Norwegian Air Shuttle er blant flere utenlandske flyselskaper som ønsker å etablere seg i landet. Selskapet vil åpne baser i Buenos Aires og Córdoba, og muligens Mendoza, skriver Reuters. http://e24.no/naeringsliv/norwegian-air-shuttle/norwegian-skal-fly-innenriks-i-argentina/23875492 Hva tenker dere om dette?
En annen ordbok en oss andre? "Vil" fly, betyr et ønske om, og således er overskriften helt korrekt. Bra du selv innrømmer at du kverulerer for en gangs skyld (selvom du vel skulle stoppe). Igjen synes jeg det er herlig offensiv satsing av Norwegian. Mulig det er en naturlov som sier at DY og SK tilsammen har en ubestemt masse. Og når SK selvdestruerer må DY ekspandere?
Ja takk til Mendoza. Flyr like gjerne DY som noe annet. Gjerne på en to ukers tur inkludert IPC og USH. Ingen av disse tre har Star uansett...
Flott. Den sammenhengen kom ikke frem. Du siterte jo ikke det du kommenterte. Men uansett så kan da første halvdel av mitt innlegg strykes.
Naturlig utvikling. Etter hva jeg har forstått er Sør Amerika uutviklet område for LCC. Skal de kjøre på med flygninger dit fra BNC og LPA er det naturlig med brohoder. Det skal Kjoser'n ha, han er ikke skvetten!
Med en gang man flyr internasjonalt syd for panamakanaleb, blir det kjempedyrt.. så dette er gøy! Lykke til! Markedet er der! C
Norwegian har nå kommet litt lenger og opprettet et selskap i Argentina. Et lite skritt på veien mot faste operasjoner på den sørlige halvkule! Kilde: La Nacion
Sånn kan det gå.... Buenos Aires - Oslo med Norwegian 787-9 Http://www.check-in.dk/startskuddet-gaaet-norwegian-argentina/ Misunnelsen syder i de danske kommentarene etter artikkelen ...
Nåja - Kjos har en vane med å fremsnakke ruter etter hvem han snakker med. Så hva som blir lansert, kan fort bli noe helt annet. Uansett - spennende eventyr. Kjenner ikke de lokale forhold, men regner med at Kjos har lært såpass av tidlige feil at han holder seg innenfor lokale regelverk.
Buenos Aires nås best i sete 1A på 747-8i med Lufthansa. 14 timer i midtsete hos norwegian frister ikke veldig. Ikke premium hos norwegian heller for den saks skyld. Men alltid flott med nye langruter fra Norge. Så får tiden vise om dette blir noe av.
Jeg tror det kommer til å bli interessant å se kontrasten mellom Norwegians strømlinjeformede(?) operasjon og argentinsk arbeidskultur når dette begynner å rulle. Norwegian kommer som ellers til å være kjempeflinke på alt som har med automatisering og gjøre, men de må få til en effektiv organisasjon i et land hvor ikke mange helt vet hva effektivitet er. Legg til en god dose streike- og protestvillighet, samt innleie av bakketjenester fra tredjepart så borger dette for kulturkollisjon en masse. For all del, jeg håper virkelig at Norwegian kan være med å forbedre luftfarten innen, fra og til Argentina, ikke minst med tanke på pris, men det kan være det blir uvant vanskelig å få skikkelig fart på den rødsnutede skuta...
I dag er det et helvete å komme seg til Sør-Amerika. Noe direkte fra Norge hadde vært en bra steg i riktig retning. Men som noen her har sagt... Norwegian frister ikke på så lange turer. Og skulle det oppstå forsinkelser/kanselleringer... jeg vil ikke sove på en sør amerikansk flyplass uten å få hotell...
Tror folk kan glemme at NAS vil fly fra Norge til Sør Amerika. Dette er et under served market fra Europa, og NAS vil komme til å\fly fra markeder der etterspørselen er størst. Så her vil det nok bli BCN/LON/PAR de kommer til å velge.
Ser det er åpnet for booking til EZE nå, fra London Gatwick. Litt kjedelige flytider med Connection fra Oslo later det til. Oppstart i februar/mars 2018. Priser fra rundt 6000kr (tur retur fra Oslo) på noen tilfeldige datoer. Først lest på flyprat.no