftig å heller holde seg til den gjeldende booking. :) Er visst bare ca. 10 min gange til FQ..
     
  4. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,823
    Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har alltid bodd på Chateau Hotel i Rue Chartres i French Quarter. Et helt fantastisk hotell med flott atmosfære og historie; med elegant og rolig bakgård, fantastiske rom og flott betjening. Beliggenheten er også uovertruffen etter min mening; veldig sentralt, men samtidig på såpass avstand fra Bourbon Street at det er et meget rolig kvartal. Jeg kunne rett og slett ikke fått meg til å velge et annet hotell, og de gangene jeg har vært der (november, mars, september), har prisene vært helt greie i NOLA-målestokk - ca. $140/natt.

    Det er ingen mangel på ting å gjøre i byen, som du vil finne ut. Hvis du er interessert i historie, har de for eksempel et gigantisk annen verdenskrigsmuseum (USAs offisielle annen verdenskrigsmuseum tror jeg) nede i Magazine St. Louisiana State Museum ligger omtrent midt i byen og er også varmt å anbefale.

    For øl, er Crescent City Brewhouse på Decatur Street et must. De har også fritert alligator med chilimajonesdip som passer helt fint til hveteølet deres.
     
    Baldrick liker dette
  5. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    410
    Bonuspoeng:
    63
    Båttur i sumpen er ganske artig. Jeg var der året etter Katrina, så da så det rimelig herjet ut, med hus som enda lå opp ned i trærne. Sumpen hadde klart seg bra, så vi så både alligatorer og skilpadder i tillegg til at gutta virkelig kunne kjøre båt i trange passasjer. På samme tidspunkt var selve byen ganske døv ettersom mye fremdeles var stengt.
     
    Baldrick liker dette
  6. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,808
    Likes mottatt:
    4,621
    Bonuspoeng:
    113
  7. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,245
    Likes mottatt:
    1,375
    Bonuspoeng:
    113
    En liten tur med hjuldamper er en grei liten sightseeing på elva.. Ellers kan man booke det meste av turer nede på brygga der den går fra så vidt jeg husker. 3 år siden jeg var der..
     
    Baldrick liker dette
  8. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,808
    Likes mottatt:
    4,621
    Bonuspoeng:
    113
    Det høres jo ikke dumt ut. Skal sjekke ut det, og vurdere en tur. :)
     
  9. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,808
    Likes mottatt:
    4,621
    Bonuspoeng:
    113
    Hva anbefales forresten av transport mellom flyplassen og hotellet/sentrum? Uber? Vanlig taxi? Buss? Hovercraft? Trehjulssykkel? Dresin?
     
  10. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,823
    Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    113
    Apostlenes hester.

    Jeg vet faktisk ikke - har alltid kommet dit i bil, østfra, vestfra eller nordfra. Men flyplassen ligger ganske nær selve byen, så jeg tror taxi går helt fint. I sentrum behøver du ikke bil - ikke mange amerikanske byer hvor man slipper det.
     
    Baldrick liker dette
  11. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,808
    Likes mottatt:
    4,621
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe, det kan bli i drøyeste laget med bagasje på slep.. ;)
    Tipper det blir felles shuttle buss, eller taxi. Hører med hotellet hva de anbefaler.
     
  12. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,808
    Likes mottatt:
    4,621
    Bonuspoeng:
    113
    Begynte å lure på hvorfor hotellprisene på noen av datoene vi skal dit var spinnville..
    Joda, fant det ut til slutt. Jeg booket egentlig en helt tilfeldig langhelg, og så viser det seg at det jaggu meg er French Quarter Festival!
    http://fqfi.org/frenchquarter

    Litt delte følelser, men stort sett positivt. Tror det blir bra stemning! Oppdaget også at det er et norsk band som skal spille der også. Ganske kult. :)
     
    Scandipendler and Travellingalf like this.
  13. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Mardi-Gras - da koster jo til og med HI Express over 200 Daler.
    Det er vel bare et kjent Jazz-navn på plakaten så går prisene i Triple-mode ?
     
    Baldrick liker dette
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,102
    Likes mottatt:
    33,411
    Bonuspoeng:
    293
    Var der i påsken. Helt avsindig dyrt. Skal ikke nevne Key West 2 dager senere...
    Med dagens kurs er Norge ikke dyrt i hele tatt:)
     
    Baldrick liker dette
  15. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,823
    Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    113
    Key West er helt åndssvakt dyrt i sesong. Selv med noen gode connections, må jeg fort ut med 300 $ pr. natt for anstendig innkvartering fra november til mars. Det var jo knakende festlig å sitte der i januar 2010 til den nette pris av 319 $ pr. natt og 8-9 grader i lufta (og bitende vind), og jammen tror jeg ikke kulderekorden der ble tangert i løpet av det oppholdet også. Selv om jeg har vært der noen ganger etter det, så forbinder jeg fremdeles Key West med å fryse (!).

    NOLA under Mardi Gras hadde derimot vært noe - og definitivt vært verdt dalerne hotellet koster.
     
    Baldrick and RoadKing like this.
  16. Duuder

    Duuder Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Ta et hotell i the french quarters. Det desidert kuleste stedet i New Orleans.
     
  17. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,748
    Likes mottatt:
    872,643
    Bonuspoeng:
    293
    @Scandipendler ... tar opp en gammel tråd.
    Hotellet ser flott ut og vurderer å bestille noen netter her i sommer og prisen virker veldig bra $134 +tax.
    Spørsmålet er, finnes det parkeringsmuligheter i nærheten?
     
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,102
    Likes mottatt:
    33,411
    Bonuspoeng:
    293
  19. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,823
    Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    113
    De har valet parking. Stikk en liten neve dollars i neven på portieren for bryderiet, så er det null stress.
     
  20. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Willie Mae's Scotch House og spise fried chicken. Kåret til beste i USA flere ganger. OBS ta taxi. Jeg lærte den harde måten at det var et stykke unna offentlig transport. Ca 15 kvartal fra trolley-stopp gjennom et så som så nabolag. Gikk nå bra med kone og barnevogn på slep det også men.
     

Del denne siden