Ny bonusjeger her!

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Utking, 09. okt 2019.

Tags:
  1. Utking

Utking Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei!

Jeg har etter et jobbskifte bestemt meg for å bli bonusjeger jeg også, kommer til å reise litt i jobb ( 6-7 turer i året) og da tenker jeg det er dumt å ikke benytte seg av disse fordelene.

Jeg har også skaffet meg MC og Amex Elite. (Venter på MC Premium)

Trumf har jeg og, i tillegg til GB trumf på strømregningen.

Jeg sliter litt med å finne ut av alt dette med bonuspoeng i forhold til reisene og lurer derfor på et par ting.

Når man bruker bonuspoeng på reiser så får man i følge SAS ingen opptjening på disse, men får man heller ikke grunn/statuspoeng? Må man da i såfall ta en kombinasjon av poeng og penger. Eller burde man da bare betale?

Takker for all hjelp, ser ut som dette kan bli en spennende hobby :)

2. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,634
    Bonuspoeng:
    183
    Korrekt observert.

3. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer, for å få poeng må du betale med pengar eller kombinasjonen av pengar og poeng.
    SAS-billettar betalt med ein kombinasjon av poeng og pengar fører gjerne til at det ryk ut ganske mange poeng.

Trådar som kan vere relevante:
    https://insideflyer.no/forums/threads/nybegynner-treng-hjelp.13691/

https://insideflyer.no/forums/threads/nybegynner.13399/

https://insideflyer.no/forums/threads/eurobonus-nybegynner.9539/

Pluss ein bråta andre trådar :)

Hjelp til søkefunksjonen på forumet finn du her:
    https://insideflyer.no/forums/threa...ig-bruke-søkefunksjonen-på-insideflyer.10810/

drsyk and Snublefot like this.
  4. Snublefot

Snublefot Nytt Medlem

Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    korrekt observert som i at det er en spennende hobby, eller som svar på spørsmålet han stilte? ;)

Sunnfjordingen and jgroneng like this.
  5. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,967
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, kan være vanskelig å skjønne en kommentar når hele posten siteres.

drsyk, Sunnfjordingen and Snublefot like this.
  6. Utking

Utking Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Supert! Tusen takk for svar :)

En ting til, jeg ser SAS planlegger å fjerne ekstra opptjening av grunnpoeng når man oppgraderer billetten med ekstrapoeng, er dette tilfelle? Eventuelt når trer dette i kraft? Har et par reiser med SAS nå, og lurer på om jeg skal bruke ekstrapoeng på å oppgradere mens jeg enda kan :)

7. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
  8. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,834
    Bonuspoeng:
    350
    Det har trådd i kraft, så spar de poengene til noe gøy du.

9. Utking

Utking Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Har det allerede tredd i kraft? Hvor kan man lese om dette? Kommer jo typisk for sent til moroa, dette er bonus poeng som blir opptjent via jobb, så hadde jo et håp om å flere grunnpoeng

Er det noen andre tips til opptjening av grunnpoeng? Får ekstremt lite på forretningsreiser. Type 2-500 poeng til London...

Takk for alle svar ☺️

10. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Reis i plus? Mileage run til GDN og HAM? Det er en god del info om MR på IF som du kan lese mer om.

11. Snublefot

Snublefot Nytt Medlem

Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Spør her jeg, og håper det er ok.

Ser flere nevner f.eks F3 og 2 ledige seter, eller f.eks F6 og 1-2 seter bør bli tilgjengelig etc.

Hva står tallet bak F for? Ledige seter p.t, mens antallet man nevner etter er forventet ledige bonusseter?
    Forstår jeg det riktig slik, eller står tallet bak F for noe annet når dere kommenterer ledighet på seter?

12. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er riktig

McBuljo and Snublefot like this.
  13. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,871
    Bonuspoeng:
    293
    F billetter finnes i hovedsak i billettkategoriene F (full pris First), A (rabatter First) og O (award First).
    Som du sier er tallet etter bokstaven antall tilgjengelige seter i den kategorien.
    Vi vil helst ha O med et tall etter, men ofte så vil man ikke finne dette før tett opp mot avreise. Da bruker vi på forumet her å se på antallet i F og A, dess flere tilgjengelig der opp mot avreise(spesielt A), dess større sjanse for at det dukker opp O billetter når det nærmer seg avreise. I teorien iallefall :).

Last edited: 14. okt 2019
    Neonex, Sonictravel and Xflipper like this.
  14. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er litt i samme situasjon siden nesten alle mine jobbreiser er i GO og det blir det lite grunnpoeng av. Det jeg bruker å gjøre er å oppgradere disse til Plus ved å legge inn lave bud via Plusgrade. Minst 9 av 10 ganger blir jeg oppgradert og får da en del flere grunnpoeng på en reise som jeg likevel skal ta, uten å betale noe særlig for det. I tillegg får man jo de andre fordelene av å reise i Plus, der kanskje muligheten til å bli med ett tidligere fly ved ledig kapasitet og med kun håndbagasje nok er den viktigste.

Sonictravel liker dette
  15. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,384
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er IKKE trådt i kraft. SAS har annonsert det men det er ikke kjent når det skjer. SAS IT er vel på hæla som vanlig og da tar det tid før det skjer. Sjekker du betingelsene til upgrade er det fortsatt august 2018-versjonen som er gjeldende..

Del denne siden